Om du har registreringsnummer är den nog i Sverige och i hamn snarast. Sedan är det ungefär en vecka till ÅF.
Pratade med säljaren nyss och båten anländer i slutet av nov, sen ska den in på nån "hamnverkstad" för att få regskylt och svensk dokumentation. Sedan skickas den till ÅF. Sen ska dragkrok eftermonteras.
Han gissade på mitten av December. Vi får se. [/quote]
Då har det kanske blivit nu tidigare registreringar redan under färden till Europa. Vad finns för din registreringsnummer på carinfo?
För min såg det ut så här:
För min såg det ut så här:
Car.info uppdaterar på tisdagar som jag har förstått det så min finns inte med ännu när man söker. Den fick sitt regnr i onsdags.
Vet du när din bil är byggd och vilken båt den kommer med?
Byggd 2021-09-16.
Vet inte båtens namn tyvärr. Om ni som brukar kolla båtar hittar en som är i Wallhamn runt 29 nov så är det nog den.
Ska du norpa min bil i hamnen?!?!
Nej, jag undrar bara eftersom min bil påstås ha byggts i mitten av oktober. Den borde alltså rimligen ligga en månad efter din då. Den båten som är framme i Walhamn runt 29 november är Grand Pavo. Och den är här nu: https://www.vesselfinder.com/?imo=9284776
Låter likt min FE AWD. Den byggdes i mitten på oktober och blev kort därefter "In shipping" så det är Grand Pavo jag håller ett öga på också . ÅF vet dock inte när bilen kommer. Har inte fått något regnr heller.
Vet du när din bil är byggd och vilken båt den kommer med?
Byggd 2021-09-16.
Vet inte båtens namn tyvärr. Om ni som brukar kolla båtar hittar en som är i Wallhamn runt 29 nov så är det nog den.
Ska du norpa min bil i hamnen?!?!
Nej, jag undrar bara eftersom min bil påstås ha byggts i mitten av oktober. Den borde alltså rimligen ligga en månad efter din då. Den båten som är framme i Walhamn runt 29 november är Grand Pavo. Och den är här nu: https://www.vesselfinder.com/?imo=9284776
Låter likt min FE AWD. Den byggdes i mitten på oktober och blev kort därefter "In shipping" så det är Grand Pavo jag håller ett öga på också . ÅF vet dock inte när bilen kommer. Har inte fått något regnr heller.
Beställde min 4/10, fick VIN direkt. Billen är ”in shipping” sedan 30/9 och beräknas nå hamn 29/11. (Är byggd 14/9 enligt Transportstyrelsen) Jag tror också på Grand Pavo. Idag fick jag regnr.
(RWD Advanced, en av de 400. Atlasvit med ljusgrå klädsel och 20” hjul)
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Det kan du nog glömma tror jag. Om DanneLKPGs bil är byggd i mitten på september och den anländer den 29:e till hamnen i Sverige, så är det inte särskilt sannolikt att din bil, som är byggd en månad senare, finns med på samma båt. I så fall borde ju min i princip också vara på den båten, och det är den inte.
In shipping betyder ju inte "on a ship" utan att den inte längre är på fabriksområdet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hur har övriga här haft det med kommunikationen?
Beställde vår awd advanced i augusti men inte hört något av ÅF. Har frågat två gånger om hur det går men får endast till svar att den inte börjats bygga ännu. Inget estimat om när dom börjar heller...
Det kan du nog glömma tror jag. Om DanneLKPGs bil är byggd i mitten på september och den anländer den 29:e till hamnen i Sverige, så är det inte särskilt sannolikt att din bil, som är byggd en månad senare, finns med på samma båt. I så fall borde ju min i princip också vara på den båten, och det är den inte.
In shipping betyder ju inte "on a ship" utan att den inte längre är på fabriksområdet.
Tack för den så här på fredag eftermiddag.
Du har väl antagligen rätt, att min kommer lite senare men min ÅF meddelade iaf då, att den "Står på båt" samt en skärmdump från deras system.
Nån som lyckades få tag på en krok till sin i5 men ångrat sig eller något? Den tyska tillbehörsidan har slut på krokar sen nån månad tillbaka och jag hann inte beställa innan det. Eller tips på vart man annars kan köpa krok mottages.
Fick klämma på en idag, kändes överlag trevlig. Frågade dock ej om provkörning då det var en jag mötte vid en laddare. Rymligare inuti än jag trodde...
Edit: Fattar att det säger precis ingenting men jag var positivt överraskad
Efter all otur mati haft med både MS och e-tron så hoppas jag verkligen att Iq5 blir den elbil som är hyfsat rätt i både funktion och ekonomi (tror den har en god chans att passa matis behov väl).
Du har väl antagligen rätt, att min kommer lite senare men min ÅF meddelade iaf då, att den "Står på båt" samt en skärmdump från deras system.
Det kommer ju tre båtar till inom en månad. 1, 11, och 15:e december. Någon av alla dess borde ju ha din bil med sig kan man tycka.
Jepp, och din också kanske.
Hm, vi får se. Jag räknar inte med den förrän i januari eller februari. Det som blir intressant är om det verkligen är en First Edition RWD, eller om de skickar nåt helt annat.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ingen vänlig själ som har en rabattkod över till hyundaizubhoer.de? Tänkte beställa de där vinterhjulen nu (typiskt så är de snygga helt slut och de billigaste inkommer för v 49). Hade varit er evigt tacksam!
Någon som köpt vinterhjul med TPMS från tredjepart och fått sensorerna att fungera? Jag köpte på Däck365 och har nu kört 35 mil med dem men bilen säger att det är fel på däcktrycksövervakningen, typ. Kan det hoppa igång tror ni eller är det kört?
Någon som köpt vinterhjul med TPMS från tredjepart och fått sensorerna att fungera? Jag köpte på Däck365 och har nu kört 35 mil med dem men bilen säger att det är fel på däcktrycksövervakningen, typ. Kan det hoppa igång tror ni eller är det kört?
Låter inte rätt. Med originalhjul (från .de) hoppade sensorerna igång efter ett kvarter.
Är väl vanligt att bilen på något sätt skall hitta nya hjul (med hjälp av brukaren)? Vad säger manualen?
Edit: kanske inte med TPMS... Det var ju min mini som inte hade TPMS som jag fick göra reset varje däckbyte. Inte på id3 och Leaf som har TPMS. Jag stryker nog detta inlägg.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...