Just nu är det många som ser mellan fingrarna tror jag.
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Just nu är det många som ser mellan fingrarna tror jag.
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Kunderna ser mellan fingrarna. Inte media. Tror dock inte på nån stor konspiration. Tar du det där testet så är ju Teslan flera klasser sämre på allt utom drivlinan. Visserligen är ekonomin väldigt mycket bättre på Teslan dock.
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Många prestandabilar brukar ha problem i början. Värsta jag kommer ihåg är Ferrari 458 som de fick återkalla allihop och åtgärda för att de började brinna. Det samma har hänt med Porsches GT-bilar med där alla fick återkallas för att de började brinna.
Plaid är en av de värsta prestandabilarna någonsin och det är inte konstigt om det blir problem med några enstaka bilar i början. Men är problemen begränsade till bara en handfull av alla tusen som Tesla har levererat vid det här laget är det ingenting att bry sig om.
Just nu är det många som ser mellan fingrarna tror jag.
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Kunderna ser mellan fingrarna. Inte media. Tror dock inte på nån stor konspiration. Tar du det där testet så är ju Teslan flera klasser sämre på allt utom drivlinan. Visserligen är ekonomin väldigt mycket bättre på Teslan dock.
Knappast. Folk har ju med sig checklistor när de hämtar bilarna.
Det har dom inte när dom hämtar en VW, vilket gör att VWs problem inte upptäcks(jag har ju själv nyligen hämtat just en ny VW och där var fler problem än min Tesla…).
Du hör vad du vill höra låter det som. Alrik satte den som sitt toppval. Bara Peder som ogillar elbilar rent allmänt, och Tesla i synnerhet, som föredrog avgasbilarna.
Det de båda sa var att chassit i M3P inte är så sportigt, och det är ju knappast någon nyhet. Det är ju en sleeper.
Jag vet inte om jag håller med om att teslaägare ser mellan fingrarna. Så många som begär åtgärder för lister och paneler som sitter en millimeter snett. Klädseln töjer sig lite så ska stolar bytas. Etc.
Visste inte att det fanns så petiga bilägare innan jag hittade det här forumet.
Just nu är det många som ser mellan fingrarna tror jag.
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Kunderna ser mellan fingrarna. Inte media. Tror dock inte på nån stor konspiration. Tar du det där testet så är ju Teslan flera klasser sämre på allt utom drivlinan. Visserligen är ekonomin väldigt mycket bättre på Teslan dock.
Knappast. Folk har ju med sig checklistor när de hämtar bilarna.
Det har dom inte när dom hämtar en VW, vilket gör att VWs problem inte upptäcks(jag har ju själv nyligen hämtat just en ny VW och där var fler problem än min Tesla…).
Du hör vad du vill höra låter det som. Alrik satte den som sitt toppval. Bara Peder som ogillar elbilar rent allmänt, och Tesla i synnerhet, som föredrog avgasbilarna.
Varför tror du checklistorna växte fram då? Jo, för att det fanns ett behov av att kolla igenom det värsta vid leverans. Det gör det fortfarande tyvärr. Iaf på de som är byggda i USA. Finns hur många exempel som helst. Hade det varit lika illa hos Mercedes hade deras kunder också haft checklistor med sig.
Alrik föredrog Teslan som vardagsbil. Inte som sportbil. Det gjorde han mycket klart upprepade ggr. Det är en ganska stor skillnad. Hade inte Teslan varit billigare och mer rätt i tiden så hade han inte föredragit den som vardagsbil heller. Det kan jag nästan garantera. Fördelarna är ekonomin, miljön och lastutrymmena. Kanske även infotainment och förarassistans. Men eftersom det var ett test med fokus på annat så vore det ju lite märkligt om man tog upp det som fördelar just där.
Alrik föredrog Teslan som vardagsbil. Inte som sportbil. Det gjorde han mycket klart upprepade ggr. Det är en ganska stor skillnad. Hade inte Teslan varit billigare och mer rätt i tiden så hade han inte föredragit den som vardagsbil heller. Det kan jag nästan garantera. Fördelarna är ekonomin, miljön och lastutrymmena. Kanske även infotainment och förarassistans. Men eftersom det var ett test med fokus på annat så vore det ju lite märkligt om man tog upp det som fördelar just där.
Alrik föredrog Teslan som sportbil på vanlig väg. M3P har grym prestanda och är nog den mest effektiva prestandabil man kan köra på vanlig väg vilket Alrik har sagt flera gånger. Däremot finns det andra bilar som är bättre(men långsammare) på bana.
Alrik föredrog Teslan som vardagsbil. Inte som sportbil. Det gjorde han mycket klart upprepade ggr. Det är en ganska stor skillnad. Hade inte Teslan varit billigare och mer rätt i tiden så hade han inte föredragit den som vardagsbil heller. Det kan jag nästan garantera. Fördelarna är ekonomin, miljön och lastutrymmena. Kanske även infotainment och förarassistans. Men eftersom det var ett test med fokus på annat så vore det ju lite märkligt om man tog upp det som fördelar just där.
Alrik föredrog Teslan som sportbil på vanlig väg. M3P har grym prestanda och är nog den mest effektiva prestandabil man kan köra på vanlig väg vilket Alrik har sagt flera gånger. Däremot finns det andra bilar som är bättre(men långsammare) på bana.
Fast Model 3 är ingen sportbil öht. Hög sittposition, stolar utan sidostöd, mjukt chassi... Däremot är den ju säkert snabb och rolig när man kör till jobbet. Det är väl gott så?
Inte 0-100 (3,9 sek är klart långsammare än 3,3) men på riktiga (ej gokart) banor så tror jag G80 slår Teslan. Det handlar dock inte bara om det. Jag är sällan "Team Peder" men just när det gäller det här testet är jag det. För sportbilar handlar det mest om upplevelsen man får. Hur bilen får en att känna sig osv.
Inte 0-100 (3,9 sek är klart långsammare än 3,3) men på riktiga (ej gokart) banor så tror jag G80 slår Teslan. Det handlar dock inte bara om det. Jag är sällan "Team Peder" men just när det gäller det här testet är jag det. För sportbilar handlar det mest om upplevelsen man får. Hur bilen får en att känna sig osv.
Trodde det var xdrive-varianten dom testade, den är ju ute och snurrar i media nu. Dragtimes körde den 0-60 under 3 sekunder. Fyrhjulsdrift gör stor skillnad i de hastigheterna.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Inte 0-100 (3,9 sek är klart långsammare än 3,3) men på riktiga (ej gokart) banor så tror jag G80 slår Teslan. Det handlar dock inte bara om det. Jag är sällan "Team Peder" men just när det gäller det här testet är jag det. För sportbilar handlar det mest om upplevelsen man får. Hur bilen får en att känna sig osv.
Trodde det var xdrive-varianten dom testade, den är ju ute och snurrar i media nu. Dragtimes körde den 0-60 under 3 sekunder. Fyrhjulsdrift gör stor skillnad i de hastigheterna.
Jaha. Visste knappt att det fanns en fyrhjulsdriven.
Fast Model 3 är ingen sportbil öht. Hög sittposition, stolar utan sidostöd, mjukt chassi... Däremot är den ju säkert snabb och rolig när man kör till jobbet. Det är väl gott så?
På vanlig väg känns M3P sportigare än alla sportbilar jag har kört iaf. Plaid är garanterat galen. Att alltid ha den kraften tillgänglig gör det och väghållningen är iaf halvt okej i M3P. Jag hade också gärna sett sportstolar och styvare dämpning bak. Sittpositionen är okej men om man är lång så hamnar man lite högt ja.
Vill man se ett test mellan BMW och Tesla som handlar mer om känslan på vanlig väg så är det här bra:
Varken BMWn, Alfan eller Teslan är några "sportbilar" IMO.
De är sedaner med gott om pulver.
Iofs sant. Jag skulle valt en Cayman Gt4 om jag vore intresserad på riktigt. Och då främst för trackdays. Ser väldigt lite vits med "sportighet" på allmän väg numera. Blir bara att man kör som en galning där man inte borde.
Fast Model 3 är ingen sportbil öht. Hög sittposition, stolar utan sidostöd, mjukt chassi... Däremot är den ju säkert snabb och rolig när man kör till jobbet. Det är väl gott så?
På vanlig väg känns M3P sportigare än alla sportbilar jag har kört iaf. Plaid är garanterat galen. Att alltid ha den kraften tillgänglig gör det och väghållningen är iaf halvt okej i M3P. Jag hade också gärna sett sportstolar och styvare dämpning bak. Sittpositionen är okej men om man är lång så hamnar man lite högt ja.
Vill man se ett test mellan BMW och Tesla som handlar mer om känslan på vanlig väg så är det här bra:
Vad som är "sportigt" varierar ju från person till person. 0-100 är ju en definition.
Varken BMWn, Alfan eller Teslan är några "sportbilar" IMO.
De är sedaner med gott om pulver.
Iofs sant. Jag skulle valt en Cayman Gt4 om jag vore intresserad på riktigt. Och då främst för trackdays. Ser väldigt lite vits med "sportighet" på allmän väg numera. Blir bara att man kör som en galning där man inte borde.
Så i ditt fall vore kanske Teslan bäst? Trots att den enligt dig var sämst?
Fast Model 3 är ingen sportbil öht. Hög sittposition, stolar utan sidostöd, mjukt chassi... Däremot är den ju säkert snabb och rolig när man kör till jobbet. Det är väl gott så?
På vanlig väg känns M3P sportigare än alla sportbilar jag har kört iaf. Plaid är garanterat galen. Att alltid ha den kraften tillgänglig gör det och väghållningen är iaf halvt okej i M3P. Jag hade också gärna sett sportstolar och styvare dämpning bak. Sittpositionen är okej men om man är lång så hamnar man lite högt ja.
Vill man se ett test mellan BMW och Tesla som handlar mer om känslan på vanlig väg så är det här bra:
Vad som är "sportigt" varierar ju från person till person. 0-100 är ju en definition.
Ja det är lite olika.
Egentligen borde folk gilla mindre lättare bilar. Varför inte en Alpine t ex?
Varken BMWn, Alfan eller Teslan är några "sportbilar" IMO.
De är sedaner med gott om pulver.
Iofs sant. Jag skulle valt en Cayman Gt4 om jag vore intresserad på riktigt. Och då främst för trackdays. Ser väldigt lite vits med "sportighet" på allmän väg numera. Blir bara att man kör som en galning där man inte borde.
Så i ditt fall vore kanske Teslan bäst? Trots att den enligt dig var sämst?
Ja, absolut. Jag personligen skulle välja Teslan i det där gänget. Mycket beroende på ekonomi såklart men även för att de andra bara blir jobbiga till slut.
Kan hålla med om att det är en biltyp som inte gör sig så bra i vardagen.
Hade inte tackat nej till en M3 touring, men i slutändan så blir det en kompromiss hur man än gör.
När första prototyperna av Taycan fotades så spekulerades det i att det var en mindre Panamera/fyradörrars Cayman. Det tror jag hade blivit en bil i segmentet som faktiskt fungerat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Trots lite mjuk fjädring och avsaknad av skålade stolar.. Så tycker jag att MP3 iaf är 10 ggr roligare än dom M3or/Porschar(997 TT och C4or)/Ferrari 430 jag har haft.
Kan inte sluta att pressa bilen så fort jag kör den.
Tror inte Plaiden kommer att vara roligare än M3P - men absolut snabbare.
Vad som är "sportigt" varierar ju från person till person. 0-100 är ju en definition.
Både M3P och antagligen även Plaid handlar om mer än bara 0-100. De har kanske inte allra bästa chassin men det är kapabla bilar som är roliga även på roliga vägar.
Just nu är det många som ser mellan fingrarna tror jag.
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Kunderna ser mellan fingrarna. Inte media. Tror dock inte på nån stor konspiration. Tar du det där testet så är ju Teslan flera klasser sämre på allt utom drivlinan. Visserligen är ekonomin väldigt mycket bättre på Teslan dock.
Knappast. Folk har ju med sig checklistor när de hämtar bilarna.
Det har dom inte när dom hämtar en VW, vilket gör att VWs problem inte upptäcks(jag har ju själv nyligen hämtat just en ny VW och där var fler problem än min Tesla…).
Du hör vad du vill höra låter det som. Alrik satte den som sitt toppval. Bara Peder som ogillar elbilar rent allmänt, och Tesla i synnerhet, som föredrog avgasbilarna.
Varför tror du checklistorna växte fram då? Jo, för att det fanns ett behov av att kolla igenom det värsta vid leverans. Det gör det fortfarande tyvärr. Iaf på de som är byggda i USA. Finns hur många exempel som helst. Hade det varit lika illa hos Mercedes hade deras kunder också haft checklistor med sig.
Alrik föredrog Teslan som vardagsbil. Inte som sportbil. Det gjorde han mycket klart upprepade ggr. Det är en ganska stor skillnad. Hade inte Teslan varit billigare och mer rätt i tiden så hade han inte föredragit den som vardagsbil heller. Det kan jag nästan garantera. Fördelarna är ekonomin, miljön och lastutrymmena. Kanske även infotainment och förarassistans. Men eftersom det var ett test med fokus på annat så vore det ju lite märkligt om man tog upp det som fördelar just där.
Exakt!
Jag har haft många tyska bilar och aldrig haft ett enda fel och visst jag ÄR petig. Tycker man ska vara när man köper bil. Speciellt över halv mille.
Och Tesla har nu gjort bilar ett bra tag så ursäkter duger inte.
Vi får se när de första landar här hemma så får folk filma och visa .....bättre och se hur det är i verkligheten ...
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.
Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Kunderna ser mellan fingrarna. Inte media. Tror dock inte på nån stor konspiration. Tar du det där testet så är ju Teslan flera klasser sämre på allt utom drivlinan. Visserligen är ekonomin väldigt mycket bättre på Teslan dock.
Knappast. Folk har ju med sig checklistor när de hämtar bilarna.
Det har dom inte när dom hämtar en VW, vilket gör att VWs problem inte upptäcks(jag har ju själv nyligen hämtat just en ny VW och där var fler problem än min Tesla…).
Du hör vad du vill höra låter det som. Alrik satte den som sitt toppval. Bara Peder som ogillar elbilar rent allmänt, och Tesla i synnerhet, som föredrog avgasbilarna.
Varför tror du checklistorna växte fram då? Jo, för att det fanns ett behov av att kolla igenom det värsta vid leverans. Det gör det fortfarande tyvärr. Iaf på de som är byggda i USA. Finns hur många exempel som helst. Hade det varit lika illa hos Mercedes hade deras kunder också haft checklistor med sig.
Alrik föredrog Teslan som vardagsbil. Inte som sportbil. Det gjorde han mycket klart upprepade ggr. Det är en ganska stor skillnad. Hade inte Teslan varit billigare och mer rätt i tiden så hade han inte föredragit den som vardagsbil heller. Det kan jag nästan garantera. Fördelarna är ekonomin, miljön och lastutrymmena. Kanske även infotainment och förarassistans. Men eftersom det var ett test med fokus på annat så vore det ju lite märkligt om man tog upp det som fördelar just där.
Exakt!
Jag har haft många tyska bilar och aldrig haft ett enda fel och visst jag ÄR petig. Tycker man ska vara när man köper bil. Speciellt över halv mille.
Och Tesla har nu gjort bilar ett bra tag så ursäkter duger inte.
Vi får se när de första landar här hemma så får folk filma och visa .....bättre och se hur det är i verkligheten ...
Aldrig haft ett enda fel?
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.