Ska vara ärlig och erkänna att vi är lite fundersamma över färgen, står mellan grå och vit (jag vill gärna ha blå men inte frugan tyvärr).
Sen är det ju detta med laddbox

//P
Moderator: Redaktion
Stort grattis till nya bilen!PatrikL skrev:Ja, då var det beställt. Blev en MY LR i färgen grå i övrigt standard.
Ska vara ärlig och erkänna att vi är lite fundersamma över färgen, står mellan grå och vit (jag vill gärna ha blå men inte frugan tyvärr).
Sen är det ju detta med laddboxVilken ska man ha? läste någonstans att man bör ha teslas för att undvika att få strul vid garantiärenden? en kompis rekomenderar Easee med tibber? vilket spår är rätt att gå?
//P
martinot skrev:Stort grattis till nya bilen!PatrikL skrev:Ja, då var det beställt. Blev en MY LR i färgen grå i övrigt standard.
Sen är det ju detta med laddboxVilken ska man ha? läste någonstans att man bör ha teslas för att undvika att få strul vid garantiärenden? en kompis rekomenderar Easee med tibber? vilket spår är rätt att gå?
//P
Valde grått på vår senaste M3, och tycker det är en grymt snygg färg!
Jo, Easee är en bra box. Ladda med Tesla WC innan, men bytte till att ladda med Easee för ett år sedan. Väldigt nöjd med det. Men det finns absolut flera andra bra boxar (Teslas egna är dock inte lika bra).
Du kan även lägga till lastbalansering med Easee. Tibber säljer tex. Watty som fungerar för de flesta, och finns billigare lösningar för de som har port på elmätarna för det. Då slipper man riskera att blåsa säkringarna.PatrikL skrev:martinot skrev:Stort grattis till nya bilen!PatrikL skrev:Ja, då var det beställt. Blev en MY LR i färgen grå i övrigt standard.
//P
Jo, Easee är en bra box. Ladda med Tesla WC innan, men bytte till att ladda med Easee för ett år sedan. Väldigt nöjd med det. Men det finns absolut flera andra bra boxar (Teslas egna är dock inte lika bra).
Tack så myckethar inte riktigt hunnit smälta det än känner jag
Ok! lutar åt Easee och watty tillsammans med tibber för att hålla lite koll på att "proppen" inte går(har visserligen 25A men ändå).
//P
Glömde uppdatera om det, blev en Easee box + watty och en kabel med "tesla knapp" från Metron.martinot skrev:Du kan även lägga till lastbalansering med Easee. Tibber säljer tex. Watty som fungerar för de flesta, och finns billigare lösningar för de som har port på elmätarna för det. Då slipper man riskera att blåsa säkringarna.PatrikL skrev:martinot skrev:Stort grattis till nya bilen!PatrikL skrev:Ja, då var det beställt. Blev en MY LR i färgen grå i övrigt standard.
//P
Tack så myckethar inte riktigt hunnit smälta det än känner jag
Ok! lutar åt Easee och watty tillsammans med tibber för att hålla lite koll på att "proppen" inte går(har visserligen 25A men ändå).
//P
martinot skrev:Härligt! Grattis till både laddlösningen och nya bilen!