Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Det kom in två stycken M3P nyss på Teslas hemsida för omgående leverans. Det gick inte att motstå att byta ut sin M3LR som är planerad leverans nästa vecka.... så den som är ute efter en M3LR vit med svart interiör kommer kunna boka den imorgon. 

Dom erbjuds till folk som står i kö på en sådan redanfelixh skrev:Det kom in två stycken M3P nyss på Teslas hemsida för omgående leverans. Det gick inte att motstå att byta ut sin M3LR som är planerad leverans nästa vecka.... så den som är ute efter en M3LR vit med svart interiör kommer kunna boka den imorgon.
- sunq
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter612963
Damn, fick sms om försenad leverans nu, från 21/12 till 22/12. Så nu kommer jag behöva åka direkt från Trosta och uppåt i landet.
Ska se om det går att be dom ladda den till 90-100% så man kan åka så långt som möjligt med den direkt därifrån..
Ska se om det går att be dom ladda den till 90-100% så man kan åka så långt som möjligt med den direkt därifrån..
Finns en röd performance med vit interiör, demo/provkörningsbil, 681’ , rullat 452mil
Har pratat med Tesla och dem har bekräftat att det är min.Dexter86 skrev:Dom erbjuds till folk som står i kö på en sådan redanfelixh skrev:Det kom in två stycken M3P nyss på Teslas hemsida för omgående leverans. Det gick inte att motstå att byta ut sin M3LR som är planerad leverans nästa vecka.... så den som är ute efter en M3LR vit med svart interiör kommer kunna boka den imorgon.
Alltså jag menar din du inte ska ha längrefelixh skrev:Har pratat med Tesla och dem har bekräftat att det är min.Dexter86 skrev:Dom erbjuds till folk som står i kö på en sådan redanfelixh skrev:Det kom in två stycken M3P nyss på Teslas hemsida för omgående leverans. Det gick inte att motstå att byta ut sin M3LR som är planerad leverans nästa vecka.... så den som är ute efter en M3LR vit med svart interiör kommer kunna boka den imorgon.
Citerar:
” Om det avbokas ny-bilar så går dessa bilar till kunder som har lagda beställningar redan!”
Aha my bad. Hur kommer det sig att 2st "ny-bilar M3P" kommer ut till allmänheten innan till dem som står på kö då?Dexter86 skrev:Alltså jag menar din du inte ska ha längrefelixh skrev:Har pratat med Tesla och dem har bekräftat att det är min.Dexter86 skrev:Dom erbjuds till folk som står i kö på en sådan redanfelixh skrev:Det kom in två stycken M3P nyss på Teslas hemsida för omgående leverans. Det gick inte att motstå att byta ut sin M3LR som är planerad leverans nästa vecka.... så den som är ute efter en M3LR vit med svart interiör kommer kunna boka den imorgon.
Citerar:
” Om det avbokas ny-bilar så går dessa bilar till kunder som har lagda beställningar redan!”

Det får du fråga någon som jobbar där hahafelixh skrev:Aha my bad. Hur kommer det sig att 2st "ny-bilar M3P" kommer ut till allmänheten innan till dem som står på kö då?Dexter86 skrev:Alltså jag menar din du inte ska ha längrefelixh skrev:Har pratat med Tesla och dem har bekräftat att det är min.Dexter86 skrev:Dom erbjuds till folk som står i kö på en sådan redanfelixh skrev:Det kom in två stycken M3P nyss på Teslas hemsida för omgående leverans. Det gick inte att motstå att byta ut sin M3LR som är planerad leverans nästa vecka.... så den som är ute efter en M3LR vit med svart interiör kommer kunna boka den imorgon.
Citerar:
Troligtvis inte blivit matchade helt enkelt?
Passar original 18” vinterfålg från en LR på en P? Finns en P för omgående leverans men jag har upphämtning av min LR på måndag och har köpt vinterdäck till den… har mailat och tänker mig ett byte…

masitaly skrev:Passar original 18” vinterfålg från en LR på en P? Finns en P för omgående leverans men jag har upphämtning av min LR på måndag och har köpt vinterdäck till den… har mailat och tänker mig ett byte…![]()
Tror originalfälgen är för trång för Performance bromsoken. Finns 18” som passar, men inte org.
//
Alx
Alx
Gör som mig! Jag tog ena idag. Tror inte vi kommer ångra oss!masitaly skrev:Passar original 18” vinterfålg från en LR på en P? Finns en P för omgående leverans men jag har upphämtning av min LR på måndag och har köpt vinterdäck till den… har mailat och tänker mig ett byte…![]()

- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
18" Teslahjul passar inte på performance. Finns några modeller som passar typ Monaco GP6 och Zax fälgar.masitaly skrev:Passar original 18” vinterfålg från en LR på en P? Finns en P för omgående leverans men jag har upphämtning av min LR på måndag och har köpt vinterdäck till den… har mailat och tänker mig ett byte…![]()
Dexter86 skrev:En för 712 och en för 750’ kvar
Kanske ingen som vill ha dem.
Därför dem kom ut på hemsidan.
Ena har utökad autopilot vilket alla inte vill ha, och den andra vit interiör vilket inte är så optimalt för alla

//
Alx
Alx
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Glömde tipsa, kika på mina 18" hjul som passar performance. Finns för omgående leverans. Billigare än Teslas vinterhjul som ändå inte passar P (och som är slut på lager, finns inga BLE sensorer någonstans förrän i mars 2022)masitaly skrev:Passar original 18” vinterfålg från en LR på en P? Finns en P för omgående leverans men jag har upphämtning av min LR på måndag och har köpt vinterdäck till den… har mailat och tänker mig ett byte…![]()
viewtopic.php?f=22&t=27812
-
Så då gick jag från bekräftad bokad tid idag till att egentligen inte veta när jag får den. Fick meddelande mindre än 24 timmar innan om att de flyttat min tid till måndag men skulle återkomma med definitivt besked. Sen tjugo minuter senare nytt meddelande om att det blir tisdag, men inte bekräftat.
Så planering med jobb, sälja nuvarande bilen, mm får nu bokas om igen och det går egentligen inte att planera alls. Inte direkt imponerad.
Suck. Känns ganska rörigt detta.
Så planering med jobb, sälja nuvarande bilen, mm får nu bokas om igen och det går egentligen inte att planera alls. Inte direkt imponerad.
Suck. Känns ganska rörigt detta.
Jag kommer INTE, inom snar framtid, (för att inte säga aldrig) att köpa en Tesla av Tesla Norrköping iaf. De har strulat massor och blir det inte ett fint avslut så kommer jag att hålla det jag säger.
Skulle någon annan tillverkare bete sig så arrogant mot en kund skulle det inte fungera länge.
Skulle någon annan tillverkare bete sig så arrogant mot en kund skulle det inte fungera länge.
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
På vilket sätt har dom strulat? Förseningar? Fel på bilen? Osvnp519 skrev:Jag kommer INTE, inom snar framtid, (för att inte säga aldrig) att köpa en Tesla av Tesla Norrköping iaf. De har strulat massor och blir det inte ett fint avslut så kommer jag att hålla det jag säger.
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Om man får leverans nästa vecka har bilen troligtvis som jag förstått varit på plats i Sverige i 7-14 dgr. Då den kollas igenom, registreras etc innan man får hämta.PFall skrev:Någon som ska få leverans nästa vecka som vet vilken båt bilarna ligger på?
Vi fick boka leverans 10/12 och kunde då välja den 23.e som upphämtning. *nedräkning*

Jaha, så pass. Då borde dom ligga på lastbil upp till oss då med andra ordBarajag skrev:Om man får leverans nästa vecka har bilen troligtvis som jag förstått varit på plats i Sverige i 7-14 dgr. Då den kollas igenom, registreras etc innan man får hämta.PFall skrev:Någon som ska få leverans nästa vecka som vet vilken båt bilarna ligger på?
Vi fick boka leverans 10/12 och kunde då välja den 23.e som upphämtning. *nedräkning*

Några timmar kvar till upphämtning och då kommer mailet om återkallade dragkrokar... Är detta något känt problem att de återkallar dragkrokar?
Jepp, samma här. Dock mitt sms för ett par timmar sedan och hämtar om 3 timmar.Vesslans skrev:Några timmar kvar till upphämtning och då kommer mailet om återkallade dragkrokar... Är detta något känt problem att de återkallar dragkrokar?
Det är nog som flesta som blir återkallade verkar det som.
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Kul då ses vi därvalleb skrev:Jepp, samma här. Dock mitt sms för ett par timmar sedan och hämtar om 3 timmar.Vesslans skrev:Några timmar kvar till upphämtning och då kommer mailet om återkallade dragkrokar... Är detta något känt problem att de återkallar dragkrokar?
Det är nog som flesta som blir återkallade verkar det som.
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk