Alla mina laddtaggar blir låsta när jag laddat och Fortum Carge & Drive och de inte kan debitera mitt Agrolkort som utgivits av Nordea.
Är de någon som kan ladda hos Charge & Drive med ett Nordea kort?
Problemet har funnits åtminstone 6 månader men det har tagit tid att spåra problemet till Nordea kort.
Har samma kort kopplat till mitt Tesla konto och där går det nästan alltid att ladda i Norden.
Kortet är öppet för internetköp i Norden.
Telefonsupporten klarar inte att lösa frågan, de uppger att ny App kommer i höst som kan kommunicera med Nordea.
Är ombedd att mejla deras support vilket jag gjort och väntar på svar.
MER har en bättre lösning för att betala laddning där jag betalar en faktura på samma sätt som jag parkerar med Parkster.
Nu står det enbart en Fortum Charge & Drive laddare i Sollefteå som jag med släp är beroende av, annars hade jag bara laddat någon annan stans.
Fortum Charge & Driva . Problem med Nordeakort
Moderator: Redaktion
- Monark1954
- Teslaägare
Fortum Charge & Driva . Problem med Nordeakort
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
Re: Fortum Charge & Driva . Problem med Nordeakort
Inte svar på din fråga men Circle K mastercard backas av SEB och fungerar alltid med Charge&Drive.
Kostar inget, och betalas med e-faktura så i princip bara ett klick extra i månaden.
Har "alltid" minst två kort från olika utgivare med mig, inte bara för att kunna ladda elbilen utan för alla de fall att en utgivare har tekniska problem vid något tillfälle.
Kostar inget, och betalas med e-faktura så i princip bara ett klick extra i månaden.
Har "alltid" minst två kort från olika utgivare med mig, inte bara för att kunna ladda elbilen utan för alla de fall att en utgivare har tekniska problem vid något tillfälle.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- Monark1954
- Teslaägare
Re: Fortum Charge & Driva . Problem med Nordeakort
Ditt svar indikerar klart att det är Nordeas handskakning med Charge & Drive som de inte klarar av än.tor-ake skrev:Inte svar på din fråga men Circle K mastercard backas av SEB och fungerar alltid med Charge&Drive.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro