Det tror nog jag med.e5m1r skrev:De flesta har det bättre vad det gäller ljudkangru skrev:Jag har standard ljud och det är mycket bättre än det du beskriver. Rent och klart på alla kanaler, att lyssna på klassisk musik på P2 via tunein har blivit en glad upplevelse snarare än något jag mest zappar förbi på FM bandet.
Har pratat med sc dagen efter leverans och de sa att de känner till problemet och det ligger i mjukvaran som levereras med bilar nu
Löses med spotify updatering
Du har troligtvis inte den senaste mjukvaran och därmed böttre ljud
Spotify
Moderator: Redaktion
Re: Spotify
Min familj och jag väntar på Model 3.
Just nu har vi en BMW 3 Serie.
Just nu har vi en BMW 3 Serie.
- kanylbullen
- Teslaägare
Nu får Spotify lov att komma snart, jag saknar faktiskt rdio, nu tvingas man ju genomlida reklam när man zappar runt på tunein.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Fråga, att använda voice command, typ "Play..." eller "Listen To...." verkar inte funka för mig, den uppfattar det jag säger, men sökningen bara snurrar på utan resultat. Var detta knutet till Rdio, eller ska det funka annars också? Hoppas detta funkar med Spotify, vore ju kanon...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Jag läste i någon pressrelease att Spotify och Tesla skulle "revolutionera" bilradion med just bla röststyrning.LeffeP skrev:Fråga, att använda voice command, typ "Play..." eller "Listen To...." verkar inte funka för mig, den uppfattar det jag säger, men sökningen bara snurrar på utan resultat. Var detta knutet till Rdio, eller ska det funka annars också? Hoppas detta funkar med Spotify, vore ju kanon...
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Sökfunktionen hängde ihop med Rdio som försvann för några dagar sedan.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
"dagens" har nu blivit mer än en vecka. Kommer det bli veckor?Surfaren skrev:"Med dagens trådlösa programvaruuppdatering" står det. Jag vill uppdatera bilen! Så jävla taggadHaglund skrev:Då damp det in ett mail som säger att Spotify finns i min bil. Men så enkelt kan det väl inte vara? Gissar att det är en ny programvaruuppdatering?
Uselt, precis som vanligt när det gäller Teslas kommunikation. Det här kommer bli deras fall när de andra biltillverkarna kommer ikapp.
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
F*n vad folk gnäller... Se mitt tidigare inlägg; allt Tesla sagt/skrivit till mig är att det kommer i nästa uppdatering...
- resten är bara dåliga översättningar från ypperlig engelska.
Skärp er gott folk; ni har förmånen att åka i världens bästa bil som gratis lite då och då blir ännu bättre
Skärp er gott folk; ni har förmånen att åka i världens bästa bil som gratis lite då och då blir ännu bättre

I mailet som jag fick den 21:a december stod det: "Med dagens trådlösa programvaruuppdatering". Det tolkar jag som att det samma dag kommer en uppdatering.Nicklas skrev:F*n vad folk gnäller... Se mitt tidigare inlägg; allt Tesla sagt/skrivit till mig är att det kommer i nästa uppdatering...
Vad stod det i ditt mail?
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Det var på engelska... Sitter i bilen nu så jag kan inte skriva en hel essä, men nyckeln är den engelska formuleringen "of today" som inte innebär "dagens" som idag utan "dagens" som nuförtiden...dstr skrev:I mailet som jag fick den 21:a december stod det: "Med dagens trådlösa programvaruuppdatering". Det tolkar jag som att det samma dag kommer en uppdatering.Nicklas skrev:F*n vad folk gnäller... Se mitt tidigare inlägg; allt Tesla sagt/skrivit till mig är att det kommer i nästa uppdatering...
Vad stod det i ditt mail?
- helt enkelt ett syftningsfel i den svenska översättningen.
Jag har varit akademiker tidigare och är därför mycket noga med formuleringar även nuförtiden

