https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen

Moderator: Redaktion
Jo, klart kul att även Polestar anammat detta konceptet!HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
martinot skrev:Jo, klart kul att även Polestar anammat detta konceptet!HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
Två snabba +/- så här långt:
- Klart billigare än Tesla som skall ha ca. det dubbla för sin acc.boost (19,2 k). Tycker 10 k är ett mycket rimligare pris.
Inte så imponerande prestanda: "Du får tillgång till mer effekt vid acceleration i spannet 70–130 km/h, och accelerationen från 0 till 100 km/h minskas till 4,4 sekunder."
Kan man inte välja boosten direkt vid köp?MWall skrev:Udda att bara privatköpare får möjlighet att köpa boosten.
Det har nyligen kommit en uppdatering som förbättrar effektivitet och DC-laddning genom förbättrad hantering av värmeförluster och förvärmning av batteriet.OfarligTesla skrev:Frågar här för ni har säkert mer koll än mig. Finns det några rykten om någon uppdateringen av Polestar 2 med större batteri, stora effektivitetsförbättringar, mycket snabbare laddhastighet eller liknande? Tänker på något som skulle kunna uppdateras nästa år eller liknande.
Ja men den tycker jag inte gör tillräckligt, lär krävas hårdvaruförändringar för att göra större hopp.Jonathan Johansson skrev:Det har nyligen kommit en uppdatering som förbättrar effektivitet och DC-laddning genom förbättrad hantering av värmeförluster och förvärmning av batteriet.
https://www.polestar.com/se/manual/pole ... reUpdates/
Tror inte vi skall förvänta oss så mycket mer gällande effektivitet, om något år kan säkert ett uppdaterat batteripack med högre energidensitet komma. Detta är ju en bil på en "gammal" arkitektur.OfarligTesla skrev:Ja men den tycker jag inte gör tillräckligt, lär krävas hårdvaruförändringar för att göra större hopp.Jonathan Johansson skrev:Det har nyligen kommit en uppdatering som förbättrar effektivitet och DC-laddning genom förbättrad hantering av värmeförluster och förvärmning av batteriet.
https://www.polestar.com/se/manual/pole ... reUpdates/
Ja, det jag är ute efter är väl egentligen A till B med färre och kortare laddstopp så det kan ju lösas på många sätt. Tycker Polestar 2 är väldigt intressant men vissa resor blir rätt tradiga som det ser ut nu enligt ABRP, så hoppas väl på förändringar som gör att jag kan slänga in den bland nästa bytes alternativ.Jonathan Johansson skrev:Tror inte vi skall förvänta oss så mycket mer gällande effektivitet, om något år kan säkert ett uppdaterat batteripack med högre energidensitet komma. Detta är ju en bil på en "gammal" arkitektur.
Jo, men då skall man komma ihåg att även Tesla M3 LR, LR Acc Boost och Performance, också presterar lite bättre än deras officiella siffror.HelectriC skrev:martinot skrev:Jo, klart kul att även Polestar anammat detta konceptet!HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
Två snabba +/- så här långt:
- Klart billigare än Tesla som skall ha ca. det dubbla för sin acc.boost (19,2 k). Tycker 10 k är ett mycket rimligare pris.
Inte så imponerande prestanda: "Du får tillgång till mer effekt vid acceleration i spannet 70–130 km/h, och accelerationen från 0 till 100 km/h minskas till 4,4 sekunder."
Tror man ska vänta med att fälla domen innan man testat. Redan innan boost, så var det folk som fick den att köra 4.2 sek, så det lär ju gå under 4 nu. 70-130 tycker jag är betydligt mer intressant dock!
Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
De följer Teslas fotspår! Grymt!johanh skrev:Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Jag kan inte heller köpa trots att jag har en finansiell leasing, men det ser ju inte P* skillnad på. Dock säger de att de jobbar på lösningar för att kunna söka till leasingkunderjohanh skrev:Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Vill nog ändå påstå att BMW var först i segmentet.MrRun skrev:De följer Teslas fotspår! Grymt!johanh skrev:Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Jo jag köpte fabrikstrim till min 330d redan 2014.dd88 skrev:Vill nog ändå påstå att BMW var först i segmentet.MrRun skrev:De följer Teslas fotspår! Grymt!johanh skrev:Det här ser ju sjukt intressant ut. Frågan hur jag skall få in det i min bil bara eftersom den går på operativ leasing.HelectriC skrev:Performance boost för 10.000kr. Känns väldigt prisvärt!
https://www.polestar.com/se/service-and ... re-upgrade
Nu ångrar jag nästan att jag sålde bilen
Den är lite trött när man kommer upp i fart.
Köpte jag också, till min XC70.Fredrik j skrev:Volvos fabrikstrim hette ju Polestar…
Ja, och jag tror de började sälja officiella fabrikstrim via Volvo 2009.Fredrik j skrev:Volvos fabrikstrim hette ju Polestar…
Det kan säkert stämma.Remuz skrev:Grejen som vsr en kopia av Tesla vsr väl att det görs OTA?
Märkligt, vad är det för lösning? Jag har kortet till min trea i plånboken men har aldrig använt det. Tyckte det gick långsamt med upplåsningen ibland men det har alltid gått till slut.Edward123 skrev:Utelåst pga icke-fungerande digital key idag. Sambo bortrest. Polestar support inte så bra. Detta var droppen, har trivts rätt bra med bilen på sistone efter initialt strul och övervägt Polestar 3 men nu får det bli någon gammal hederlig tysk istället.
Är i telefonen. Har funkat oksih, fått starta om appen lite då oxh då och den kan ganska ofta ta några sekunder på sig att känna av att man har nyckeln.Remuz skrev:Märkligt, vad är det för lösning? Jag har kortet till min trea i plånboken men har aldrig använt det. Tyckte det gick långsamt med upplåsningen ibland men det har alltid gått till slut.Edward123 skrev:Utelåst pga icke-fungerande digital key idag. Sambo bortrest. Polestar support inte så bra. Detta var droppen, har trivts rätt bra med bilen på sistone efter initialt strul och övervägt Polestar 3 men nu får det bli någon gammal hederlig tysk istället.