Ja, jag vet. Det är en Zalman3-rubrik på den här tråden.
Men med tanke på nyheten som precis nådde mig, att dieseln är uppe i 19.17 och benzinen 17.59, så börjar snart pris per mil bli billigare även om man laddar på Ionity. Oavsett vad man kör - det är dyyyyrt med bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Tydligen till och med första gången den är över 19 kr/litern. Samtidigt är elpriset högt också (spotpriset mellan 19:00-20:00 ikväll är på 363 öre/Kwh i SE4), allt är dyrt nu!
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Rolig rubriksättning.
Ja, elen är också dyr, men bara på dagen. Laddar man på natten så är det ingen fara. Jag tror inte att man kan tanka diesel för 30 öre litern mellan kl 23:00 och 5:00.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Rolig rubriksättning.
Ja, elen är också dyr, men bara på dagen. Laddar man på natten så är det ingen fara. Jag tror inte att man kan tanka diesel för 30 öre litern mellan kl 23:00 och 5:00.
Hehe! Sant nog, tog bara lite samma "rubriksättning"
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Rolig rubriksättning.
Kanske i Venezuela, nu var priset där ca 36 öre per liter så om du hittar rätt mack kanske
I måndags var det precis 50x billigare där än här i Sverige.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.