Nordic Booster portabel laddning

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Nordic Booster portabel laddning

Inlägg av Zalman3 »

MOBIL LADDSTATION.

Den mobila snabbladdaren kommer med 1, 2 eller 3 CCS2-laddare, var och en på max 150 kW. Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.

https://www.nordicbooster.com
Screenshot_20211116-235327_YouTube.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Nordic Booster portabel laddning

Inlägg av StefL »

Zalman3 skrev:
Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Vilket ju i sig förutsätter att 200-800 VDC finns tillgängligt, och är inte det själva den springande punkten vid snabbladdare? Eller är det något mer som är viktigt som gör att just den lilla släpvagnen tillför något avgörande och unikt? Jag inser självklart att det krävs styrelektronik, kommunikation med fordonet som ska laddas etc, men det tar väl betydligt mindre plats än infrastrukturen för att tillhandahålla högspänd likström?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9388
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Nordic Booster portabel laddning

Inlägg av mikebike »

StefL skrev:
Zalman3 skrev:
Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Vilket ju i sig förutsätter att 200-800 VDC finns tillgängligt, och är inte det själva den springande punkten vid snabbladdare? Eller är det något mer som är viktigt som gör att just den lilla släpvagnen tillför något avgörande och unikt? Jag inser självklart att det krävs styrelektronik, kommunikation med fordonet som ska laddas etc, men det tar väl betydligt mindre plats än infrastrukturen för att tillhandahålla högspänd likström?
Det är en "power bank" på hjul. 200-800 VDC är vad den ger ut, till bilen.
Den laddas via trefas 400V.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Nordic Booster portabel laddning

Inlägg av StefL »

mikebike skrev:
StefL skrev:
Zalman3 skrev:
Genom att tillföra 200-800 VDC spänning till fordonet kan den ladda alla typer av elfordon på marknaden.
Vilket ju i sig förutsätter att 200-800 VDC finns tillgängligt, och är inte det själva den springande punkten vid snabbladdare? Eller är det något mer som är viktigt som gör att just den lilla släpvagnen tillför något avgörande och unikt? Jag inser självklart att det krävs styrelektronik, kommunikation med fordonet som ska laddas etc, men det tar väl betydligt mindre plats än infrastrukturen för att tillhandahålla högspänd likström?
Det är en "power bank" på hjul. 200-800 VDC är vad den ger ut, till bilen.
Den laddas via trefas 400V.
OK, det är självklart rimligt, inser det nu. Men läste man bara texten var det definitivt inte uppenbart - vilket man iof är van vid som läsare av det här forumet :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar