Sekten

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Peter Andersson

Sekten

Inlägg av Peter Andersson »

Du är väl inte beroende av TCS? :lol:

Vi är alla medlemmar i en sekt.

Det är enklare att lämna scientologerna än klippa kedjan till Silicon Valleys algoritmer.

Steve Jobs gick bort 2011, men digitala överstepräster som Mark Zuckerberg, Elon Musk och Jeff Bezos har gått i hans fotspår och är idag betydligt mer inflytelserika än någon religion.

Facebook har med sina 2,9 miljarder användare fler anhängare än kristendomen och islam. De är också betydligt mer förmögna än alla samfund tillsammans, bara de tre nämnda herrarna är tillsammans goda för 5 500 miljarder kronor, mer än Sveriges BNP.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolu ... -i-en-sekt
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Re: Sekten

Inlägg av boreno »

Märklig inställning att antyda att Facebook användare är "följare" av M.Z. Elon Musk har ju dessutom följare som inte har med Tesla att göra öht.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

Jag gillar ingen av de där och jag hade även svårt för Jobs. Jag är väl inte sekt-kompatibel helt enkelt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

MWall skrev:
Jag gillar ingen av de där och jag hade även svårt för Jobs. Jag är väl inte sekt-kompatibel helt enkelt.
+1 på den. Har varken FB eller Twitter, jag undviker Apple och jag kan inte heller påstå att Elon Musk är min stora förebild i livet. Det är nog svårt att få mig att följa någon form av masshysteri. Och ju mer alla springer åt samma håll desto mer stretar jag emot.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar