Hur långt innan leverans går det att söka fram reg nummer utifrån VIN?
Det varierar en hel del. Tesla förregistrerar bilarna i anlutning till att de ankommer Sverige eller strax innan. Då får bilen ett regnummer, men tjänster som car.info och dylikt där du kan söka uppdaterar inte databasen varje dag så det kan dröja betydligt längre innan det blir sökbart för dig.
Hej.
Jag får under nästa vecka min bil. Den är tillverkad i Kina. Kollar jag på car.info.se så är den inrapporterad elräckvidd 580 km transportstyrelsens värde 614. varför skiljer sig värden åt?
Av nyfikenhet ringde jag Teslasäljaren för att fråga vilket batteri som bilen kommer med och det fick de inte svara på.
Senast redigerad av chilimannen, redigerad totalt 1 gånger.
Hej.
Jag får under nästa vecka min bil. Den är tillverkad i China. Kollar jag på car.info.se så är den inrapporterad elräckvidd 580 km transportstyrelsens värde 614. varför skiljer sig värden åt?
Av nyfikenhet ringde jag Teslasäljaren för att fråga vilket batteri som bilen kommer med och det fick de inte svara på.
car.info har ofta fel, meningslöst att använda den sidan för att få information.
Hej.
Jag får under nästa vecka min bil. Den är tillverkad i China. Kollar jag på car.info.se så är den inrapporterad elräckvidd 580 km transportstyrelsens värde 614. varför skiljer sig värden åt?
car.info har ofta fel, meningslöst att använda den sidan för att få information.
Det kan inte vara så att det sitter likadant/lika stort batteri i som de som såldes med rabatt i höstas?
Hej.
Det kan inte vara så att det sitter likadant/lika stort
batteri i som de som såldes med rabatt i höstas?
Om det skulle vara så då känner man sig lite lurad. Tackade nej till detta i somras/höstas. Att få en nu till ej rabatterat pris skulle inte vara sjysst.
Hej.
Det kan inte vara så att det sitter likadant/lika stort
batteri i som de som såldes med rabatt i höstas?
Om det skulle vara så då känner man sig lite lurad. Tackade nej till detta i somras/höstas. Att få en nu till ej rabatterat pris skulle inte vara sjysst.
Beställde en vit Model 3 med bakhjulsdrift + vinterdäck (inga extra grejer) ca 13 november och hade uppskattat leveransdatum i februari men nu visar den 24 december på slutfakturan. Jag trodde de skulle skicka de nyaste modellerna nästa år, får man en gammal modell nu eller har de redan börjat leverera nyaste modellerna? Vem kan hämta en bil på julafton? Visst är det väl så att de ringer och bokar en tid för hämtning och man kan skjuta på hela kalaset?
Visst är det väl så att de ringer och bokar en tid för hämtning och man kan skjuta på hela kalaset?
Om du har tur så får du det ibland, men många gånger är det inte möjligt.
Då ger de bilen till någon annan antar jag och man får ett senare leveransdatum eller? Hade inte riktigt planerat att få bilen 2-3 månader tidigare än beräknat.
Visst är det väl så att de ringer och bokar en tid för hämtning och man kan skjuta på hela kalaset?
Om du har tur så får du det ibland, men många gånger är det inte möjligt.
Då ger de bilen till någon annan antar jag och man får ett senare leveransdatum eller? Hade inte riktigt planerat att få bilen 2-3 månader tidigare än beräknat.
Jag utgår ifrån att en ny matchning görs vid senare leverans, men kanske kan någon som faktiskt har koll berätta mer.
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till Model 3 -21.
Uppskattad leveranstid för M3 LR uppdaterat till februari 2022 idag.
Beställde en LR Svart+Svart 19 oktober, då med uppskattad leverans i december, med har inte blivit matchad med någon bil ännu.
Med tanke på att det finns en lagerbil "under transport" så är du säkert matchad men inte fått reda på det än.
Edit: Det var iof 19" på den såg jag nu.
Beställde en LR Svart+Svart 19 oktober, då med uppskattad leverans i december, med har inte blivit matchad med någon bil ännu.
Med tanke på att det finns en lagerbil "under transport" så är du säkert matchad men inte fått reda på det än.
Tack för tipset! Det fanns en "i lager" i förrgår som matchade mina specifikationer. Dock borttagen nu och jag hittar tyvärr ingen VIN i source-koden. Börjar mentalt ställa in mig på leverans i början av nästa år istället
Tack för tipset! Det fanns en "i lager" i förrgår som matchade mina specifikationer. Dock borttagen nu och jag hittar tyvärr ingen VIN i source-koden. Börjar mentalt ställa in mig på leverans i början av nästa år istället
Har du fyllt i alla uppgifter dom frågar efter?
Jag hade lite problem med att betalsättet inte var helt löst utan det krävdes samtal med DNB - sedan gick det fort, med VIN, dokument m.m.