CCS uppgradering
Moderator: Redaktion
CCS uppgradering
Dum fråga kanske men kan man ladda med högre effekt om jag uppgraderar min MS2017 till CCS?
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: CCS uppgradering
Inte idag, men om Tesla i framtiden skulle tillåta högre initial laddeffekt på befintliga modeller så krävs det sannolikt SuC v3, dvs CCS, 100-batteriet har ju t.ex sannolikt kapacitet att ta emot högre effekt vid låg SoC än vad v2 tillåter.
Även om detta skulle komma att ske så är uppgraderingen i mina ögon en ”no brainer”, du får tillgång till så många fler laddare för en väldigt billig peng, alla nya SuC som byggs är ju också v3.
/fth
Även om detta skulle komma att ske så är uppgraderingen i mina ögon en ”no brainer”, du får tillgång till så många fler laddare för en väldigt billig peng, alla nya SuC som byggs är ju också v3.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Strömbegränsningen i adaptern lär nog fortsatt vara det som begränsar effekten antar jag tyvärr…fth skrev:Inte idag, men om Tesla i framtiden skulle tillåta högre initial laddeffekt på befintliga modeller så krävs det sannolikt SuC v3, dvs CCS, 100-batteriet har ju t.ex sannolikt kapacitet att ta emot högre effekt vid låg SoC än vad v2 tillåter.
/fth
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- TeslaManne
- Teslaägare
Har också en MS2017 , har bokat ccs uppgraderingen till min bil.. det känns som nya SuperChargers kommer att vara V3 fragment så tror att om du använder laddnätet så häng på o gör uppgraderingen för att hänga med i tiden.. det positiva är ju att få tillgång till fler laddplatser, kan absolut vara värt dom 3400kr det kostar nu.. minuset kan va att 12v batteriet ger upp eventuellt efter ett tag.. finns en annan tråd om att några upplever ett samband med ccs uppgraderingen o att det batteriet dör.. tiden får utvisa för min del..thedude skrev:Dum fråga kanske men kan man ladda med högre effekt om jag uppgraderar min MS2017 till CCS?
Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Ja, kanske, men den är ju bara specad till 86 kW, och klarar ju bevisligen >140 kW, det finns väl chans att den klarar några kW till. /fthBjelke skrev:Strömbegränsningen i adaptern lär nog fortsatt vara det som begränsar effekten antar jag tyvärr…
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo lite så tänker och hoppas jag också, för vi vet iaf inte vart gränsen går då dekalen helt klart inte gäller… men detfth skrev:Ja, kanske, men den är ju bara specad till 86 kW, och klarar ju bevisligen >140 kW, det finns väl chans att den klarar några kW till. /fthBjelke skrev:Strömbegränsningen i adaptern lär nog fortsatt vara det som begränsar effekten antar jag tyvärr…
finns nog inte så mycket mer att plocka ur befintliga bilar här för då skulle vi sett något av det redan… väl?
Men med Tesla vet man ju aldrig

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19