Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av ovelundkvist »

Jag har inte ens fått något mail om detta, än mindre uppdateringen? Har ni andra fått mail?
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Jepp.

Välkomna Spotify till din Model S
Med dagens trådlösa programvaruuppdatering, kan du njuta av en kontinuerlig strömmad musikupplevelse med Spotify i din Model S.

Det helt integrerade Spotify-systemet kommer att leverera en perfekt musikupplevelse för alla resor med på-begäran-tillgång till Spotifys katalog med över 30 miljoner låtar. Du kan också komma åt ditt Spotify-musikbibliotek, spara låtar och album, samt följa artister, spellistor och radiostationer.

Välj helt enkelt Spotify från menyn i din mediaspelare för att börja lyssna på Spotify. Du kan också använda ett befintligt Spotify premiumkonto för att lyssna på dina spellistor och radiostationer. Logga bara in på ditt Spotify-konto via Inställningar > Appar > Mediaspelare > Spotify.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare

Inlägg av BigDaddyT »

ovelundkvist skrev:
Jag har inte ens fått något mail om detta, än mindre uppdateringen? Har ni andra fått mail?
Japp mailet skickades 15:00 igår med avsändare newsletter@teslamotors.com
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Hittade den nu i spamkorgen...
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare

Inlägg av Andreasson »

dstr skrev:
Bjelke skrev:
Det jag snappade upp som var mest intressant i artikeln var att vi nu får 4G i bilen! :D
Kom vi någonsin fram till när LTE-hårdvaran började monteras?
Bra fråga om 4G!

Det har ju snackats en hel del om 4G tidigare, men nu har det varit tyst ett tag.

Vet någon statusen om detta?
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
tornblad
Teslaägare

Inlägg av tornblad »

perhandr skrev:
dstr skrev:
Bjelke skrev:
Det jag snappade upp som var mest intressant i artikeln var att vi nu får 4G i bilen! :D
Bra fråga om 4G!

Det har ju snackats en hel del om 4G tidigare, men nu har det varit tyst ett tag.

Vet någon statusen om detta?
Det snackades mycket om det i somras. Jag försökte luska lite när jag hämtade ut min bil i augusti. Men fick inga svar alls, de blev väldigt tysta när ämnet kom upp :)
Tesla Model S 85D Vit
Användarvisningsbild
Speedyidol
Teslaägare

Inlägg av Speedyidol »

Någon som fått sin uppdatering ännu?
MODEL S 85D
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

BigDaddyT skrev:
ovelundkvist skrev:
Jag har inte fått mailet (inte ens i SPAM-krogen)
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inlägg av John »

jans skrev:
BigDaddyT skrev:
ovelundkvist skrev:
Jag har inte fått mailet (inte ens i SPAM-krogen)
I min låg den i mappen "Promotions", Gmail som lägger vissa nyhetsbrev i den mappen...
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Rdio var väl gratis första året? Är det någon som haft bilen över ett år som fått mailet?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Hämtade 30/12 och har fått mailet om Spotify men ännu ingen not bilen
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Inget mail här
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Fick mail precis nyligen kl 15:30 till min "Kampanjer" i Gmail :D
- dock ingen uppdatering ännu :(
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

dstr skrev:
Rdio var väl gratis första året? Är det någon som haft bilen över ett år som fått mailet?
Jag har haft den över ett år och har fått mailet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Bjelke skrev:
Kom vi någonsin fram till när LTE-hårdvaran började monteras?[/quote]

Bra fråga om 4G!

Vet någon statusen om detta?[/quote]

Det snackades mycket om det i somras. Jag försökte luska lite när jag hämtade ut min bil i augusti. Men fick inga svar alls, de blev väldigt tysta när ämnet kom upp :)[/quote]

Såg för ett par månader sen att Tesla i Holland sökte personal med 4G-kompetens, så kanske framåt sommaren?
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Gorr skrev:
kanylbullen skrev:
danni skrev:

Nej, det vore inte konstigt alls. Spotify vill ju gärna ha en chans att få fler betalande kunder, och möjligheten att dels lyssna på andra enheter, men också att skapa playlists på datorn och sen dela mellan alla enheter, inkl bilen, är ju rejält lockande. Jag har Spotify Premium redan idag och lär behålla det även om det ingår ett sånt konto med bilen.
Exakt som det funkar med rdio alltså. Jag har ett privat rdio gratiskonto och har skapat flera spellistor som jag öppnar med bilens konto. Jag skulle bli mycket besviken om bytet till Spotify innebär en sämre lösning.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Jag testade detta förra året men då fungerade det inte. När kom egna listor i Rdio? Tydligen missat den funktion som jag verkligen velat haft länge :)
Starta sök, välj playlist, skriv listans namn så hittar du den. Förutsatt att du gjort listan publik.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Ingen uppdatering än. Har en 4G Wi-Fi hotspot i bilen och displayen visar inte en enda kilobyte som laddats senaste timmarna så uppdateringen verkar dröja för mig i alla fall. Rdio funkar fortfarande.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare

Inlägg av svo »

Min Rdio fungerar också fortfarande. Inget mail har kommit.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag har fått Mail ang Spotify, men ingen uppdatering.
Har redan premium, så kommer använda mitt eget konto.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

e5m1r skrev:
dstr skrev:
Bjelke skrev:
I usa började vad vi kallar turbo 3g och usa kallar 4g i aprill tror jag har inte läst nåt om hur detta påverkar EU bilar
Mjae, va? Det vi kallar turbo-3G är ju HSDPA. Det de i somras började med i USA är LTE, vilket är samma som vårt 4G-nät i Sverige (fast vi har av någon anledning valt andra frekvenser, så hårdvaran är inte alltid kompatibel rakt av).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

LTE (Long Term Evolution) är inte knutet till någon frekvens i standarden utan mer en uppstyrning om hur datan hanteras (dålig förklaring). Detta kan ju göra att hårdvara från ett land eller en operatör till en annan kan vara inkompatibel.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Speedyidol
Teslaägare

Inlägg av Speedyidol »

Ni som har haft er Tesla lite längre, är det ofta så att de utannonserar uppdateringar och sedan kommer de ej?
Tycker det är lite konstigt när de skriver i måndags "med dagens trådlösa uppdatering" och så är det ingen som har fått något på 3 dagar..
MODEL S 85D
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Jag skulle säga att det är en dålig översättning bara...
With your next over-the-air software update, you will be able to enjoy a seamless streaming music experience with Spotify in your Model S.
Det brev jag fick (på engelska) säger inget om när, bara att nästa uppdatering kommer ha det :roll:
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Inlägg av EnTraktor »

Troligen gick man ut med informationen den dagen Rdio skulle stänga ner för att lugna användarna. Men uppdateringen var inte riktigt klar så vi får vänta någon dag till.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
Speedyidol
Teslaägare

Inlägg av Speedyidol »

EnTraktor skrev:
Troligen gick man ut med informationen den dagen Rdio skulle stänga ner för att lugna användarna. Men uppdateringen var inte riktigt klar så vi får vänta någon dag till.

De skriver så här på Dagen Industri, så det känns inte som om det är en miss i översättningen.

I dag skickas en mjukvaruuppdatering ut till alla ägare av en Tesla Model S i Europa, Australien och Hong Kong. Uppdateringen innebär att alla bilar får ett premiumkonto på Spotify direkt i bilstereon.

"Bilradion har utvecklats en hel del sen den kom. Idag är det Tesla som leder utvecklingen och fullt ut integrerar streaming via Spotify i sina bilar", säger Jonathan Tarlton, chef för affärsutveckling mot bilindustrin på Spotify.

Nuvarande, och kommande, Tesla Model S får automatiskt ett premiumkonto på Spotify som kopplas mot internet via bilens 4g-nät. Ingen mobil eller annan uppkopplad enhet behövs alltså för att lyssna på Spotify i bilen. Hur många bilar det handlar om vill varken Tesla eller Spotify avslöja men att det är ett viktigt samarbete för Spotify råder det ingen tvekan om.

"Det här är ett stort projekt och samarbete med Tesla är början på en resa. De kommande åren kommer att vara enorma för oss när vi verkligen ska sätta ett avtryck i bilindustrin", säger Jonathan Tarlton.

Avtalet med Tesla är inte det första bilsamarbetet för Spotify. Sedan 2013 har Spotify liknande avtal med bland annat Ford och Volvo. Men det är först i Tesla som Spotify är helt integrerat och ingår i priset för bilägarna.

Tesla samarbetade tidigare på samma sätt med musiktjänsten Rdio, som grundats av svensken Niklas Zennström. Rdio gick dock i konkurs i november i år och köptes då upp av Spotify-konkurrenten Pandora.

"Ja, vi hade Rdio men sen gick de i konkurs. Nu är vi superglada att få samarbeta med Spotify", säger Kathrin Schira, kommunikationschef för DACH-länderna på Tesla.

Varför valde Tesla att samrbeta med Spotify och inte till exempel Apple Music?

"Vi kan inte säga något om det. Det är som det är", säger Kathrin Schira.

Spotify-uppdateringen gäller bara för bilar i Europa, Australien och Hong Kong. Tesla vill inte säga någonting om huruvida lösningen kommer att komma till fler marknader, som USA.

"Vi börjar här och så får vi se vad som kommer sen", säger Kathrin Schira.

Samtalen mellan bolagen har pågått sedan Spotify började fokusera mer på bilindustrin för drygt ett år sedan.

"Det här har varit något som efterfrågats både från Teslas kunder och våra kunder. Det är roligt att efterfrågan redan finns där. Vi ser fram emot att kunna berätta om fler marknader och fler nya funktioner framöver", säger Jonathan Tarlton.
MODEL S 85D
Skriv svar