Hur lång tid innan status ändras?
Moderator: Redaktion
Re: Hur lång tid innan status ändras?
Yes
Ds ringde och det blir tisdag kväll
Måste bara hitta ett sätt att ta mig till gbg
Ds ringde och det blir tisdag kväll
Måste bara hitta ett sätt att ta mig till gbg
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
De verkar ringa till många. 0900 idag ringde de mig och det blir måndag kväll för mig. En bra lördag idag!
Tesla M3 AWD
Hade du ändrat till GBG för uthämtning? Kanske går snabbare där...thompap skrev:De verkar ringa till många. 0900 idag ringde de mig och det blir måndag kväll för mig. En bra lördag idag!
Jag vet att min bil står i Väsby nu, kollegan var förbi igår och "spottade" en skitig vit som såg ut att nyligen körts av en trailer. Så skulle dom mäkta med leverans innan julafton så skulle man ju vara otroligt tacksam, mellandagarna går ju åt till det där lilla ansvaret mot släkt och vänner:)
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Blir nog en slutspurt för året. Hur många bilar tror ni levereras i december?
Tillräckligt för att nå minst 1000 på helåret. Var det ca 175?Martinen skrev:Blir nog en slutspurt för året. Hur många bilar tror ni levereras i december?
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Ja, det blir leverans i Gbg för mig. Kommer med tåget 1630 och hämtning 1730LeffeP skrev:
Hade du ändrat till GBG för uthämtning? Kanske går snabbare där...
Jag vet att min bil står i Väsby nu, kollegan var förbi igår och "spottade" en skitig vit som såg ut att nyligen körts av en trailer. Så skulle dom mäkta med leverans innan julafton så skulle man ju vara otroligt tacksam, mellandagarna går ju åt till det där lilla ansvaret mot släkt och vänner:)

Det trista beskedet jag fick var att Nokian R2 var slut och jag skulle få Michelin istället. Bättre än pirelli iaf. eller vad tror ni?
Står din bil på plats i Väsby så kan du kanske få ett samtal om hämtning innan jul.
Tesla M3 AWD
Man hoppas:)thompap skrev:Ja, det blir leverans i Gbg för mig. Kommer med tåget 1630 och hämtning 1730LeffeP skrev:
Hade du ändrat till GBG för uthämtning? Kanske går snabbare där...
Jag vet att min bil står i Väsby nu, kollegan var förbi igår och "spottade" en skitig vit som såg ut att nyligen körts av en trailer. Så skulle dom mäkta med leverans innan julafton så skulle man ju vara otroligt tacksam, mellandagarna går ju åt till det där lilla ansvaret mot släkt och vänner:).
Det trista beskedet jag fick var att Nokian R2 var slut och jag skulle få Michelin istället. Bättre än pirelli iaf. eller vad tror ni?
Står din bil på plats i Väsby så kan du kanske få ett samtal om hämtning innan jul.
Vi körde Pirelli efter lite googlande på hur däcken beter sig på ren asfalt, och där vann Pirellidäcken. Dom låg inte så mycket efter på snö, och erfarenheten av Sthlm är att man kör 95% blöt asfalt vintertid, så därav valet.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Idag kom samtalet helt oväntat!! 
jag låg under (en annan) bilen i garaget och undrade vem f n som ringer och stör just nu!
Jag kravlade ut... Men uppringaren störde inte alls.....
Han undrade om jag kunde tänka mig att hämta sladdisen redan på onsdag och tidigt på morgonen.
God jul alla och speciellt ni som väntar i ovisshet, det har jag gjort sedan 30/8
PS statusen uppdaterades strax efter samtalet "Leverans 23/12 8.30"

jag låg under (en annan) bilen i garaget och undrade vem f n som ringer och stör just nu!
Han undrade om jag kunde tänka mig att hämta sladdisen redan på onsdag och tidigt på morgonen.
God jul alla och speciellt ni som väntar i ovisshet, det har jag gjort sedan 30/8
Då har också jag fått meddelande om att min bil är klar, fast den är kvar i Holland.
Jag fick inget samtal utan ett mail nu klockan 23 på lördagskvällen, misstänkte att han inte ville ringa så sent.
Så jag kan förhoppningsvis få den den 30:e 16:00 i Upplands-Väsby.
Även jag blir erbjuden Michelin X-ice istället för Nokian Hakkapeliitta R2. man får väll googla lite och kolla, men de fungerar nog i Stockholm.
Jag fick inget samtal utan ett mail nu klockan 23 på lördagskvällen, misstänkte att han inte ville ringa så sent.
Även jag blir erbjuden Michelin X-ice istället för Nokian Hakkapeliitta R2. man får väll googla lite och kolla, men de fungerar nog i Stockholm.
85D / vit / Panorama
Hur lång tid innan status ändras?
X-ice är underbara däck med bra grepphoben7 skrev:Då har också jag fått meddelande om att min bil är klar, fast den är kvar i Holland.
De svajar dock i högre fart ej att rekommendera hastighet över 140 ( med nöd 160) allt där efter anser jag vara livsfarligt
( gäller min BMW med X-ice ) teslan får jag först på tisdag
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tack för infon. