varför skulle nån köp en tesla från dealerpad och gör privatleasing???
fick en pris förslag idag från Tesla and det var helt ok när man tänke att vi betala nästan 4 KSek i diesel per månad som är att kastar pengar i sjön.
Privatleasing Tesla Y
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: 18 feb 2020 22:32
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1276
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Privatleasing Tesla Y
För att slippa betala kontantinsatsen på ca 150 000 kronor?liquidmonkey skrev:varför skulle nån köp en tesla från dealerpad och gör privatleasing???
fick en pris förslag idag från Tesla and det var helt ok när man tänke att vi betala nästan 4 KSek i diesel per månad som är att kastar pengar i sjön.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Privatleasing Tesla Y
Plus att den där offerten inte tar med värdeminskningen... Bara den är i bästa fall drygt 7000kr/månad. Att folk aldrig lär sig...
Nissan Leaf 2
e-tron 55 Proline
e-tron 55 Proline
Re: Privatleasing Tesla Y
Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.MWall skrev:Blocket?Dexter86 skrev:Var hittar du den undrar jag?MWall skrev:Otroligt dyr privatleasing jämfört med konkurrenterna. En ID.4 GTX får man för lite drygt 5 tkr i månaden t ex.
https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... t/97887749
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.
Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.
Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).
Som vanligt, upp till egna preferenser.
Re: Privatleasing Tesla Y
MY får dra mer eller? Lastvikten i MY är ett skämt.jobe83 skrev:Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.MWall skrev:Blocket?Dexter86 skrev:Var hittar du den undrar jag?MWall skrev:Otroligt dyr privatleasing jämfört med konkurrenterna. En ID.4 GTX får man för lite drygt 5 tkr i månaden t ex.
https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... t/97887749
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.
Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.
Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).
Som vanligt, upp till egna preferenser.
Re: Privatleasing Tesla Y
Ja, 1600kg mot 1200 på folkan tror jag det är.Dodde skrev:MY får dra mer eller? Lastvikten i MY är ett skämt.jobe83 skrev:Även om den är för 1000 mil och verkar "billig" så är den också utifrån bilens grundutförande.MWall skrev:Blocket?Dexter86 skrev:Var hittar du den undrar jag?MWall skrev:Otroligt dyr privatleasing jämfört med konkurrenterna. En ID.4 GTX får man för lite drygt 5 tkr i månaden t ex.
https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... t/97887749
Smeta på alla tillbehör som behövs för att komma upp i Model Ys, så kommer också leasingkostnaden öka (vissa paket gick inte ens att välja med privatleasing online).
Med det sagt, Tesla lämnar litet utrymme för flexibilitet vad gäller tillbehör.
Att få en ID.4 GTX med motsvarande standard (t.o.m bättre på vissa områden) går loss på ca 670' (utan vinterdäck).
Panoramatak, filhållningsassistent (autopilot), tonade rutor, elstolar, lädersäten eller motsvarande, stor skärm.
Då är inte sportpaketet med DCC (dynamisk fjädring, som jag gillar skarpt) med i ovan heller.
Har kollat mycket på GTX mot MY, GTX har bekvämare och tystare gång på svenska vägar, får lasta mer (vikt). Model Y är roligare att köra, lite mer sportigt satt och bullrigare samt får lasta mindre (vikt), men har större bagagevolym (!?).
Som vanligt, upp till egna preferenser.