Alternativ placering av regskylt / liten skylt?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Alternativ placering av regskylt / liten skylt?

Inlägg av Jocce »

Någon som hittat en bättre placering av regskylten än Teslas Orginal?

Någon som lyckats få liten reg-skylt fram?

Tänkte snacka med min DS när det närmar sig, men tänkte kolla av läget här först!

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Alternativ placering av regskylt / liten skylt?

Inlägg av e5m1r »

Jocce skrev:

Tänkte snacka med min DS när det närmar sig, men tänkte kolla av läget här först!

/Jocce
Du får importera teslan från italien för att få liten skylt annars är det blankt nej
Du kan altid köpa en liten och sätta dit men var beredd på böter från farbror blå om de inte har nåt bättre för sig
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
Jocce skrev:

/Jocce
Du får importera teslan från italien för att få liten skylt annars är det blankt nej
Du kan altid köpa en liten och sätta dit men var beredd på böter från farbror blå om de inte har nåt bättre för sig
Polisen ger ju knappast böter för en korrekt tillverkad skylt. Bara dom som är hemmagjorda som ger böter. Problemet är nog snarare att man inte bara kan beställa en liten utan att visa till att bilen inte har plats för en normalstor. Minns en Corvette vi hade för några år sedan, den hade inte plats till normalskylt, så den var det inga problem att beställa liten till. Sen hade jag iofs printat ut en likastor i form av ett klistermärke för att få cleanare look, men det blev det bot för :x
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
Jocce skrev:

/Jocce
Polisen ger ju knappast böter för en korrekt tillverkad skylt. Bara dom som är hemmagjorda som ger böter. Problemet är nog snarare att man inte bara kan beställa en liten utan att visa till att bilen inte har plats för en normalstor. Minns en Corvette vi hade för några år sedan, den hade inte plats till normalskylt, så den var det inga problem att beställa liten till. Sen hade jag iofs printat ut en likastor i form av ett klistermärke för att få cleanare look, men det blev det bot för :x
Det jag menade med att köpa var självklart en som är egentillverkad av nån
Det finns riktigt bra dock utan transportstyrelsens logga
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Är ganska säker på att man kan beställa de på nätet. Har nån polare som gjorde så till sin MC.

En snabb googling,
http://www.funplate.se/
http://www.showplate.se/
http://www.dekaltrim.nu/Registreringsskylt
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

drakbane skrev:
Är ganska säker på att man kan beställa de på nätet. Har nån polare som gjorde så till sin MC.

En snabb googling,
http://www.funplate.se/
http://www.showplate.se/
http://www.dekaltrim.nu/Registreringsskylt
Och med dessa åker du på böter
Speciellt om det är aspiranter
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Antagligen, eller inte...
Jag hade letat upp en som är så lik en vanlig som möjligt, då tror jag inte de hade varit några problem, ivf inte här nere i södern...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

drakbane skrev:
Antagligen, eller inte...
Jag hade letat upp en som är så lik en vanlig som möjligt, då tror jag inte de hade varit några problem, ivf inte här nere i södern...
Här är de hopplösa
Jag fick nästan böter för att jag hadde klistermärke där skattemärket brukade ligga
Modifierad regskyllt sa aspiranten
Jag fick ta bort den på plats
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Tycker inte den stora regskylten skämmer, den gömmer ju delvis konen :shock:
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag har sett nån Tesla med liten skylt fram. Tycker det är skit samma om skylten stor eller liten.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Vill inte ha en "fultillverkad", hur liten den än är. Utan vill ha transportstyrelsens korrekta.

Grejen är att, OM Tesla när de reggar in bilarna, lite beroende på hur de gör (batch, enstaka osv) är med i matchen kan de (numera betydligt enklare än för bara några år sedan) se till att man får liten skylt (Fram, bak eller båda).
Så skall ta detta med DS vid tillfälle, när bilen är på väg.

Någon som hittat en bra alternativ placering av skylten fram då? (Stor som liten)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jocce skrev:
Vill inte ha en "fultillverkad", hur liten den än är. Utan vill ha transportstyrelsens korrekta.

Grejen är att, OM Tesla när de reggar in bilarna, lite beroende på hur de gör (batch, enstaka osv) är med i matchen kan de (numera betydligt enklare än för bara några år sedan) se till att man får liten skylt (Fram, bak eller båda).

Någon som hittat en bra alternativ placering av skylten fram då? (Stor som liten)

/Jocce
Mitt på huven?
Nej, men faktum är att det snyggaste självklart är att helt ta bort skylten (som i vissa stater i USA har lov till). Men de som faktiskt har en vanlig skylt och flyttar runt på den, så ser de ofta malplacerat ut tycker jag. Man ser på nåt sätt med en gång att här är det nåt som är i obalans. Kör på orginal, så slipper det se ut som en EPA-traktor :mrgreen:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

HelectriC skrev:

Mitt på huven?
Nej, men faktum är att det snyggaste självklart är att helt ta bort skylten (som i vissa stater i USA har lov till). Men de som faktiskt har en vanlig skylt och flyttar runt på den, så ser de ofta malplacerat ut tycker jag. Man ser på nåt sätt med en gång att här är det nåt som är i obalans. Kör på orginal, så slipper det se ut som en EPA-traktor :mrgreen:

På vissa bilar går det utan tvekan (i mina ögon) att hitta en bättre placering än "orginal".
Då jag inte har Teslan här på plats ännu har jag inte kunnat utforska det..

På min Challenger t.ex. satte jag skylten nere på "läppen" istället för uppe mitt på plasten..
Bild

Funderat på "samma" placering på Teslan, men det känns som det är lite trångt, plus att jag har för mig att där nere sitter radarn till AP m.m. också va?

/Jocce
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Ja, radarn sitter där
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jocce skrev:
Vänta inte för länge då. Dom brukar förregistrera bilarna, ibland strax efter tillverkning och då långt innan bilen är "på väg".
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Surfaren skrev:
Jocce skrev:
Vänta inte för länge då. Dom brukar förregistrera bilarna, ibland strax efter tillverkning och då långt innan bilen är "på väg".
Tack för tipset!

Skall snacka med dem!

/Jocce
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Du måste köpa en nosecone från USA om du inte vill ha 4 hål efter nummerplåtshållaren.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Ett sätt som kanske skulle fungera om än omständligt, kostar en slant och inte möjligt för alla är att skaffa personlig skylt till bil som tillåter den mindre skylten och sedan ändra den personliga skylten till Teslan. Då kommer man att ha personlig, liten skylt till Model S från Transportstyrelsen. Vet inte om det är helt OK eller om de kommer att skicka nya större skyltar för Teslan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jocce skrev:
HelectriC skrev:

Mitt på huven?

På vissa bilar går det utan tvekan (i mina ögon) att hitta en bättre placering än "orginal".
Då jag inte har Teslan här på plats ännu har jag inte kunnat utforska det..

På min Challenger t.ex. satte jag skylten nere på "läppen" istället för uppe mitt på plasten..
Bild

Funderat på "samma" placering på Teslan, men det känns som det är lite trångt, plus att jag har för mig att där nere sitter radarn till AP m.m. också va?

/Jocce
Det är klart en smaksak. Jag tycker tyvärr inte att skylten på Challengern passar där längst ner, den ligger inte "flush" med karossen, så den blir nästan som ett objekt som sitter på utställning. Jag hade föredragit att ha den på den platta plasten lite längre upp (där jag antar att den är monterad som standard?)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
ELBIL
Teslaägare

Inlägg av ELBIL »

Svenssons skrev:
Ett sätt som kanske skulle fungera om än omständligt, kostar en slant och inte möjligt för alla är att skaffa personlig skylt till bil som tillåter den mindre skylten och sedan ändra den personliga skylten till Teslan. Då kommer man att ha personlig, liten skylt till Model S från Transportstyrelsen. Vet inte om det är helt OK eller om de kommer att skicka nya större skyltar för Teslan.
Jag har gjort så, beställde personlig skylt till en Jeep Wrangler som har en liten skylt bak, sen ringer man bara transportstyrelsen o flyttar den till Teslan så skickar dom ut ett nytt identifieringsmärke att sätta i höger bakruta.
När jag ringde in för att flytta skyltarna så frågade jag om dom skickade nya skyltar men fick till svars att använda mina gamla som jag fick till Jepen, enda kravet är att man är ägare till båda fordonen.

Beställa direkt till en Tesla går inte då det inte finns några skäl för att montera en liten skylt enligt Transportstyrelsen .
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Varför vill man att bilen ska se ut att vara privatimporterad från USA?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Nicke Nyfiken skrev:
Varför vill man att bilen ska se ut att vara privatimporterad från USA?
Jag såg en gammal kompis som hade köpt en ny Audi med en skylthållare mitt i grillen för en normalstor skylt. På denna hållare hade han sen monterat en liten skylt, jag förstår liksom inte vitsen? Resultatet blev helt enkelt en extra "list" runt denna lilla skylt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

De kanske tror att fart kamerorna får svårare att se den? ;)
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

AGCF skrev:
Du måste köpa en nosecone från USA om du inte vill ha 4 hål efter nummerplåtshållaren.

Sitter den på från fabrik då?

Tänker att den sätts på hos Service Center inför leverans...

/Jocce
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

HelectriC skrev:
Det är klart en smaksak. Jag tycker tyvärr inte att skylten på Challengern passar där längst ner, den ligger inte "flush" med karossen, så den blir nästan som ett objekt som sitter på utställning. Jag hade föredragit att ha den på den platta plasten lite längre upp (där jag antar att den är monterad som standard?)

Smaken är som baken ;)

Problemet "där uppe" är att man antingen får "knäcka" plåten fult då bilen har en ganska "skarp" nos (Challengern alltså) eller sätta på en ful hållare = mycket fulare i mina ögon...

Hade jag fått som jag velat hade jag inte haft någon skylt alls...

/Jocce
Skriv svar