ICEd Mall of Scandinavia
Moderator: Redaktion
Re: ICEd Mall of Scandinavia
Heron city har gjort det vanliga misstaget att lägga laddplatser precis vid ingången. Det är bättre att man får gå några steg extra och inte var ICE:ad av någon som inte tänker så bra eller bara skiter i det för att de vill ha bästa platsen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tycker att det är trevligt att ha laddplatserna nära ingången, enkelt att hitta. Ser man till att lappa fossilbilarna som ställer sig där så löser sig problemet rätt snabbt, det gjorde i alla fall det i Karpen/Luleå där det i början stod en del bensin/dieselbilar på elbilsplatserna. Dessa försvann rätt omgående när de (enligt parkeringsvakterna jag pratade med) började sätta lappar..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Problemet söderut i landet är att många bilar som totalt skiter i alla parkeringsregler. Ägs av så kallade målvakter.Laban skrev:Tycker att det är trevligt att ha laddplatserna nära ingången, enkelt att hitta. Ser man till att lappa fossilbilarna som ställer sig där så löser sig problemet rätt snabbt, det gjorde i alla fall det i Karpen/Luleå där det i början stod en del bensin/dieselbilar på elbilsplatserna. Dessa försvann rätt omgående när de (enligt parkeringsvakterna jag pratade med) började sätta lappar..
Det gick ju...kontakten2 skrev:hallå! du kan inte citera ett inlægg under dig sjælv!! ordning o reda!

Kanske ska ha ett par påsar med hjulbultar och roliga lappar i frunken som man kan plocka fram vid behov.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nej, jag håller med kontakten2. Inte ok! Jag blev jätteförvirradSurfaren skrev:Det gick ju...kontakten2 skrev:hallå! du kan inte citera ett inlægg under dig sjælv!! ordning o reda!Jag ville inte dryga ut tråden med ett till inlägg. Tyckte mitt ursprungliga meddelande hade en sån fantastisk idé som jag vill att alla ska hinna se innan det kommit för många nya inlägg.
![]()
Kanske ska ha ett par påsar med hjulbultar och roliga lappar i frunken som man kan plocka fram vid behov.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jaja, jag ska inte göra om det.
Kan vi återgå till att komma på bra (icke trafikfarliga) lösningar för att ge ICE:arna en hint? Helst billigt också.

