Hur lång tid innan status ändras?
Moderator: Redaktion
Hur lång tid innan status ändras?
Eftersom citeringarna dessutom är trasiga (i Tapatalk) så är det nästan omöjligt att följa diskussionen i denna tråd nu.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Hur lång tid innan status ändras?
Vissa kan inte hålla sig
Ok jag satte max antal nästlade inlägg till 5 nu.

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Citeringarna funkar perfekt i min Ericsson Hotline utan TapatalkSurfaren skrev:Eftersom citeringarna dessutom är trasiga (i Tapatalk) så är det nästan omöjligt att följa diskussionen i denna tråd nu.

Skickat från min Ericsson Hotline utan Tapatalk
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Hehe. Det spårade visst ut där.TiborBlomhall skrev:Vissa kan inte hålla sig![]()
![]()

Idag såg jag att status har ändrats till "Din Model S är nu på väg från fabriken"
Oj oj oj!
Nu pirrar det lite 
Ni som spårat vilket fartyg osv den kommer gå på, hur har ni gjort detta?
Via er DS eller annat sätt?
/Jocce
Oj oj oj!

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Grattis !Jocce skrev:Idag såg jag att status har ändrats till "Din Model S är nu på väg från fabriken"
Oj oj oj!Nu pirrar det lite
/Jocce
Har du skrivit in uppgifter i
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Grattis ca 8 veckor väntan kvar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Vissa DS kan lämna ut uppgifter om båt. Min gjorde inte det trots att jag bad honom. Tror egentligen inte att de får göra det men att vissa gör det ändå.Jocce skrev:Idag såg jag att status har ändrats till "Din Model S är nu på väg från fabriken"
/Jocce
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Ursäkta ett gammalt dumhuvud-men var får man tag i VIN?
X100 lev.14/8-18.
Står på mytesla, under bilden.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Tack1-
Men där finns ju bara ett skitlångt nummer med en massa bokstäver och siffror!5YJSA7E29FF113898
Men där finns ju bara ett skitlångt nummer med en massa bokstäver och siffror!5YJSA7E29FF113898
X100 lev.14/8-18.
- Teslamannen
- Teslaägare
Det är det "skitlånga" numret som är din VIN.
85D Titanium sen 30/12-2015
Nu vet vi att du har följande bil:far1far2 skrev:Tack1-
5YJ = Tesla
S = Model S
A = Vänsterstyrd 5-dörrars hatchback
7 = Talar om typ av bälten, airbags m.m. (okänt exakt vad siffran står för, gäller europeiska bilar)
E = Batterityp vilket är samma som för P90D Ludicrous (senaste kända batterityp)
2 = Dual motor
9 = Kontrollsiffra
F = Årsmodell 2015
F = Från Fremontfabriken
1 = Produktionsbil (ej Alfa, Beta, Releasekandidat, Founder eller Signature)
13898 = Produktionsnummer
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Snacka om utförligt svar! Tusen tack Svensson!Svenssons skrev:Nu vet vi att du har följande bil:far1far2 skrev:Tack1-
5YJ = Tesla
S = Model S
7 = Talar om typ av bälten, airbags m.m. (okänt exakt vad siffran står för, gäller europeiska bilar)
E = Batterityp vilket är samma som för P90D Ludicrous (senaste kända batterityp)
2 = Dual motor
9 = Kontrollsiffra
F = Årsmodell 2015
F = Från Fremontfabriken
X100 lev.14/8-18.
Jag hittade dock inte din bil i Wallenius Wilhelmsens sökmotor https://www.2wglobal.com/webapps?frameI ... SearchPage Det verkar endast finnas 11 Model S på väg med deras färja. Testade att söka om eventuellt någon Model X var på väg redan men så var inte fallet... Nu kan Tesla också använda sig av andra båtar så det är ju inte ett 100-proventigt svar.far1far2 skrev:Snacka om utförligt svar! Tusen tack Svensson!
PS. Hittade en bättre sökmotor med 19 stycken Model S på väg till Europa:
http://www.cargoloop.com/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Den här diskussionen har förts flera gånger tidigare, men min teori är att bilarna som skeppas i delar för att byggas ihop i NL inte är spårbara på VIN eftersom de skickas som bildelar och inte som bilar. De båtar man hittar bilar på hos WW är RoRo-skepp dvs de tar bara kompletta bilar, inte bilar i delar. Det lär vara bilar på väg till Schweiz.Svenssons skrev:Jag hittade dock inte din bil i Wallenius Wilhelmsens sökmotor https://www.2wglobal.com/webapps?frameI ... SearchPage Det verkar endast finnas 11 Model S på väg med deras färja. Testade att söka om eventuellt någon Model X var på väg redan men så var inte fallet... Nu kan Tesla också använda sig av andra båtar så det är ju inte ett 100-proventigt svar.far1far2 skrev:Snacka om utförligt svar! Tusen tack Svensson!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
danni skrev:Den här diskussionen har förts flera gånger tidigare, men min teori är att bilarna som skeppas i delar för att byggas ihop i NL inte är spårbara på VIN eftersom de skickas som bildelar och inte som bilar. De båtar man hittar bilar på hos WW är RoRo-skepp dvs de tar bara kompletta bilar, inte bilar i delar. Det lär vara bilar på väg till Schweiz.Svenssons skrev:Jag hittade dock inte din bil i Wallenius Wilhelmsens sökmotor https://www.2wglobal.com/webapps?frameI ... SearchPage Det verkar endast finnas 11 Model S på väg med deras färja. Testade att söka om eventuellt någon Model X var på väg redan men så var inte fallet... Nu kan Tesla också använda sig av andra båtar så det är ju inte ett 100-proventigt svar.far1far2 skrev:Snacka om utförligt svar! Tusen tack Svensson!
På Cargoloop ser det ut som det är en del övriga bilar också dock.
Yes!
Your Model S is in transit from factory
17 dagar i produktion, märkligt att den tiden kan variera så.
Ser allt mellan 4 och 30 dagar i Google dokumentet från TeslaMotorsClub

