Lämna tillbaka lånebilen i tid

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Lämna tillbaka lånebilen i tid

Inlägg av renes »

Förra gången jag var på Tesla service i Upplands Väsby väntade jag över 8 timmar på lånebil och fick till sist min egen tillbaka. Idag lämnade jag in bilen för länkarmarna och blev lovad lånebil inom en halvtimme, för då skulle en annan person komma tillbaka med den. Teknikern ringer den personen som säger att han är på väg och kommer inom 20 minuter. En timme senare, nytt samtal, säger att han är på väg och kommer inom en kvart. Ytterligare en timme senare säger han att han kommer inom tio minuter, är på väg. Dyker upp en halvtimme efter det.

Snälla, om ni har en lånebil, se till att lämna tillbaka den i rimlig tid. Det är nästan alltid någon annan som står och väntar med stigande frustration. Och framför allt, om du inte kan komma direkt, säg det! Så man kan fixa alternativ. Men så här ska man inte bete sig. 2.5 timmar av stigande ilska... som tur är mötte jag aldrig den senfärdige.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Re: Lämna tillbaka lånebilen i tid

Inlägg av LasseTM »

Kan hålla med, men Tesla är inte heller alltid så förutsägbara.
Sist jag hade min bil inne skulle jag ha lånebil i 10-12 dagar.
Sedan ringer Tesla efter 4 timmar och säger att jag kan hämta min bil och att dom måste ha lånebilen.

Jag hade en resa planerad dagen efter så hade dom ringt några timmar senare hade jag inte haft möjlighet att byta bil på 7 dagar.

Alla gånger jag fått lånebil är deras tidsestimat inte i närheten av korrekt det diffar ofta flera dagar.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Skriv svar