Har du märkt att de aldrig tittar i frunken efter varor?Martinen skrev:Jag har spottat min egen på hornbach ett antal gånger.Pontus skrev:Nått som vore kul är om man stöter på en till Tesla på något byggvaruhus drive-in, där är ju alltid kul att smyga runt. Jag tar varje chans jag får.
Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag får ofta påminna mig själv att jag har en frunk! 

Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Har märkt att dom ofta inte har någon koll alls.Pontus skrev:Har du märkt att de aldrig tittar i frunken efter varor?Martinen skrev:Jag har spottat min egen på hornbach ett antal gånger.Pontus skrev:Nått som vore kul är om man stöter på en till Tesla på något byggvaruhus drive-in, där är ju alltid kul att smyga runt. Jag tar varje chans jag får.
Dom tittar på grejerna man köpt, men dom reagerar inte om man har bilen full med annat skit.

Mycket fint ögongodis i lödde nu
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Många Teslor i Uppsala idag (som varje dag...). En holländskregistrerad körde ut ur parkeringshuset på S:t Olofsgatan när jag gick förbi, och mötte en korsningen Luthagsesplanaden/Kyrkogårdsgatan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Idag missade du mig med 1hdrakbane skrev:
Mycket fint ögongodis i lödde nu
/Sony Z3 Dual

- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Men kolla! Där är ju min bil, den vita...stakkabo skrev:
Så här såg det ut i Gävle idag. Resenärer på väg till Åre?!
På väg till Sälen från Sthlm över Gävle o Mora.
sådär såg det inte ut igår natt!(3/1-16 ca 00.00-01.00 )Annelies skrev:Men kolla! Där är ju min bil, den vita...stakkabo skrev:
Lite besviken, inte träffat någon annan tesla ägare på SuC efter att vi köpte en för 1 vecka sedan, har besökt SuC vid 10+ olika tillfällen och inte sett någon! (detta kan ju bero på att man kör på lite knasiga tidpunkter!)
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
det ligger inne en automatisk varning, så alla som är på SuC när du kommer drar illa kvickt innan du hinner komma framtehjimos skrev:sådär såg det inte ut igår natt!(3/1-16 ca 00.00-01.00 )Annelies skrev:Men kolla! Där är ju min bil, den vita...stakkabo skrev:
Lite besviken, inte träffat någon annan tesla ägare på SuC efter att vi köpte en för 1 vecka sedan, har besökt SuC vid 10+ olika tillfällen och inte sett någon! (detta kan ju bero på att man kör på lite knasiga tidpunkter!)

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Så är de nog!HelectriC skrev:det ligger inne en automatisk varning, så alla som är på SuC när du kommer drar illa kvickt innan du hinner komma framtehjimos skrev:sådär såg det inte ut igår natt!(3/1-16 ca 00.00-01.00 )Annelies skrev:Men kolla! Där är ju min bil, den vita...stakkabo skrev:

Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Igår var en mycket bra dag! Fick se inte mindre än 3 stycken Model S vilket är väldigt mycket när man bor där jag bor. Var faktiskt tvungen att ta mig söderut för att få denna möjlighet. Såg två på Kastrup samt ytterligare en på väg hem från Kastrup.
Den första jag såg var en sprillans ny P90D: Inte långt därifrån såg jag en 85D: Den jag såg på väg hem var en vit Model S som stod på en parkeringsficka vid vägen när jag körde mot Kalmar efter Malmö.
Den första jag såg var en sprillans ny P90D: Inte långt därifrån såg jag en 85D: Den jag såg på väg hem var en vit Model S som stod på en parkeringsficka vid vägen när jag körde mot Kalmar efter Malmö.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Växjö taxi fyller upp i lödde.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Såg en röd skönhet vid 15.30 utanför kontoret på stora Essingen. Verkade vänta på att få plocka upp någon
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Vit 70D vid Västertorpshallen. Någon här som vill ha en påminnelse om V70...? 

Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Såg en snygg vit Tesla idag i Boulder, CO, samt sedan en snygg Tesla jacka på Flygplatsen i Denver.
Jag tror jag börjar tappa förståndet... senaste dagarna har jag sett 5-6 Teslor om dagen (borträknat dom som laddar på SuC). Idag såg jag 7 st, sträckan sthlm-uppsala-sthlm-sthlm city. Kul att "Tesla-familjen" börjar synas på gatorna. Jag brukar då vinka / blinka med helljuset när jag ser någon annan Tesla på vägarna, känns som att man har något gemensamt.. båda har köpt världens bästa bil!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Dottern såg en svart på väg 17 utanför asmundtorp för en stund sen.
Skickat från min iPad med Tapatalk
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Teslaspotting
OSPOTTING
Jag har inte sett en enda körandes på väg sen den 30/12.... Helt absurt alltså.
Jag har inte sett en enda körandes på väg sen den 30/12.... Helt absurt alltså.
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Jag såg tre inom 20 min på väg från Enköping till Solna i morse. Två så där lagom salt- och vinterskitiga (lika min) och en blänkande röd. Brukar annars bara se någon enstaka på den vägen ibland. Kl var före 06.00. Kul att se att fler Teslamänniskor än jag är morgonpigga 

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Jag åkte den sträckan vid 05.45-06 tiden imorse. Min är blänkande rödFerro94 skrev:Jag såg tre inom 20 min på väg från Enköping till Solna i morse. Två så där lagom salt- och vinterskitiga (lika min) och en blänkande röd. Brukar annars bara se någon enstaka på den vägen ibland. Kl var före 06.00. Kul att se att fler Teslamänniskor än jag är morgonpigga

Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Yepp, då var det garanterat dig jag såg. Inte så lite avis på din rena fina biltehjimos skrev:Jag åkte den sträckan vid 05.45-06 tiden imorse. Min är blänkande rödFerro94 skrev:Jag såg tre inom 20 min på väg från Enköping till Solna i morse. Två så där lagom salt- och vinterskitiga (lika min) och en blänkande röd. Brukar annars bara se någon enstaka på den vägen ibland. Kl var före 06.00. Kul att se att fler Teslamänniskor än jag är morgonpiggatvättad igår!

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Jag spottade en igår..t.om. inifrån 
Tib var förbi och hämtade den minimala centerkonsolen och fick då sitta och längta lite extra efter min
/Jocce

Tib var förbi och hämtade den minimala centerkonsolen och fick då sitta och längta lite extra efter min

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Hade sällskap av en vit S85 på Essingeleden och Huddingevägen nyss. Jag log brett genom sidorutan varje gång vi passerade jämsides, men den jäveln satt bara med näsan i vädret och ville inte ens ge mig en sned blick. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Finns en egen tråd för sådanaSurfaren skrev:Hade sällskap av en vit S85 på Essingeleden och Huddingevägen nyss. Jag log brett genom sidorutan varje gång vi passerade jämsides, men den jäveln satt bara med näsan i vädret och ville inte ens ge mig en sned blick.

Det är så många trådar som går in i varandra i diskussionsämnena här, kan ju f-n inte hålla reda på det längre.bullen skrev:Finns en egen tråd för sådana

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3