Aldrig haft ett enda fel?taliz skrev:
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.[/quote]
Varifrån kommer de siffrorna?
Moderator: Redaktion
Aldrig haft ett enda fel?taliz skrev:
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.artscho skrev:Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu
Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.fakerlind skrev:Lite samma här. Tycker Taycan Cross turismo känns närmast för mig, men då är en halvtaskigt utrustad 4S betydligt dyrare per månad än en fullsmetad Plaid. Både prestanda och räckvidd klart sämre.
Lucid kanske?. Men oklart när man kan köpa en sån i Sverige... Skulle gärna testa en sån istället för en MS i alla fall.termosen skrev:Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.artscho skrev:Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu
Antagligen för dyr mot Model S.spacecoin skrev:Lucid kanske?. Men oklart när man kan köpa en sån i Sverige... Skulle gärna testa en sån istället för en MS i alla fall.termosen skrev:Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.artscho skrev:Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu
BMW i4?termosen skrev:Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.termosen skrev:Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.artscho skrev:Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu
Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.
Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
Mjao. Får kika på den, men tänker den är mindre? Mer som Model 3.SwedishAdvocate skrev:BMW i4?termosen skrev:Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.termosen skrev:Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.artscho skrev:Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu
Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.
Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
Som jag förstår det så ska de första leveranserna ske i år...
Tror den är lite större än en Model 3. Och den har ju halvkombilucka...termosen skrev:Mjao. Får kika på den, men tänker den är mindre? Mer som Model 3.
Ja. Men på äldre dar uppskattar man mer att den är bekväm på långfärd.I gengäld är den kanske lite roligare att köra än en större Model S...
Och fruktansvärt ful ocksåtermosen skrev:Mjao. Får kika på den, men tänker den är mindre? Mer som Model 3.SwedishAdvocate skrev:BMW i4?termosen skrev:Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.termosen skrev:Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.artscho skrev:Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu
Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.
Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
Som jag förstår det så ska de första leveranserna ske i år...
Bjelke skrev:Och fruktansvärt ful också
Men vi ska iaf kika på den irl när det går (men vi lutar mest mot en Etron GT men då är man ju
återigen inne på dyra bilar)
Varifrån kommer de siffrorna?[/quote]MWall skrev:Aldrig haft ett enda fel?taliz skrev:
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.
vampyren skrev:Varifrån kommer de siffrorna?MWall skrev:Aldrig haft ett enda fel?taliz skrev:
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.
Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.Nu får vi förtydliga lite. Jag menar nu fel som den videon tar upp. Jag har haft kompisar som har sagt de har problem med växellåda och sånt
men så många synliga fel vid leverans nej knappast. Jag har ändå haft ett par BMW/Audi och Golf. Men nej inget fel. Ok en lite super ytlig repa på
sidan av glaset vid varvmätaren på min ena bmw men det var verkligen inte något stort som videon. Jag klagade på det också men när de förklarade ingreppet för att fixa så avstod jag![]()
Tror de hade gjort mer skada än nytta i det fallet.
Men men vi får vänta tills de nya model S bilar anländer här hemma så vi kan kolla på kvalitén. Jag hoppas verkligen att de ska hålla måttet!
Vill inte klaga för sakens skull och vill att de ska vara bra såklart.
Just nu är min planB en Kia EV6-GT line
Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.termosen skrev:Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.
Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Fruktansvärt ful tycker jag inte heller i4 är. Bävertänderna är ju inte positiva men hur det blir är beroende på färg. Så lite kontrast som möjligt. Dessutom tycker jag den ser klart bättre ut i trafik än på bild. Särskilt bakifrån där den ser riktigt slank ut. Men några designpris vinner den inte hos mig.MWall skrev:Bjelke skrev:Och fruktansvärt ful också
Men vi ska iaf kika på den irl när det går (men vi lutar mest mot en Etron GT men då är man ju
återigen inne på dyra bilar)
Fruktansvärt ful är att ta i. Jo, överhängen är lite långa. Ovanligt att se på en BMW. Tycker även baken är lite svulstig och så är fronten lite "tung", mycket beroende på bävertänderna.
Dock skulle jag nog stå ut med en svart. Är ju en halv miljon billigare än Audin och mycket mer praktisk med halvkombi. Tycker inte det går att jämföra de riktigt. Den bil som jag tycker ligger närmast i4 är ju Polestar 2. Dock är i4 en halv storlek större och ser inte lika hög och semisuv:ig ut som Pållen.
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9694ac5
mikebike skrev:@MWALL
PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.mikebike skrev:@MWALL
PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
MWall skrev:Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.termosen skrev:Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.
Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.
1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.
Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...
Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.
Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.
termosen skrev:MWall skrev:Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.termosen skrev:Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.
Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.
1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.
Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...
Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.
Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.
Kör Passat GTE idag! Tog den förra året som en bryggbil mellan gamla och nya Model S.
Den funkar. Går mest på el, infotainment är värdelöst, men carplay är ok.
Saknar kraften, komforten & tekniken främst från Model S. Sen är Model S tidlöst vacker, och ganska komplett som bil, med vad jag vill ha, läs ej SUV.
Egentligen att man bara tänker tanken att gå tillbaka till en fossilbil gör ju, att elbilsmarknaden inte är mogen än!MWall skrev:Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.
Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.
1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.
Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...
Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.
Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.