Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tigermann
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tigermann »

maccis skrev:
tigermann skrev:
Någon som fått leverans av sin M3 och vet om det är skyddsfilm monterad på bakskärmen?
Är väl bara Y som fått sånt om jag förstått det rätt.
Har köpt hem från shopen som jag ska montera direkt innan lackförsegling. Tips är att inte montera nåt sånt efter för det fäster riktigt dåligt. Mitt förra kitt lossnade nästan direkt.
Jag hade tänkt att ta lacskyddet efteråt av den anledningen. Men jag hade hoppats att Tesla Service Center kunde montera dom.. Då har jag någon att skylla på om det blir snett :)

Tyvärr verkar det inte som att jag kan boka in det innan leveransen av bilen.
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare

Inlägg av maccis »

tigermann skrev:
maccis skrev:
tigermann skrev:
Någon som fått leverans av sin M3 och vet om det är skyddsfilm monterad på bakskärmen?
Är väl bara Y som fått sånt om jag förstått det rätt.
Har köpt hem från shopen som jag ska montera direkt innan lackförsegling. Tips är att inte montera nåt sånt efter för det fäster riktigt dåligt. Mitt förra kitt lossnade nästan direkt.
Jag hade tänkt att ta lacskyddet efteråt av den anledningen. Men jag hade hoppats att Tesla Service Center kunde montera dom.. Då har jag någon att skylla på om det blir snett :)

Tyvärr verkar det inte som att jag kan boka in det innan leveransen av bilen.
Jag köpte mitt innan leverans och det gick bra, min gamla bil syntes inte på kontot pga leasing.
Naturgas

Inlägg av Naturgas »

Per S skrev:
Idag hittade jag min bil (via VIN) på https://car.info/.
Registrerad 17/8, vilket är dagen efter den kom till Zebrugge, nu vill man ju att veckan går fort så man får hämta den nästa vecka. :-)
När beställde du din bil? :-)
Användarvisningsbild
Per S
Teslaägare

Inlägg av Per S »

Naturgas skrev:
När beställde du din bil? :-)
Beställde den 16/7
Användarvisningsbild
Eriktion
Teslaägare

Inlägg av Eriktion »

Är det någon mer som har fått VIN nr för sin M3 LR med åttonde positionen som K och vet vad den står för?
LRW3E7EKxMC33xxxx
Model S 75D -18 Midnight Silver, Soltak (2018-2021)
Model Y RWD -23 Pearl White Multi-Coat (2023-09-19 ->)
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare

Inlägg av maccis »

Eriktion skrev:
Är det någon mer som har fått VIN nr för sin M3 LR med åttonde positionen som K och vet vad den står för?
LRW3E7EKxMC33xxxx
Dual Motor China
Poppado

Inlägg av Poppado »

Glovis Summit angjorde Zeebrugge sent igår så nu får man hålla tummarna att leveranstid kanske bokas de närmsta dagarna.
Har beställt röd M3LR med beräknad leverans 1-15/9
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare

Inlägg av mwest »

Någon mer som fått sin beställning skjuten på? Min har ändrat från 8-22 sep till 22-30 sep.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
jongut
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas29390

Inlägg av jongut »

mwest skrev:
Någon mer som fått sin beställning skjuten på? Min har ändrat från 8-22 sep till 22-30 sep.
Jepp, inte alls irriterande… :x

Mitt levdatum på fakturan är dock inte ändrat! Någon i tråden skrev att det hade att göra med förseningar på båtar och att Tesla tagit i med leveransdatum för att vara på den säkra sidan.
Användarvisningsbild
Sebastian+
Teslaägare

Inlägg av Sebastian+ »

mwest skrev:
Samma för mig. Har dock 23-30 sept. 14 sept på fakturan.

Enligt min säljare så var det inte problem med båtarna utan frakten från hamn till Sverige som strulat. Eller det var egentligen Teslas egna system som hade bedömt det fel mot vad transportören klarade av.

Säljaren sa även att dom jobbar på att lösa snabbare leveranser. Så man skulle hålla utskick på sitt konto.
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare

Inlägg av mwest »

jongut skrev:
mwest skrev:

Mitt levdatum på fakturan är dock inte ändrat! Någon i tråden skrev att det hade att göra med förseningar på båtar och att Tesla tagit i med leveransdatum för att vara på den säkra sidan.
Jag har inte ens fått en slutfaktura än, så ni ligger troligtvis lite före mig :).

Bilarna borde vara på Lake Geneva då antar jag? Enligt säljaren jag pratade med så var bilen fortfarande ute till sjöss.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
jongut
Teslaägare

Inlägg av jongut »

mwest skrev:
jongut skrev:
mwest skrev:

Jag har inte ens fått en slutfaktura än, så ni ligger troligtvis lite före mig :).

Bilarna borde vara på Lake Geneva då antar jag? Enligt säljaren jag pratade med så var bilen fortfarande ute till sjöss.
Är bilarna med på Lake Geneva har vi nog tur, den ska väl vara i hamn månadsskiftet ungefär.

Enligt han jag pratade med sist var även min bil till sjöss men han kunde inte precisera något skepp. Han trodde på leverans i slutet av september.

Jag ändrade min leveransplats från Malmö till Göteborg då de skulle gå lite fortare… (bor i Halmstad så det var lika långt… :) )
kris

Inlägg av kris »

Fick med extra stänkskydd fram av tesla. Ett par längre än dem monterade. Någon annan som fått det och bytit?
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

kris skrev:
Fick med extra stänkskydd fram av tesla. Ett par längre än dem monterade. Någon annan som fått det och bytit?
Jag har satt dit de längre. Man sätter fast dem med dubbelhäftande tejp på de du har nu. Ta loss loss de befintliga stänkskydden, rikta in så att hålen är på samma ställe, tryck fast de längre (det finns instruktioner på teslas hemsida). Återmontera.
Markfrigången blir bara 2-3 cm så de skrapar i en del ojämnheter vilket är lite irriterande.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

jongut skrev:
mwest skrev:
jongut skrev:
mwest skrev:

Är bilarna med på Lake Geneva har vi nog tur, den ska väl vara i hamn månadsskiftet ungefär.

Enligt han jag pratade med sist var även min bil till sjöss men han kunde inte precisera något skepp. Han trodde på leverans i slutet av september.

Jag ändrade min leveransplats från Malmö till Göteborg då de skulle gå lite fortare… (bor i Halmstad så det var lika långt… :) )
Jongut du har PM
Användarvisningsbild
Klafver94
Teslaägare

Inlägg av Klafver94 »

Får min Bil nu på Måndag 30/8 i Umeå. Kom till Zeebrugge 16/8. Snabbt jobbat av dom :)
Hata Skellefteå :*
Användarvisningsbild
jongut
Teslaägare

Inlägg av jongut »

Klafver94 skrev:
Får min Bil nu på Måndag 30/8 i Umeå. Kom till Zeebrugge 16/8. Snabbt jobbat av dom :)
Gött, jag tror väntan är värre än priset! :D
dozepih

Inlägg av dozepih »

Klafver94 skrev:
Min kom också på Hoegh Oslo och min leverans flyttades fram till nu på fredag, 27/8 från 6/9 och det är också i Umeå. Vilken trevlig start på helgen!
Tabster

Inlägg av Tabster »

dozepih skrev:
Klafver94 skrev:
Min kom också på Hoegh Oslo och min leverans flyttades fram till nu på fredag, 27/8 från 6/9 och det är också i Umeå. Vilken trevlig start på helgen!
Grattis!
Min var på samma båt, men ligger fortfarande kvar på leverans 30/8 (i Stockholm).

Om man hade turen och få den före helgen.....vad nice det skulle vara
Användarvisningsbild
code rob
Teslaägare

Inlägg av code rob »

Min M3 LR som också var Hoegh Oslo, ska jag nu hämta på tisdag 31/8 i Göteborg.

Först så fick jag en tid nu på lördag 28/8, men för en dryg vecka sen så fick jag meddelande att den skulle komma tidigare och fick erbjudande om att hämta den 25/8. Men i fredags kväll så ringde nån från Tesla, som jag hade missat, och så ringde han igen i måndags och förklarade att det varit något strul med deras system. Den första tiden jag fick var fel (de har inte öppet på lördagar), och att den skulle komma tidigare var fel också. Han sa att bilen skulle komma till göteborg i slutet av denna vecka eller på fredag, och jag kunde välja att hämta den på tisdag 31/8 eller onsdag 1/9.

Det verkar ju vara bilar som var på samma båt, som ska betydligt längre norrut som ska levereras tidigare... Kanske om jag inte hade missat samtalet i fredags så kanske jag hade fått hämta den innan helgen :(
Användarvisningsbild
NIRA
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av NIRA »

Hämtade min M3P idag, trist väder att göra checklist rundan på men riktigt rolig bil att köra! Blev dock en kort stund då jag körde direkt till wrappingfirman så blir av med den en vecka… :/
Nu är det bara den återstående frågan, hur ser man vad det sitter för batteri i?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

nilsrapp skrev:
Hämtade min M3P idag, trist väder att göra checklist rundan på men riktigt rolig bil att köra! Blev dock en kort stund då jag körde direkt till wrappingfirman så blir av med den en vecka… :/
Nu är det bara den återstående frågan, hur ser man vad det sitter för batteri i?
Alla M3P har 82kwh panasonic.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

nilsrapp skrev:
Vilken wrapfirma och vad lägger du på bilen för wrap?
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
munkiz
Teslaägare

Inlägg av munkiz »

Var med om exakt samma sak, men mottog samtalet i fredags. Jag kan trösta dig med att den första tid jag blev erbjuden att hämta är nu på tisdag, 31/8, i Göteborg.
code rob skrev:
Min M3 LR som också var Hoegh Oslo, ska jag nu hämta på tisdag 31/8 i Göteborg.

Först så fick jag en tid nu på lördag 28/8, men för en dryg vecka sen så fick jag meddelande att den skulle komma tidigare och fick erbjudande om att hämta den 25/8. Men i fredags kväll så ringde nån från Tesla, som jag hade missat, och så ringde han igen i måndags och förklarade att det varit något strul med deras system. Den första tiden jag fick var fel (de har inte öppet på lördagar), och att den skulle komma tidigare var fel också. Han sa att bilen skulle komma till göteborg i slutet av denna vecka eller på fredag, och jag kunde välja att hämta den på tisdag 31/8 eller onsdag 1/9.

Det verkar ju vara bilar som var på samma båt, som ska betydligt längre norrut som ska levereras tidigare... Kanske om jag inte hade missat samtalet i fredags så kanske jag hade fått hämta den innan helgen :(
BMW 2002 Tii Touring 1974
Model 3 LR 2021
Användarvisningsbild
NIRA
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av NIRA »

taliz skrev:
nilsrapp skrev:
Alla M3P har 82kwh panasonic.
Även MIC M3P?
Skriv svar