Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av drakbane »

Frun "spottade" en idag, i Asmundtorp!!!!! :shock: Utanför killarnas skola. :shock:
En röd, antagligen en P85D av registret att döma, 569Kw.
RHG 541, någon här kanske?
Det konstiga var att den är reggad på Tesla i GBG....

Nu blev jag inte först i byn trodde hon. Men de är jag bara glad för, fler elbilar är bara bättre.
Sen är den ju antagligen inte härifrån...O då blir jag först ändå :lol: :lol:
Senast redigerad av drakbane, redigerad totalt 1 gånger.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

drakbane skrev:
Bild Frun "spottade" en idag, i Asmundtorp!!!!! :shock: Utanför killarnas skola. :shock:
En röd, antagligen en P85D av registret att döma, 569Kw.
RHG 541, någon här kanske?
Det konstiga var att den är reggad på Tesla i GBG....

Nu blev jag inte först i byn trodde hon. Men de är jag bara glad för, fler elbilar är bara bättre.
Sen är den ju antagligen inte härifrån...O då blir jag först ändå Bild Bild
Det är väl Teslas demobil förtillfället stationerad vid Lödde SuC

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Tror det är så det har om jag förstått det rätt har de en röd, vit och en grå. Verkar som de har fullt upp hela tiden och de ggr jag varit på plats har de var ca 3 personer från Tesla så de kanske säljer bra?

Var i GBG igår och de sålde ca 1 bil/dag :)
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Stod och fixade fönster på övervåningen på min villa idag, vad får man se då. En skönhet som glider fram på vändplatsen vid mitt hus.
Var någon av er i Lindome idag runt 11:30?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Stefan skrev:
Stod och fixade fönster på övervåningen på min villa idag, vad får man se då. En skönhet som glider fram på vändplatsen vid mitt hus.
Var någon av er i Lindome idag runt 11:30?
Bara för att svara på din fråga, nej jag var inte där :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

Franz skrev:
6-åringen spottade en mörk 85D vid Ica Maxi i Högsbo (södra Göteborg) strax före kl 18 idag. Titta pappa, en till Tesla är ju kul att få höra av sina barn :). Danni, eftersom det var din bil kanske du såg min när du parkerade (en silvrig 85D ett 10-tal meter därifrån)?
Barnbarnet kände igen Tesla innan han kunde prata ordentligt, moffa-bil hette den. Han missade aldrig någon.
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

Jag spottade Danni på Ica Maxi idag... Vet inte om det är OT att nämna det i denna tråd då inte bilen sågs :-)
Senast redigerad av Elektrokungen, redigerad totalt 1 gånger.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Elektrokungen skrev:
Jag spottade Danni på Ica Maxi idag... Vet inte om det är OT att nämna det i denna tråd då inte bilens sågs :-)
Det märkliga är väl varför du inte sprang ut och letade upp bilen? Ni in väl leka typ kull.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Elektrokungen skrev:
Jag spottade Danni på Ica Maxi idag... Vet inte om det är OT att nämna det i denna tråd då inte bilens sågs :-)
Du kan alltid starta ny tråd "danni spotting"
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Ja, eller Tesla-ägar-spotting kanske! Jag är lite imponerad av att du kände igen mig, men det kanske bara är jag som lider av totalt eftersatt ansiktsminne.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Jag var i gbg tidigare idag såg tesla taxi har inte pratats mycke om tesla taxi gbg mest stockholm så jag blev förvånad
I övrigt ca 15 bilar på sc några med reg plåtar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

e5m1r skrev:
Jag var i gbg tidigare idag såg tesla taxi har inte pratats mycke om tesla taxi gbg mest stockholm så jag blev förvånad
I övrigt ca 15 bilar på sc några med reg plåtar
Jo, det finns en eller ett par här i Göteborg, och även minst en i Lerum. Fast jag har faktiskt aldrig sett någon av dem, än mindre åkt med.
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare

Inlägg av Krill »

Var det ingen som såg mig när jag blev haffad av polisen i Arendal i fredags förmiddag? Farbror blå tyckte inte om mina tonade framrutor, han köpte inte mitt resonemang om estetisk helhet i att ha samma toning på alla rutor...
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"

Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Krill skrev:
Var det ingen som såg mig när jag blev haffad av polisen i Arendal i fredags förmiddag? Farbror blå tyckte inte om mina tonade framrutor, han köpte inte mitt resonemang om estetisk helhet i att ha samma toning på alla rutor...
Blev det nån böter?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Krill skrev:
Aj då aj då. Extra tydligt nu på vintern oxå.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Krill skrev:
Han var mer inne på säkerheten att kunna se ut bra istället för det estetiska alltså?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare

Inlägg av Krill »

Svenssons skrev:
Krill skrev:
Han var mer inne på säkerheten att kunna se ut bra istället för det estetiska alltså?
Ja något åt det hållet ja. Han mumlade även något om lagar och förordningar men jag minns inte riktigt vad han sa där...
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Själv har jag inte haft problem på de bilar där jag haft tonat fram tog dock enbart 5% det räcker gott om resten är tonat
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Vad gjorde Bosse Blå åt saken då? Böter? Riva bort filmen?
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare

Inlägg av Krill »

danni skrev:
Vad gjorde Bosse Blå åt saken då? Böter? Riva bort filmen?
Inga böter, generöst nog. Däremot krav på besiktning utan solfilm inom en månad, annars väntar körförbud :(

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
Själv har jag inte haft problem på de bilar där jag haft tonat fram tog dock enbart 5% det räcker gott om resten är tonat
5% är ju i stort sett ogenomträngligt, det är verkligen helt svart, så det tror jag inte du har fram. Fram är ganska vanligt att ha 70 eller 80% om man bara vill få en övergång mot bak.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Då hinner du väl få hem din nya MB innan det blir körförbud på Teslan... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare

Inlägg av Krill »

lator skrev:
Då hinner du väl få hem din nya MB innan det blir körförbud på Teslan... ;)
Med lite tur så ;)

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
5% är ju i stort sett ogenomträngligt, det är verkligen helt svart, så det tror jag inte du har fram. Fram är ganska vanligt att ha 70 eller 80% om man bara vill få en övergång mot bak.
Självfallet räknar jag på andra hållet så det blir 95 fram
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
Självfallet räknar jag på andra hållet så det blir 95 fram
% anger hur mycket ljus som släpps igenom, 95% betyder då att endast 5% filtreras bort. Rutorna från Tesla är självtonande till en grad som i vissa fall faktiskt överstiger 5%, så det känns inte helt relevant att lägga på en sån svag film. Men smaken är som baken, tror dock inte någon ser en 95% och definitivt inte farbror Blå.
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar