EAP - ganska meningslöst...?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Re: EAP - ganska meningslöst...?

Inlägg av Walker »

leiflodde skrev:
Skulle ni våga trycka på knappen "kör till mig" ?
Tryck du. Det händer absolut INGENTING. :lol: :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Tycker filbytena både för AP1 och FSD är lite för jobbiga att använda. Bägge kräver att man ”håller i ratten” en ”extra gång” för de ska byta fil. Det räcker inte med mitt vanliga hålla handen halvfem. Jag ska alltså hitta en lucka släppa ratten och blinka och ta tag i ratten igen - det blir lättare att byta själv. Hade Tesla tagit bort plingandet när man aktiverar AP så hade bilen blivit betydligt trevligare, istället.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

LarsL skrev:
Tycker filbytena både för AP1 och FSD är lite för jobbiga att använda. Bägge kräver att man ”håller i ratten” en ”extra gång” för de ska byta fil. Det räcker inte med mitt vanliga hålla handen halvfem. Jag ska alltså hitta en lucka släppa ratten och blinka och ta tag i ratten igen - det blir lättare att byta själv. Hade Tesla tagit bort plingandet när man aktiverar AP så hade bilen blivit betydligt trevligare, istället.
Pratar du AP1 nu? För med senare varianter behöver man inte göra mer än att slå på blinkersen om bilen känner av att du håller i ratten, så om den ber dig hålla i ratten för att initiera filbytet så är det för att den inte hela tiden känner av att du håller i den. Den gör helt enkelt en check när du slår på blinkersen och värdet just då är det den tar.
Skriv svar