Audi säger att sol och vind är framtiden.
Och att de fasar ut fossildrivna bilar och bara säljer elbilar, därför behövs inget förbud mot fossila bilar.
Audi chef Duesmann: "Vi måste använda solenergi och vind mycket bättre"
För att säkra tillgången på förnybara energikällor " måste vi använda solenergi och vind mycket bättre,
och för detta bör den nya federala regeringen påskynda godkännandeprocessen ", säger Duesmann.
Annars skulle det vara " svårt att ha tillräckliga mängder hållbar el tillgänglig ". Politiker måste " reglera och främja " för detta,
men industrin måste " göra mer " också . Audi själv vill också öka sitt bidrag till den offentliga laddinfrastrukturen:
" Vi tror att det behövs snabbladdningsstationer i en stadsmiljö, och vi kommer nu att testa det i Nürnberg ", meddelade Audi -chefen.
För att drivomvandlingen ska bli framgångsrik bör ” styrsystemet också göra dyrare med CO2 -utsläpp dyrare,
så att äga elbilar blir mer intressant ”, föreslår Duesmann von. " Vi måste komma bort från CO2, det är inte en fråga ".
I detta avseende efterlyser Duesmann att den nya federala regeringen ska ha ett " mycket stort fokus ".
Från 2026 kommer vi bara att ta fram nya modeller som elbilar.
Audi säger att sol och vind är framtiden.
Och att de fasar ut fossildrivna bilar och bara säljer elbilar, därför behövs inget förbud mot fossila bilar.
Audi chef Duesmann: "Vi måste använda solenergi och vind mycket bättre"
För att säkra tillgången på förnybara energikällor " måste vi använda solenergi och vind mycket bättre,
och för detta bör den nya federala regeringen påskynda godkännandeprocessen ", säger Duesmann.
Annars skulle det vara " svårt att ha tillräckliga mängder hållbar el tillgänglig ". Politiker måste " reglera och främja " för detta,
men industrin måste " göra mer " också . Audi själv vill också öka sitt bidrag till den offentliga laddinfrastrukturen:
" Vi tror att det behövs snabbladdningsstationer i en stadsmiljö, och vi kommer nu att testa det i Nürnberg ", meddelade Audi -chefen.
För att drivomvandlingen ska bli framgångsrik bör ” styrsystemet också göra dyrare med CO2 -utsläpp dyrare,
så att äga elbilar blir mer intressant ”, föreslår Duesmann von. " Vi måste komma bort från CO2, det är inte en fråga ".
I detta avseende efterlyser Duesmann att den nya federala regeringen ska ha ett " mycket stort fokus ".
Från 2026 kommer vi bara att ta fram nya modeller som elbilar.
Audi säger att sol och vind är framtiden.
Och att de fasar ut fossildrivna bilar och bara säljer elbilar, därför behövs inget förbud mot fossila bilar.
Audi chef Duesmann: "Vi måste använda solenergi och vind mycket bättre"
För att säkra tillgången på förnybara energikällor " måste vi använda solenergi och vind mycket bättre,
och för detta bör den nya federala regeringen påskynda godkännandeprocessen ", säger Duesmann.
Annars skulle det vara " svårt att ha tillräckliga mängder hållbar el tillgänglig ". Politiker måste " reglera och främja " för detta,
men industrin måste " göra mer " också . Audi själv vill också öka sitt bidrag till den offentliga laddinfrastrukturen:
" Vi tror att det behövs snabbladdningsstationer i en stadsmiljö, och vi kommer nu att testa det i Nürnberg ", meddelade Audi -chefen.
För att drivomvandlingen ska bli framgångsrik bör ” styrsystemet också göra dyrare med CO2 -utsläpp dyrare,
så att äga elbilar blir mer intressant ”, föreslår Duesmann von. " Vi måste komma bort från CO2, det är inte en fråga ".
I detta avseende efterlyser Duesmann att den nya federala regeringen ska ha ett " mycket stort fokus ".
Från 2026 kommer vi bara att ta fram nya modeller som elbilar.
För det är beslutat i Tyskland att stänga all kärnkraft, därför vill det väl vara att skjuta sig själv i foten, att säga man gillar kärnkraft (om det nu inte var ironi från din sida )
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous