Ändra färg i display och app?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare

Ändra färg i display och app?

Inlägg av andersw »

Antar att det inte går att ändra färgen på bilen som visas i displayen och i appen?

Man skulle ju vilja att den stämde...

Bild
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Ändra färg i display och app?

Inlägg av e5m1r »

Snyggt dessutom lätthittad på parkering
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

andersw skrev:
Antar att det inte går att ändra färgen på bilen som visas i displayen och i appen?

Bild
Du kan maila Tesla om att ändra fälgar och lack på displayerna i bilen, men då bara till de som finns från fabrik. Grodgrön har dom nog svårt att fixa :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Snygg färg, men lite lik en reklambild för backup...

https://www.veeam.com/availability
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Kanske vore snygg med en grön noskon, har du kvar någon folie? Du kan få byta mot lite matt blå. :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare

Inlägg av BigDaddyT »

andersw skrev:

Bild
Vonne?, det är ju mina hemtrakter. Bor bara några stenkast därifrån :-)
Tror även att min lunchdate såg din bil på stan (Malmö) för någon timme sedan. Han pratade om en Tesla som var svår att missa
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare

Inlägg av andersw »

BigDaddyT skrev:
Vonne?, det är ju mina hemtrakter. Bor bara några stenkast därifrån :-)
Tror även att min lunchdate såg din bil på stan (Malmö) för någon timme sedan. Han pratade om en Tesla som var svår att missa
Ja, det är Vonne som plastat in den till mig. Bor 10min bort.

Kan stämma, min fru körde runt i den idag. Eftersom den inte låter så måste man ju se till att den syns :)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Finns det en speciell anledning till färgen? Firmalogga? Eller är den vald rent kreativt?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
Du kan maila Tesla om att ändra fälgar och lack på displayerna i bilen, men då bara till de som finns från fabrik. Grodgrön har dom nog svårt att fixa :lol:
Är du säker på att man kan maila Tesla om detta? Jag snackade med en tjej på Tesla som sa att de kunde fixa det på nästa service, men hon sa inte att man kunde maila för att att få det fixat!

Hur blir det med vinterdäck? Jag har Turbine på sommarhjulen och vanliga 19" ekerhjul som vinterhjul - måste man välja om man vill att avataren ska visa Turbine eller standard året om, eller känner den på något sätt själv av vilken typ av hjul som sitter på efter ett däckbyte?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Den frågar ju om storlek när man bytt däck, så en känner väl inte ens av det? Dessutom är det väl dags att få på vinterdäcken snart, så då märker du ju det :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
Är du säker på att man kan maila Tesla om detta? Jag snackade med en tjej på Tesla som sa att de kunde fixa det på nästa service, men hon sa inte att man kunde maila för att att få det fixat!

Hur blir det med vinterdäck? Jag har Turbine på sommarhjulen och vanliga 19" ekerhjul som vinterhjul - måste man välja om man vill att avataren ska visa Turbine eller standard året om, eller känner den på något sätt själv av vilken typ av hjul som sitter på efter ett däckbyte?
Läste om några på elbilforum, som hade mailet eftersom dom hade köpt 21" och inte längre ville ha 19", samt om några som hade folierat till en färg som liknade nån annan orginalfärg. Självklart kan man inte hålla på och ändra varje gång det blir sommar eller vinter, då tror jag TM hade tröttnat. Kommer inte ihåg vilken mailadress dom skickade till, går säkert att hitta på elbilforum nånstans i mängden av trådar ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
Läste om några på elbilforum, som hade mailet eftersom dom hade köpt 21" och inte längre ville ha 19", samt om några som hade folierat till en färg som liknade nån annan orginalfärg. Självklart kan man inte hålla på och ändra varje gång det blir sommar eller vinter, då tror jag TM hade tröttnat. Kommer inte ihåg vilken mailadress dom skickade till, går säkert att hitta på elbilforum nånstans i mängden av trådar ;)
Hjälp! Du kan inte vara lite mer specifik? Kanske mitt servicecenter kan vidarebefordra mitt mail rätt om jag vänder mig till dem?

Men hur var det med hjulen? Byter avataren hjuldesign beroende på om det är sommar- eller vinterhjul? För mig växlar den inte, men jag köpte bilen med 19" sommar och vinter. För de som köpt bilen med olika hjul sommar och vinter - visar den fel avatar halva året?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
Hjälp! Du kan inte vara lite mer specifik? Kanske mitt servicecenter kan vidarebefordra mitt mail rätt om jag vänder mig till dem?

Men hur var det med hjulen? Byter avataren hjuldesign beroende på om det är sommar- eller vinterhjul? För mig växlar den inte, men jag köpte bilen med 19" sommar och vinter. För de som köpt bilen med olika hjul sommar och vinter - visar den fel avatar halva året?
Med största säkerhet, så visas de hjul som bilen har från fabrik (dvs sommarhjul) oavsett om du byter til sommar eller vinter.
Kommer tyvärr inte ihåg vilken mailadress det var, du får söka runt på elbilforum. Bara ett svagt minne jag har , sorry :cry:
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Jag har fått detta ändrat på service (i mitt fall från 19" fälgar till 21" fälgar på ena bilen och tvärt om på den andra bilen), enligt uppgift från SC var det enda sättet. När dom ändrade blev det även rätt i appen, förutom där man väljer vilken bil man ska koppla upp sig mot, där de ursprungliga fälgarna fortfarande är kvar.
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

Färg är en viktig fråga, men var sjutton hittar man vägmätarställning, dvs hur långt totalt som bilen gått totalt. Fick min igår o det kunde vara kul att veta. Det blev många mil igår och några fler idag
. Det är väl inte meningen att trippmätaren ska användas för att få reda på ...
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Steffen skrev:
Färg är en viktig fråga, men var sjutton hittar man vägmätarställning, dvs hur långt totalt som bilen gått totalt. Fick min igår o det kunde vara kul att veta. Det blev många mil igår och några fler idag
Det står under ett av valen av app på lilla skärmen. Kommer inte ihåg om det är under car status eller trip.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Steffen skrev:
Finns på lite olika ställen.
På stora skärmen kan du trycka på T längst upp i mitten. Eller gå in i menyn och välja trips.
På instrumentpanelen kan du hålla nån av scrollhjulen inne och välja trips.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Steffen skrev:
VisibleTesla visar vägmätarställning (och lite annat smått och gott som den officiella appen inte visar)
Men, ladda ned det med hjälp av länkarna i den här tråden på TMC
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

Var o körde till 01.00. Ska leta snarast. Om jag inte hittar dvs att den inte finns. Vad göra
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Steffen skrev:
Var o körde till 01.00. Ska leta snarast. Om jag inte hittar dvs att den inte finns. Vad göra
Det ska finnas där, vore konstigt om du har fått en version som inte visar, aldrig hört om det förr, men då är det nog bara att ringa hotline.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

Tack för svar. Infon fanns där. Det är mycket nytt att ta in. Igår fraktades sill i trunken. Pga aktiv körning hade några burkar vält. Tur att hade plastmattan, annrs hade premiären blivit riktigt sorgesam. Nu luktar plastmattan pion istället för plast
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Steffen skrev:
Tack för svar. Infon fanns där. Det är mycket nytt att ta in. Igår fraktades sill i trunken. Pga aktiv körning hade några burkar vält. Tur att hade plastmattan, annrs hade premiären blivit riktigt sorgesam. Nu luktar plastmattan pion istället för plast
Fisk eller dylikt som rinner ut i bil är ingen höjdare. Far hade kräftspad som aldrig gick ut bagaget på en SAAB, inte kul.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Bild
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Aah snyggt.

Så kan man åxå göra när man vill förnya sin inredning och klädsel i bilen.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Bild
Kanske är nån slags plastfärg, bara vänta på tork, sen dra ut hela sörjan i form av en gjuten inredning. Så kan han återskapa bagaget i den fan bilen i andra material med hjälp av sin nya gjutform. Choklad någon?
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar