Automatiskt logga bil- och färddata i G Sheets

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rane
Teslaägare

Automatiskt logga bil- och färddata i G Sheets

Inlägg av Rane »

Ska hämta min model y om en vecka och har börjat fundera på hur jag kan logga färddata automatiskt till Google sheet. Det är mest för skoj skull men har varit praktiskt lite då och då för att få lite koll på kostnader, försäkringar etc. :ugeek:

Idag loggar jag färd- och bildata automatiskt varje gång den befintliga dieselbilen startar och stängs av via Homey som hämtar datat från Volvos apier, triggar en IFTTT som skriver till mitt Googlekonto. I princip loggar jag all information jag kan få tag på och sådant jag kan räkna fram, typ pris för en resa genom att kombinera dieselpriset för dagen med förbrukningen osv.

Jag har sett lite olika appar "för tesla" men det har varit en uppsjö olika, vissa har kostat, vissa har sett halvdana ut och eftersom jag inte har fått bilen ännu är det svårt att testa. Grundutmaningen är att få ut ODO, kan jag hämta mer tar jag det jag får tag på. :P

Någon som har gjort något liknande eller har några tips på hur jag enklast gör detta?
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Automatiskt logga bil- och färddata i G Sheets

Inlägg av AAKEE »

Teslafi är väldigt smidig, kostar någonstans 500-600/år.

Jag har ett par andra lösningar på nördnivån men teslafi är jäkligt bra och enkelt. Rekommenderar det före andra lösningar.
Det går prova två veckor gratis, alt fyra gratis via teslafi-referal.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Rane
Teslaägare

Inlägg av Rane »

AAKEE skrev:
Teslafi är väldigt smidig, kostar någonstans 500-600/år.

Jag har ett par andra lösningar på nördnivån men teslafi är jäkligt bra och enkelt. Rekommenderar det före andra lösningar.
Det går prova två veckor gratis, alt fyra gratis via teslafi-referal.
Har alla användare möjlighet att skapa refferals eller är det invitation? Om det funkar så tar jag tacksamt emot en refferal! :P
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Det är Teslamate du letar efter. :)
Skriv svar