Konfigurera din Model 3

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Konfigurera din Tesla Model 3

Basmodell - 32 mils räckvidd: 350 000 :-
77
14%
42 mils räckvidd: 65 000 :-
73
14%
Dual-motor/4WD: 35 000 :-
63
12%
Snabbladdning: 10 000 :-
87
16%
Prestandapaket: 85 000 :-
24
4%
Luftfjädring: 12 000 :-
38
7%
Premium Interiör/belysning: 20 000 :-
27
5%
Autopilot: 15 000 :-
65
12%
Ultra Hifi: 20 000 :-
18
3%
Köldpaket: 10 000 :-
62
12%
 
Antal röster: 534

Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Laban »

Jag är lite i valet och kvalet om jag behöver rattvärme. Men det kanske inte är så dumt att kunna ha lite lägre temperatur i bilen och därmed sänka energiförbrukningen en del. Det gör stor skillnad i Outlandern , åtminstone när det gäller om motorn startar eller ej. Men frågan är om det är värt 10k när det är så enkelt att förvärma i Teslan. Jag hade föredragit en rattvärme endast variant och betalat 1-2k för det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Martinen »

Laban skrev:
Jag är lite i valet och kvalet om jag behöver rattvärme. Men det kanske inte är så dumt att kunna ha lite lägre temperatur i bilen och därmed sänka energiförbrukningen en del. Det gör stor skillnad i Outlandern , åtminstone när det gäller om motorn startar eller ej. Men frågan är om det är värt 10k när det är så enkelt att förvärma i Teslan. Jag hade föredragit en rattvärme endast variant och betalat 1-2k för det.
Jag köpte vinterpaket, och jag tycker det känns som overkill för dom pengarna.
Dom skulle skriver så kanke det hade varit bättre om man kunde välja vissa delar.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av HelectriC »

Jag tror paketen kommer att vara helt annorlunda, säkert fler möjligheter att välja separat tillbehör istället för några få, stora paket.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Martinen »

Tror också paketen kommer att vara annorlunda.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av LarsL »

Sånt som är standard nu kommer vara paket tex internetuppkoppling


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av danni »

LarsL skrev:
Sånt som är standard nu kommer vara paket tex internetuppkoppling


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Just det här har jag extremt svårt att tänka mig. Att bilen är ständigt uppkopplad är en så grundläggande del av Teslas filosofi. Det är ändå framtidens bilar. OTA-uppdateringar, realtidsdata, nätverksinlärning, etc, det hör till. Aldrig i livet att uppkopplingen skulle vara ett tillval. Särskilt inte med de smartare funktioner som säkert kommer tillkomma vid superchargers i framtiden, som kommer kräva kommunikation bilarna emellan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7452
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av TiborBlomhall »

Uppkopplingen kommer nog finnas där, men om du också vill utnyttja den kan det komma kosta.
Dvs bilen i sig är uppkopplad, men vill du kunna surfa på mittskärmen eller använda internetradio får du pröjsa.
Det skulle vara ett enkelt sätt för Tesla att få in säg 5,000 kronor per bil.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Uppkopplingen kommer nog finnas där, men om du också vill utnyttja den kan det komma kosta.
Dvs bilen i sig är uppkopplad, men vill du kunna surfa på mittskärmen eller använda internetradio får du pröjsa.
Det skulle vara ett enkelt sätt för Tesla att få in säg 5,000 kronor per bil.
jag skulle betala x kronor för att kunna fortsätta surfa genom browsern som Model S har.

x = 1kr (life long)
x =5kr (life long)
x =10kr (life long)

alla andra alternativ är uteslutna pga sin orimlighet.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Laban »

Jag tänker att det är för lite pengar för att man ska ta bort denna funktionalitet. Vet inte vad Tesla har för avtal med Telia men jag gissar på att det är rätt förmånligt ?

Tror heller inte att man räknar med att det kommer att gå några större datamängder jämfört med det jag antar dominerar datatrafiken i dagsläget, dvs, streamad video. Vilket vad jag förstår ändå inte fungerar i Model S.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Martinen »

Laban skrev:
Jag tänker att det är för lite pengar för att man ska ta bort denna funktionalitet. Vet inte vad Tesla har för avtal med Telia men jag gissar på att det är rätt förmånligt ?

Tror heller inte att man räknar med att det kommer att gå några större datamängder jämfört med det jag antar dominerar datatrafiken i dagsläget, dvs, streamad video. Vilket vad jag förstår ändå inte fungerar i Model S.
Men det va väl inte Telia som finns i bilen.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av LarsL »

TiborBlomhall skrev:
Uppkopplingen kommer nog finnas där, men om du också vill utnyttja den kan det komma kosta.
Dvs bilen i sig är uppkopplad, men vill du kunna surfa på mittskärmen eller använda internetradio får du pröjsa.
Det skulle vara ett enkelt sätt för Tesla att få in säg 5,000 kronor per bil.
Precis så grundmodellen helt utan möjlighet till streaming och webbrowsern. Inte för att spara pengar men tillsammans med andra smågrejer motivera varför du betalar 390kkr för bas modellen medan den du vill ha kostar 500kkr och Top of the line 1miljon... kanske.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Laban »

Det kanske inte är Telia numera, men det var väl åtminstone det förut ? http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 786921.ece

Men det spelar mindre roll, oavsett vem man väljer så antar jag att det inte är några större summor vi pratar om.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av Teslaspolen »

Telia ska för övrigt dumpa roamingavgifterna i norden och Baltikum inom kort, före EU:s tvång.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Konfigurera din Model 3

Inlägg av apkungen »

Förmodligen eller iaf förhoppningsvis så kommer man kunna använda sin mobils internet
Skriv svar