Jag bor också i lägenhet och kan inte heller ladda bilen hemma. Kommer ladda mest på SC en gång per vecka sen kan min fru ladda på jobbet några gånger per vecka. Det är tanken iaf...fick bilen i veckan så inte fått några rutiner ännu.LarsL skrev:Elbilen och Tesla är framför allt en landsbygdsbil, det gäller bara att programmera om hjärnan från fossiltänket till eltänk. Det låter som om du bor i en lägenhet i stan? Du kan alltså inte ladda så fort du kommer hem utan måste åka och tanka på fossilvis? Ja, då blir det ju jobbigt och störande, så klart. Dels märker du av den lilla "bränsletanken" eftersom du hela tiden måste veta när du ska åka iväg och tanka. Sen blir ju själva tankningen ett irritationsmoment eftersom den tar tid, även en SC tar ju tid om man bara ska stå och titta på bilen. För att uppskatta den tiden behöver man vara en snåljåp av rangDet man ska göra som gör användandet bekymmerslöst att att ladda bilen varje gång den står still, då kommer man varje gång ut till en bil som är fulltankad och behöver aldrig slösa tid på att åka och tanka. Nu kan det bli lurigt om man parkerar bilen på gatan utanför lägenheten eller jobbet så klart, den enkla infrastrukturen finns inte... än. Därför är elbilen bättre för villa området eller landsbygden, där har alla ett uttag att plugga in bilen (om inte så fixas det för någon tusenlapp).
Hoppas det kommer fungera annars får min fru rätt i att vi inte skulle köpa elbil hehe.