Leverans innan estimerad tid?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare

Leverans innan estimerad tid?

Inlägg av PFall »

Tjenare, helt ny här på forumet. Jag har försökt sökt mig till svaret på min fråga men har inte hittat nåt.
Min fråga är om det är vanligt att få en tilldelad bil innan estimerad leverans?
Jag har beställt en M3 RWD och estimerad leverans är i Februari. Jag sitter på 2 andra bilar som kommer säljas för att få loss pengar till Teslan så är lite nervös att man ska få ett sms att man blivit tilldelad bil men inte hunnit sälja av skrotet jag har hemma på gården :)

Hur har det vart för er med era leveranser? Har det stämt bra med vad som står på sidan eller har era bilar kommit innan eller efter estimerad tid?

Ha det gott
Senast redigerad av PFall, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Leverans innan estimerad månad?

Inlägg av Bira »

Ja, det kan hända även om det inte är jättetroligt. Tesla vill ju gärna få ut så många bilar som möjligt innnan kvartalsskiftet, eller ännu mer innan årsslut så finns det någon bil att tillgå så kommer du bli tilldelad den.
Har du kollat lagerbilarna om det finns någon som stämmer överens med vad du beställt?
Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare

Re: Leverans innan estimerad månad?

Inlägg av PFall »

Bira skrev:
Ja, det kan hända även om det inte är jättetroligt. Tesla vill ju gärna få ut så många bilar som möjligt innnan kvartalsskiftet, eller ännu mer innan årsslut så finns det någon bil att tillgå så kommer du bli tilldelad den.
Har du kollat lagerbilarna om det finns någon som stämmer överens med vad du beställt?
Tack för svar.

Nej, det finns ingen i lager just nu som passar in. Kommer det in lagerbilar hela tiden eller är dom jag ser de som finns?
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Leverans innan estimerad tid?

Inlägg av Bira »

Ja, de kan komma in lite hipp som happ. Det är oftast bilar som blivit över från leveranser som dyker upp där. Kan vara bilar som står i andra närliggande länder som matchas också.
Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare

Inlägg av PFall »

Bira skrev:
Ja, de kan komma in lite hipp som happ. Det är oftast bilar som blivit över från leveranser som dyker upp där. Kan vara bilar som står i andra närliggande länder som matchas också.
Hm okej. Kanske läge att sälja av allt man äger nu då :P

Vet inte om det är något speciellt med beställningen min.

M3 RWD
MNS
Svart inredning
18" Aero + 18" Aero vinterdäck
Dragkrok
alapoikela

Inlägg av alapoikela »

PFall skrev:
Bira skrev:

M3 RWD
MNS
Svart inredning
Dragkrok
Om du beställt den "nya" model 3 sr+ som numera bara heter model 3 så kommer det komma tidigast Februari.
Alla bilar som kommer nu är den äldre varianten som hette/heter SR+.
Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare

Inlägg av PFall »

alapoikela skrev:
PFall skrev:
Bira skrev:

M3 RWD
MNS
Svart inredning
Dragkrok
Om du beställt den "nya" model 3 sr+ som numera bara heter model 3 så kommer det komma tidigast Februari.
Alla bilar som kommer nu är den äldre varianten som hette/heter SR+.
Det är den nya som är beställd utan sr+ benämning

Tack för infon (Y)
Användarvisningsbild
jan_n
Teslaägare

Inlägg av jan_n »

Just idag har ett par av de nya med 491km range dykt upp som "Under transport" och finns att köpas som lagerbilar. För tillfället finns 3st med 491km range och 2 med 448km range.
Model 3 LR 2022
Skriv svar