Kan vi återgå till att komma på bra (icke trafikfarliga) lösningar för att ge ICE:arna en hint? Helst billigt också.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
En påse med salt och ett brev som undrar om det hamnat i tanken och kan påverka räckvidden för förbränningsmotorer? Kanske lite elakare...Surfaren skrev:Jaja, jag ska inte göra om det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
En förenklad och billigare version av tidigare förslag är att sätta en lapp på vindrutan med en text typ:Surfaren skrev:Jaja, jag ska inte göra om det.
"VARNING
Som straff för att du har hindrat mig att ladda min bil har jag lossat på några hjulmuttrar på din bil. För din egen säkerhet bör du dra år dessa innan du kör hem."
Det kommer iofs innebära att bilen står kvar en liten stund extra på laddplatsen medan idioten kontrollerar, och kan konstatera att ingen hjulmuttrar hade lossats. Men böket och arbetet borde få idioten att tänka till nästa gång denne funderar på att sno en laddplats igen.
Och nog hade det varit värt att vänta några minuter för att se en sjukt irriterad ICE-förare krypa runt på alla fyra med ett fälgkors.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Om inte pengar var ett problem skulle man ju kunna lägga ett kuvert med en present i form av en veckas gratis hyra av en Tesla så kanske dom börjar fatta.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja, inget får folk att sluta med dåliga beteenden lika effektivt som att belöna dem med presentkort värda typ 10000 kr.Pontus skrev:Om inte pengar var ett problem skulle man ju kunna lägga ett kuvert med en present i form av en veckas gratis hyra av en Tesla så kanske dom börjar fatta.
Jag har skapat ett Google doc med parkeringskyltar och varningslappar. Dokumentet är helt öppet för vem som helst att lägga till nya idéer på texter.<br />https://docs.google.com/document/d/1vFZcowB7pwG4WQwTEc6jEVGdv2wGbdgadHNIFrKoMTo/edit?usp=sharingSurfaren skrev:Vi kan väl göra ett snyggt reklamblad för Tesla som vi kan hjälpas åt att peta ner under vindrutetorkaren på alla bilar vi ser som ICE:at en laddplats.
Haha, det var en kreativ och icke trafikfarlig lösning.Pontus skrev:Jag tog en påse och la i två bultar med en lapp "gissa vilket hjul som sitter löst?" på vindrutan. Han kom aldrig tillbaka och jag hade givetvis inte tagit någon av hans hjulbultar så ingen risk för skada men han blev säkert tillräckligt orolig och tittade runt bilen vilket kanske var för jobbigt för honom.
danni skrev:Ja, inget får folk att sluta med dåliga beteenden lika effektivt som att belöna dem med presentkort värda typ 10000 kr.Pontus skrev:Om inte pengar var ett problem skulle man ju kunna lägga ett kuvert med en present i form av en veckas gratis hyra av en Tesla så kanske dom börjar fatta.
kontakten2 skrev:Surfaren skrev:Vi kan väl göra ett snyggt reklamblad för Tesla som vi kan hjälpas åt att peta ner under vindrutetorkaren på alla bilar vi ser som ICE:at en laddplats.
Haha, det var en kreativ och icke trafikfarlig lösning.Pontus skrev:Jag tog en påse och la i två bultar med en lapp "gissa vilket hjul som sitter löst?" på vindrutan. Han kom aldrig tillbaka och jag hade givetvis inte tagit någon av hans hjulbultar så ingen risk för skada men han blev säkert tillräckligt orolig och tittade runt bilen vilket kanske var för jobbigt för honom.
hallå! du kan inte citera ett inlægg under dig sjælv!! ordning o reda!
jtesla !!
Tack för fantastiskt användbart skyltmaterial !
Har redan skrivit ut en hel bunt av varje.
Då kan man ju välja grad av påpekande beroende på humör
!
Mvh
Yngve
Tack för fantastiskt användbart skyltmaterial !
Har redan skrivit ut en hel bunt av varje.
Då kan man ju välja grad av påpekande beroende på humör

Mvh
Yngve
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Det måste ändå vara en liten del av de som parkerar på laddplatserna som också kör målvaktsbilar. Nä, ordentliga böter/avgifter och sedan sprida att det är dyrt att parkera där om maningen laddar.Elputte skrev:Problemet söderut i landet är att många bilar som totalt skiter i alla parkeringsregler. Ägs av så kallade målvakter.Laban skrev:Tycker att det är trevligt att ha laddplatserna nära ingången, enkelt att hitta. Ser man till att lappa fossilbilarna som ställer sig där så löser sig problemet rätt snabbt, det gjorde i alla fall det i Karpen/Luleå där det i början stod en del bensin/dieselbilar på elbilsplatserna. Dessa försvann rätt omgående när de (enligt parkeringsvakterna jag pratade med) började sätta lappar..
Var på MoS idag, stod en Tesla där och en Leaf, i övrigt tomt fastän att nästan hela garaget var fullt! 

