Om avgaser
Moderator: Redaktion
Re: Om avgaser
Min dotter är knappt 3 och när hon ska härma en bil säger hon "weeee" (ungefär) istället för "brum". Det där med att ladda bilen kommer vara så naturligt för henne, hon vet inte ens vad en bensinstation eller tanka är. Så underbart.
När vi åker i bilen brukar hon säga "MER FAAAAAART!!!"

Model X, Pearl White
Jag hamnade bakom en firmabil från Riba häromdagen. Ur den kom en konstant ström av grå rök. En meter från avgasröret står det "Miljöbil" med gröna bokstäver. Jasså minsann? Jag tycker nog min Tesla förtjänar den benämningen bättre. Hur är det ens tillåtet att kalla en sån där rökbolmare för miljöbil?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Miljö har ju varit så missbrukat i fel sammanhang i massor med år.Surfaren skrev:Jag hamnade bakom en firmabil från Riba häromdagen. Ur den kom en konstant ström av grå rök. En meter från avgasröret står det "Miljöbil" med gröna bokstäver. Jasså minsann? Jag tycker nog min Tesla förtjänar den benämningen bättre. Hur är det ens tillåtet att kalla en sån där rökbolmare för miljöbil?
Absolut. Jag förstår fortfarande inte riktigt varför det är tillåtet med sån grov falsk marknadsföring dock.Martinen skrev:Miljö har ju varit så missbrukat i fel sammanhang i massor med år.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Ingen bil är miljövänlig bara mindre miljö skadlig än annanSurfaren skrev:Absolut. Jag förstår fortfarande inte riktigt varför det är tillåtet med sån grov falsk marknadsföring dock.Martinen skrev:Miljö har ju varit så missbrukat i fel sammanhang i massor med år.
Den värsta fusket är dock etanolbilar som enligt minnuppfattning körs sällan på etanol
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag var ute körde med min diesel Peugeot i förra veckan då det salt & halt
Den har kass katt och den stinker äckligt
+ Jag fick träningsverk av kopplingen
Den har kass katt och den stinker äckligt
+ Jag fick träningsverk av kopplingen
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021