https://www.nordicbooster.comMOBIL LADDSTATION.
Den mobila snabbladdaren kommer med 1, 2 eller 3 CCS2-laddare, var och en på max 150 kW. Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Nordic Booster portabel laddning
Moderator: Redaktion
Nordic Booster portabel laddning
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nordic Booster portabel laddning
Vilket ju i sig förutsätter att 200-800 VDC finns tillgängligt, och är inte det själva den springande punkten vid snabbladdare? Eller är det något mer som är viktigt som gör att just den lilla släpvagnen tillför något avgörande och unikt? Jag inser självklart att det krävs styrelektronik, kommunikation med fordonet som ska laddas etc, men det tar väl betydligt mindre plats än infrastrukturen för att tillhandahålla högspänd likström?Zalman3 skrev:Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det är en "power bank" på hjul. 200-800 VDC är vad den ger ut, till bilen.StefL skrev:Vilket ju i sig förutsätter att 200-800 VDC finns tillgängligt, och är inte det själva den springande punkten vid snabbladdare? Eller är det något mer som är viktigt som gör att just den lilla släpvagnen tillför något avgörande och unikt? Jag inser självklart att det krävs styrelektronik, kommunikation med fordonet som ska laddas etc, men det tar väl betydligt mindre plats än infrastrukturen för att tillhandahålla högspänd likström?Zalman3 skrev:Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Den laddas via trefas 400V.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
OK, det är självklart rimligt, inser det nu. Men läste man bara texten var det definitivt inte uppenbart - vilket man iof är van vid som läsare av det här forumetmikebike skrev:Det är en "power bank" på hjul. 200-800 VDC är vad den ger ut, till bilen.StefL skrev:Vilket ju i sig förutsätter att 200-800 VDC finns tillgängligt, och är inte det själva den springande punkten vid snabbladdare? Eller är det något mer som är viktigt som gör att just den lilla släpvagnen tillför något avgörande och unikt? Jag inser självklart att det krävs styrelektronik, kommunikation med fordonet som ska laddas etc, men det tar väl betydligt mindre plats än infrastrukturen för att tillhandahålla högspänd likström?Zalman3 skrev:Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Den laddas via trefas 400V.

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.