Då kanske folk har börjat lära sig eller fått nån slags uppmaning om att böter kommer vid felaktig parkering.Alx skrev:Var på MoS idag, stod en Tesla där och en Leaf, i övrigt tomt fastän att nästan hela garaget var fullt!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
En sak de skulle kunna göra om de inte vill bötfälla, det är att gå och kolla, och varenda gång en fossilbil står där ropa ut i högtalarna: "vill ägaren till en silvrig Volvo med registreringsnummer DUM 729 komma och flytta sin bil omedelbart". Det hade nog varit rätt effektivt.HelectriC skrev:Då kanske folk har börjat lära sig eller fått nån slags uppmaning om att böter kommer vid felaktig parkering.Alx skrev:Var på MoS idag, stod en Tesla där och en Leaf, i övrigt tomt fastän att nästan hela garaget var fullt!
Nja, jag hade inte skämts, med tanke på att ingen vet vilket regnummer jag har, så är det lite sak samma. Men om dom däremot hade kollat ägare och ropat upp namnet, så hade det blivit en annan grej även om de flesta andra kunder runt mig intet vad jag heter, så känns det plötsligt mer pinsamt.danni skrev:En sak de skulle kunna göra om de inte vill bötfälla, det är att gå och kolla, och varenda gång en fossilbil står där ropa ut i högtalarna: "vill ägaren till en silvrig Volvo med registreringsnummer DUM 729 komma och flytta sin bil omedelbart". Det hade nog varit rätt effektivt.HelectriC skrev:Då kanske folk har börjat lära sig eller fått nån slags uppmaning om att böter kommer vid felaktig parkering.Alx skrev:Var på MoS idag, stod en Tesla där och en Leaf, i övrigt tomt fastän att nästan hela garaget var fullt!
Model 3-24/Polestar 3-24
I den engelska Renault Zoe-gruppen på Facebook är det en Zoeägare som använder denna lapp att lägga i rutan på bilar som blockerar laddplatser:
Orkar folk bara läsa hela texten utan att kasta den om dom tror det är reklam, så är den förklarade utan att vara aggressivJerker skrev:I den engelska Renault Zoe-gruppen på Facebook är det en Zoeägare som använder denna lapp att lägga i rutan på bilar som blockerar laddplatser:

Model 3-24/Polestar 3-24
Hur fungerar det på mos? Om jag förstår det rätt så är det vattenfalls laddare. Vad kostar det? Behöver man något kort eller liknande?Alx skrev:Var på MoS idag, stod en Tesla där och en Leaf, i övrigt tomt fastän att nästan hela garaget var fullt!
Skickat från min SHIELD Tablet via Tapatalk
85D / vit / Panorama
Hade jag trott det var reklam så skulle jag aldrig läsa den utan bara slänga direkt.
Jag tror i så fall mer på en kopia av en gul böteslapp med summa och allt. På lappen kan det sedan stå att nu hade du tur att jag bara var en stackare som inte fick ladda, nästa gång kan det vara en parkeringsvakt.
Jag tror i så fall mer på en kopia av en gul böteslapp med summa och allt. På lappen kan det sedan stå att nu hade du tur att jag bara var en stackare som inte fick ladda, nästa gång kan det vara en parkeringsvakt.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Det ända är väl att den känns lite "desperat". Det vill säga, påminner om hur elbilar är klena och "behöver laddas bara för att komma till ICA".Jerker skrev:I den engelska Renault Zoe-gruppen på Facebook är det en Zoeägare som använder denna lapp att lägga i rutan på bilar som blockerar laddplatser:
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Du behöver ett laddkort från Vattenfall för att starta laddningen, men det kostar inget att ladda.
hoben7 skrev:Hur fungerar det på mos? Om jag förstår det rätt så är det vattenfalls laddare. Vad kostar det? Behöver man något kort eller liknande?Alx skrev:Var på MoS idag, stod en Tesla där och en Leaf, i övrigt tomt fastän att nästan hela garaget var fullt!
Skickat från min SHIELD Tablet via Tapatalk
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Ja, det har du rätt i. Tala om att Bosse-fossil skulle stå och avskratta åt den där värdelösa elbilen och goa sig i sin egen klokskap. Sen skulle han naturligtvis vara särskilt noga med att ta upp laddplatser i framtiden för att visa de där bedrövliga elbilarna var de hör hemma osv.Teslaspolen skrev:Det ända är väl att den känns lite "desperat". Det vill säga, påminner om hur elbilar är klena och "behöver laddas bara för att komma till ICA".Jerker skrev:I den engelska Renault Zoe-gruppen på Facebook är det en Zoeägare som använder denna lapp att lägga i rutan på bilar som blockerar laddplatser:
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag var i MOS idag. Jag kom strax efter kl 10 när dom öppnade och det var en vakt som blockerade infarten till elbilsparkeringen och släppte bara in elbilar. Kändes skönt att få en plats eftersom jag missat ladda och bara hade 40km batteri kvar!
När jag skulle hem vid kl 13 stod vakten kvar och det var 4-5 andra elbilar på plats och inga äckliga fossilbilar.
När jag skulle hem vid kl 13 stod vakten kvar och det var 4-5 andra elbilar på plats och inga äckliga fossilbilar.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre