Köpa en till tesla.

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Teslawessla

Köpa en till tesla.

Inlägg av Teslawessla »

Tjo elektronbrännare där ute.
Då livet är förunderligt och inte rättar sig ett dom planer man lagt upp så måste jag köpa en annan tesla (till frugan) hade planerat att köpa kompisens sr+ till mycket bra pris.
Men då hans x dröjer till långt in på nästa år. :cry:
Så letar jag nu något annat till henne så vi kan få bort fossilarn. Står i valet och kvalet mellan denna
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... d/98109680.
Och denna. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... r/93809325.
Skulle behöva er visdom i fallet. /Wesslan
Teslawessla

Re: Köpa en till tesla.

Inlägg av Teslawessla »

Inser att lite bakrunds info kan vara till nytta.
Jag kör m3lr 2021 hon kör kia piccanto gt 2019. Jag har 16 mil till jobbet ToR och hon har 8mil ToR. Jag kan ladda på jobbet ibland. hon kan ladda via incarge på jobbet. Vi bor rätt nära den blivande strängnäs superchargen. Vill ni ha mer info fråga på./wesslan
Senast redigerad av Teslawessla, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Min input blir:

Fall A. Model 3. Ute i två månader men osåld. Kolla upp den.

B: 70D. Alldeles för högt pris. För 450 får man en bra 75D med nya fronten på KVD. Med fri supercharging om man har tur.

Handlaren fotar den så att man precis inte kan se skyltarna. Skulle kalla det för en riktig bluff. På gränsen till bedrägligt. Av de två så är alt a helt klart bäst men varför osåld på två månader på blocket. Det betyder trots allt att INGEN tycker den är värd det priset.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Teslawessla skrev:
Inser att lite bakrunds info kan vara till nytta.
Jag kör m3lr 2021 hon kör kia piccanto gt 2019. Jag har 16 mil till jobbet ToR och hon har 8mil ToR. Jag kan ladda på jobbet ibland (skattefria dunken)hon kan ladda via incarge på jobbet. Vi bor rätt nära den blivande strängnäs superchargen. Vill ni ha mer info fråga på./wesslan
16mil: Tesla
8mil: Tesla är overkill

Jag hade satsat på en billigare elbil, BMW i3 med 42kWh eller Renault Zoe med 52kWh. Rätt mycket mer pengar för en SR+ som ändå är RWD. BMWn går lätt 16-17mil i -20 motorvägsfart. Renaulten låter jag vara osagt.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Det är en LR
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Med 16 mil per dag skulle iaf jag uppskatta fri SuC om man nu orkar/hinner/vill ladda på SuC
någorlunda smidigt :) (annars är det ju hemma eller på jobbet som gäller liksom)
Min sambo uppskattar iaf model S väldigt mycket! Hon veckopendlar till Sundsvall och vi har typ 17 mil
dit och då är komforten i den bilen väldigt trevlig :)
Den är annars lite jobbigt stor om man kör i städer och parkeringshus osv, där vinner ju model 3…
Ingen av oss gillar heller 3:an så lite partiska där såklart :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Teslawessla

Inlägg av Teslawessla »

Pejvik. Joo var i samma banor som dig. Varför ligger den lägre än sr+ håller med om att priset på s är högt men då det är en bilfirma så kan jag dumpa fossilarn till dom.
Neo jag vet att det är overkill men lycklig fru är ett lyckligt äktenskap. Hon vill ha tesla och jag vill behålla min :roll:
Bjelke det är det jag känner med. Fritt bränsle hur kan det vara fel...
har fast pris på elen hemma till mitten på 2023. och kan ladda på jobbet så länge jag har chefernas goda öga och inte stör andra.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Rätt många mil på den Model 3:an - 14.000 - 14.500 mil Antagligen därför den är svårsåld till det priset. Och den är svart - hur ser lacken ut om man börjar titta lite närmare på den?

Men det borde ändå vara 5.000 mil garanti kvar på batteri och Drive Unit, så det finns ju en övre gräns på hur mycket pengar man behöver lägga på reparationer i alla fall.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Inlägg av Daven »

I min värld så känns en ny M3 utför 500 kkr som ett bättre köp än den. Nästan samma räckvidd, alla uppdateringar som kom med 2021, ny bil = garantier.
Dizzycap

Inlägg av Dizzycap »

Denna sneglar jag på. Snygg, och fri SuC.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... g/92110928

Men som Daven ovan säger, allt får ställas i relation till en sprillans M3 SR+ som väl kommer in på ungefär samma pris.

Begagnade 3or tycker jag ligger väldigt högt i pris på Blocket. Tveksam att de får de priserna, om de inte går på export (stalltips: leta efter momssmittade exemplar?)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Daven skrev:
I min värld så känns en ny M3 utför 500 kkr som ett bättre köp än den. Nästan samma räckvidd, alla uppdateringar som kom med 2021, ny bil = garantier.
Röstar också på en ny M3 som där man för absolut mest valuta för pengarna.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Teslawessla

Inlägg av Teslawessla »

Får nog bli så. Hoppas att det inte blir livat bland grannarna när det står 2 nya teslor inom samma år..
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Teslawessla skrev:
Får nog bli så. Hoppas att det inte blir livat bland grannarna när det står 2 nya teslor inom samma år..
Jo, det är ju risken kanske! :D
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

Om det är företagsköp så är min sr+ till salu.
987D63CC-D3E4-4B78-985D-C35D4C8DBBF8.png
Teslawessla

Inlägg av Teslawessla »

Tyvärr inte företagare. Fast jag är snart ikapp dig på milen fast min är ett år nyare :? ...så räknar med att jag får betala för att bli av med min :cry: När väl min cybertruck äntligen kommer.. skulle köpa min väns sr+ för 400k när hans X skulle komma. Stor nackdel är att alla mars bilar som kommer från kina säljs med 19 tummarna. Är maj som gäller om du vill ha aerofäljarna.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

Teslawessla skrev:
Tyvärr inte företagare. Fast jag är snart ikapp dig på milen fast min är ett år nyare :? ...så räknar med att jag får betala för att bli av med min :cry: När väl min cybertruck äntligen kommer.. skulle köpa min väns sr+ för 400k när hans X skulle komma. Stor nackdel är att alla mars bilar som kommer från kina säljs med 19 tummarna. Är maj som gäller om du vill ha aerofäljarna.
Haha, det är bra kört, tyckte jag legat i hårt med mina 4k mil per år. Tror ändå priserna kommer flacka av med högre mil, driftskostnaderna är ju så pass låga att det kommer vara värt att köpa en relativt högmilad model 3 för 300k. Vi har beställt en p som kommer rulla många många mil, så jag hoppas jag har rätt:)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

martinot skrev:
Teslawessla skrev:
Jo, det är ju risken kanske! :D
Jag tycker det har funkat utmärkt ;) :mrgreen: 8-) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Teslawessla skrev:
Tjo elektronbrännare där ute.
Elektronflyttare skulle jag kalla mig för. Vi bränner dem inte utan lägger dem Barack ett annat ställe, väldigt snabbt.

Skulle gå för en Model 3 om du inte behöver utrymmet i en Model S.
Teslawessla

Inlägg av Teslawessla »

Okay jag får köra med att jag är elektron förflyttare i framtiden..fast det lät coolare när folk frågade vad jag gjorde och jag svarade bränner elektroner ...
Skriv svar