Mitt var på Svenska. Att dom inte kan bemöda sig med ngt mer än google translate säger även det en del...Nicklas skrev:Det var på engelska... Sitter i bilen nu så jag kan inte skriva en hel essä, men nyckeln är den engelska formuleringen "of today" som inte innebär "dagens" som idag utan "dagens" som nuförtiden...
- helt enkelt ett syftningsfel i den svenska översättningen.
Jag har varit akademiker tidigare och är därför mycket noga med formuleringar även nuförtiden
Med saker som att den kompletta autopiloten (summon the car bla) bara var "månader" bort och att alla D-modeller skulle ha självstängande laddlucka osv så är detta knappast ett undantag.
Det kanske låter som gnäll, men detta upprepade mönster underminerar min lojalitet mot Tesla som företag.
Har någon engelska original-texten?
Det enda jag hittar är press-releaser där alla tolkat texten som "thanks to an over-the-air software upgrade from Monday." samt "Today" (publicerat den 21:a).
Här är den svenska:
Det enda jag hittar är press-releaser där alla tolkat texten som "thanks to an over-the-air software upgrade from Monday." samt "Today" (publicerat den 21:a).
Här är den svenska:
Välkomna Spotify till din Model S
Med dagens trådlösa programvaruuppdatering, kan du njuta av en kontinuerlig strömmad musikupplevelse med Spotify i din Model S.
Det helt integrerade Spotify-systemet kommer att leverera en perfekt musikupplevelse för alla resor med på-begäran-tillgång till Spotifys katalog med över 30 miljoner låtar. Du kan också komma åt ditt Spotify-musikbibliotek, spara låtar och album, samt följa artister, spellistor och radiostationer.
Välj helt enkelt Spotify från menyn i din mediaspelare för att börja lyssna på Spotify. Du kan också använda ett befintligt Spotify premiumkonto för att lyssna på dina spellistor och radiostationer. Logga bara in på ditt Spotify-konto via Inställningar > Appar > Mediaspelare > Spotify.
Spotify kommer denna vecka
Det var fel måndag det gick it verkar det som
Det var fel måndag det gick it verkar det som

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tidigare i denna tråd har Niclas postat följande:dstr skrev:Har någon engelska original-texten?
Översättningar till svenska brukar bli skit. Att fixa korrekta bra översättningar tar tid och kostar rätt mycket. Funkar inte alltid när informationen efterfrågas på direkten men utifrån den engelska texten förstår jag inte hur någon kan bli sur för att Spotify inte finns ännu och även den svenska kan tolkas som att med dagens teknik (trådlös mjukvaruuppdatering) så möjliggörs funktionen att njuta av kontinuerligt strömmad musik från Spotify. Betyder inte att Spotify finns exakt när meddelandet skickas.With your next over-the-air software update, you will be able to enjoy a seamless streaming music experience with Spotify in your Model S.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fast att folk blir besvikna/sura när det står:
"Med dagens trådlösa programvaruuppdatering, kan du njuta av en kontinuerlig strömmad musikupplevelse med Spotify i din Model S."
och uppdateringen inte kommer samma dag är väl inte konstigt? Att få det till att betyda
"Men dagens programvaruuppdateringsteknik kommer du att i framtiden kunna njuta av en kontinuerlig strömmad musikupplevelse med Spotify i din Model S."
är långsökt. Man ska inte behöva utgå från att det kanske är en krasslig översättning från engelska, och leta engelska originalet. Än en gång har Tesla varit för snabba på avtryckaren och skapat sig onödig badwill, för det hade varit så lätt att inte försätta sig i den här situationen (d v s bara helt enkelt inte skicka ut mailet hade varit mycket bättre).
"Med dagens trådlösa programvaruuppdatering, kan du njuta av en kontinuerlig strömmad musikupplevelse med Spotify i din Model S."
och uppdateringen inte kommer samma dag är väl inte konstigt? Att få det till att betyda
"Men dagens programvaruuppdateringsteknik kommer du att i framtiden kunna njuta av en kontinuerlig strömmad musikupplevelse med Spotify i din Model S."
är långsökt. Man ska inte behöva utgå från att det kanske är en krasslig översättning från engelska, och leta engelska originalet. Än en gång har Tesla varit för snabba på avtryckaren och skapat sig onödig badwill, för det hade varit så lätt att inte försätta sig i den här situationen (d v s bara helt enkelt inte skicka ut mailet hade varit mycket bättre).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ja det är lite osmart av Tesla men ändå, inse att dessa kontinuerliga uppdateringar är superunika och gläds åt det även om det kommer något senare än aviserat. Jag tror Spotify finns när min bil kommer om en månad 

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Ja alternativet med en "vanlig" bil hade varit att uppgradera genom att köpa en ny bil av senaste årsmodell, och det känns ju som ett sämre alternativ än att det tar några dagar/veckor att få en uppdatering.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Fast det är nog alla överens om. Bilen och dess uppdateringar är fantastiska! Problemet är hur Tesla kommunicerar, d v s skapar onödigt stora förväntningar.JonasH skrev:Ja alternativet med en "vanlig" bil hade varit att uppgradera genom att köpa en ny bil av senaste årsmodell, och det känns ju som ett sämre alternativ än att det tar några dagar/veckor att få en uppdatering.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Japp bara onödigt.bylund skrev:Fast det är nog alla överens om. Bilen och dess uppdateringar är fantastiska! Problemet är hur Tesla kommunicerar, d v s skapar onödigt stora förväntningar.JonasH skrev:Ja alternativet med en "vanlig" bil hade varit att uppgradera genom att köpa en ny bil av senaste årsmodell, och det känns ju som ett sämre alternativ än att det tar några dagar/veckor att få en uppdatering.
Kommunikation är svårt! I vissa fall är det nog lite mindre bra översättningar och i fler fall är det nog tolkningar och önsketänkande hos läsarna/journalisterna. Sen kan ju också Elon vara lite otydlig eller optimistisk i sina uttalanden...eller vara pressad av "kvartalshysterin" för att boosta aktieägarnas egon emellanåt.
Så det finns nog många olika orsaker att man uppfattar saker olika.
Så det finns nog många olika orsaker att man uppfattar saker olika.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Precis så.bylund skrev:Fast det är nog alla överens om. Bilen och dess uppdateringar är fantastiska! Problemet är hur Tesla kommunicerar, d v s skapar onödigt stora förväntningar.JonasH skrev:Ja alternativet med en "vanlig" bil hade varit att uppgradera genom att köpa en ny bil av senaste årsmodell, och det känns ju som ett sämre alternativ än att det tar några dagar/veckor att få en uppdatering.
MEN, den dagen då det finns ett annat märke som har en modell som kan matcha Teslan så är inte tröskeln så hög att prova något annat.
Förbered dig på att bli (be)sviken.Machris skrev:Ja det är lite osmart av Tesla men ändå, inse att dessa kontinuerliga uppdateringar är superunika och gläds åt det även om det kommer något senare än aviserat. Jag tror Spotify finns när min bil kommer om en månad
Precis så resonerade jag när Tesla visade upp delar av autopiloten och sa att den kompletta autopiloten var månader bort. Med leverans 6 månader senare så trodde jag stenhårt att min bil skulle haft autopilot vid leverans. Det tog ytterligare ett halvår innan jag fick första halvan...
Spotify Premium kostar 9 kr/mån i tre månader om man beställer innan nyår. Kanske inte behövs, men inga stora pengar i sjön om det visar sig att det inte ger så mycket.
Jag slog till.
Jag slog till.
Själv vill jag inte veta förrän det kommer en verklig uppdatering. En kul överraskning när man hoppar in i bilen eller telefonen plingar till att uppdateringen finns. Att meddela att detta kommer nu och så kommer inget gör mig bara förbannad. Att implementera exempelvis Spotify i bilen är lätt och bör inte stöta på några större hinder till skillnad mot Autopilot exempelvis som är mycket mer komplext. 

ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Det borde vara vara en App att ladda ner, men det ska integreras oredligt med röststyrning också
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Informationen efterfrågas direkt, om det är anledningen till översättningen kan någon då förklara varför jag inte fått något mail alls???Svenssons skrev:Tidigare i denna tråd har Niclas postat följande:dstr skrev:Har någon engelska original-texten?
Översättningar till svenska brukar bli skit. Att fixa korrekta bra översättningar tar tid och kostar rätt mycket. Funkar inte alltid när informationen efterfrågas på direkten men utifrån den engelska texten förstår jag inte hur någon kan bli sur för att Spotify inte finns ännu och även den svenska kan tolkas som att med dagens teknik (trådlös mjukvaruuppdatering) så möjliggörs funktionen att njuta av kontinuerligt strömmad musik från Spotify. Betyder inte att Spotify finns exakt när meddelandet skickas.With your next over-the-air software update, you will be able to enjoy a seamless streaming music experience with Spotify in your Model S.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.