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Tror att vanligast är ca en vecka kan vara något längre nu då X tillverkas ocksåDesigner skrev:Yes!![]()
Nu är det ca 8 veckor kvar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Framförallt har nog en del i produktionen faktiskt varit lediga lite runt jul och nyår. Även på Tesla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
bylund skrev:Framförallt har nog en del i produktionen faktiskt varit lediga lite runt jul och nyår. Även på Tesla.
Alldeles säkert Bylund! Därför tror jag att min pärla nog inte kommer till Göteborg förrän i mid-februari. trots att den påstods vara klar och lämnat fabriken redan 9/12! Tålamod är en dygd, sa min gamla mor!
X100 lev.14/8-18.
Svenssons skrev:Nu vet vi att du har följande bil:far1far2 skrev:Tack1-
5YJ = Tesla
S = Model S
2 = Dual motor
9 = Kontrollsiffra
F = Årsmodell 2015
F = Från Fremontfabriken
Om jag tolkar mitt VIN rätt då så är det en 2016 (= högre förmånsvärde

5YJSA7E2XGF115516
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
2016 betyder inte med automatik högre förmånsvärde. Det är tillverkningsmånad/år som gäller, inte modellår.Jocce skrev:Svenssons skrev:Nu vet vi att du har följande bil:far1far2 skrev:Tack1-
5YJ = Tesla
S = Model S
2 = Dual motor
9 = Kontrollsiffra
F = Årsmodell 2015
F = Från Fremontfabriken
Om jag tolkar mitt VIN rätt då så är det en 2016 (= högre förmånsvärde)
5YJSA7E2XGF115516
/Jocce
Ludvig
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Så har man lite tur så kan det ändå bli "Fordonsår 2015" (som jag förstått att Transportstyrelsen är de som bestämmer, som sedan skatteverket läser av i regbeviset..i princip)?boreno skrev:2016 betyder inte med automatik högre förmånsvärde. Det är tillverkningsmånad/år som gäller, inte modellår.Jocce skrev:Svenssons skrev:Nu vet vi att du har följande bil:far1far2 skrev:Tack1-
5YJ = Tesla
S = Model S
2 = Dual motor
9 = Kontrollsiffra
F = Årsmodell 2015
F = Från Fremontfabriken
Om jag tolkar mitt VIN rätt då så är det en 2016 (= högre förmånsvärde)
5YJSA7E2XGF115516
/Jocce
Ludvig
Började tillverkas Dagen innan Julafton...så håller tummarna då!
/Jocce
Designer skrev:Grattis !Jocce skrev:Idag såg jag att status har ändrats till "Din Model S är nu på väg från fabriken"
/Jocce
Har du skrivit in uppgifter i
Nu har jag gjort det!

/Jocce