Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Ser en P85 då jag tittar ut genom fönstret...Ja just det MIN! 

Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Snart två månader med min bil och jag har fortfarande inte vant mig vid att se den på parkeringsplatsenLeo skrev:Ser en P85 då jag tittar ut genom fönstret...Ja just det MIN!

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min gömmer jag i garaget men ibland "gör jag mig ett ärende dit" bara för att titta eller klämma lite. Brukar flytta den 1/2 meter fram och tillbaka ibland då jag inte hinner köra så inte hjulen får ståplattor...
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jo, min står dessvärre också i ett garage under huset. Så jag får inte titta på den så ofta när den inte används. Och vad värre är, den står helt utan mobiltäckning. Däremot ser den några olika grannars WiFi. Funderar på att sätta upp en lapp i trapphusen där jag snällt frågar om jag får koppla upp bilen på någons nätverkLeo skrev:Min gömmer jag i garaget men ibland "gör jag mig ett ärende dit" bara för att titta eller klämma lite. Brukar flytta den 1/2 meter fram och tillbaka ibland då jag inte hinner köra så inte hjulen får ståplattor...

Själv kör jag utan lösenord på mina wifi nätverk. Har alltid gjort.danni skrev:Jo, min står dessvärre också i ett garage under huset. Så jag får inte titta på den så ofta när den inte används. Och vad värre är, den står helt utan mobiltäckning. Däremot ser den några olika grannars WiFi. Funderar på att sätta upp en lapp i trapphusen där jag snällt frågar om jag får koppla upp bilen på någons nätverkLeo skrev:Min gömmer jag i garaget men ibland "gör jag mig ett ärende dit" bara för att titta eller klämma lite. Brukar flytta den 1/2 meter fram och tillbaka ibland då jag inte hinner köra så inte hjulen får ståplattor...
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Det låter lite oaktsamt, eftersom det också innebär att trafiken går helt okrypterad i transportlagret, dvs genom luften. Kör du någon annan kryptering på trafiken mellan datorerna och AP:n, eller vidare ut mot nätet såsom en VPN-tunnel?apkungen skrev:Själv kör jag utan lösenord på mina wifi nätverk. Har alltid gjort.
Spottade min egen sprillans nya 85D idag 
Sen spottade jag också Fredrik Wikingsson som hämtade ut sin Model S idag. Både kändis- och Teslaspottning!

Sen spottade jag också Fredrik Wikingsson som hämtade ut sin Model S idag. Både kändis- och Teslaspottning!
Rykten säger att jag och Fredrik Wikingsson har samma konfiguration, men det är inte helt bekräftat. Kan vara att vi bara hade samma färgstakkabo skrev:Spottade min egen sprillans nya 85D idag

- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
BigDaddyT skrev:Rykten säger att jag och Fredrik Wikingsson har samma konfiguration, men det är inte helt bekräftat. Kan vara att vi bara hade samma färgstakkabo skrev:Spottade min egen sprillans nya 85D idag
Bra smak ni har vad gäller färg på bilen

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag tog en kort tur i och omkring Göteborg idag och såg inte färre än sex andra Teslor. Det är inte illa. En av dem är redan identifierad som mso här på forumet
Jäklar vad vackra de är, alltså. De förgyller sin omgivning och ger en något trevligt att vila ögonen på ute i trafiken!

Grå S85 som laddade utanför ICA Maxi Kalmar idag. Långväga gäst som ska nyårsfira på Öland tro?
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Körde hem min "nya" P85 idag. (~120mil på en natt). Väldigt tomt på alla laddstationer i Tyskland/Danmark och även i Sverige. Såg kanske 1 annan bil i snitt per laddning.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
I Stockholm där de flesta köps så är det mer ett undantag att inte se minst ett halvt dussin Teslor om dagen. Dessutom verkar det som vi har en magnetisk dragningskraft. Som mest har jag varit med om fem Teslor i oavbruten rad en sen eftermiddag på väg hem från jobbet.danni skrev:Jag tog en kort tur i och omkring Göteborg idag och såg inte färre än sex andra Teslor. Det är inte illa. En av dem är redan identifierad som mso här på forumetJäklar vad vackra de är, alltså. De förgyller sin omgivning och ger en något trevligt att vila ögonen på ute i trafiken!
Installerat 13,2 kWp solceller
Något bättre än på Tejon Ranch, Kalifornien, i lördags, upp till 16 bilar i kö på sex laddare.deffe skrev:Körde hem min "nya" P85 idag. (~120mil på en natt). Väldigt tomt på alla laddstationer i Tyskland/Danmark och även i Sverige. Såg kanske 1 annan bil i snitt per laddning.
För att vara mer på topic: Inte mindre än tre spottade Teslor i Tallinn idag (alla estniskreggade), plus min egen.
Och grattis till den "nya" bilen

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag mötte just en mörkgrå Tesla på väg på E4 norrut från Ödeshög kl 13:45 c:a. Nån som känner sig träffad?
En svart 70D på Freeport i Kungsbacka.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Oj, där har jag alltid laddat ensam. Det börjar ta sig...stakkabo skrev:
Så här såg det ut i Gävle idag. Resenärer på väg till Åre?!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Ser nästan ut som det är SuC i Löddeköpinge ... alltså inte snön dåstakkabo skrev:
Så här såg det ut i Gävle idag. Resenärer på väg till Åre?!

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Passerade Gävle i går och då var vi 2 som laddade. Samma sak 23/12.
Nått som vore kul är om man stöter på en till Tesla på något byggvaruhus drive-in, där är ju alltid kul att smyga runt. Jag tar varje chans jag får.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har spottat min egen på hornbach ett antal gånger.Pontus skrev:Nått som vore kul är om man stöter på en till Tesla på något byggvaruhus drive-in, där är ju alltid kul att smyga runt. Jag tar varje chans jag får.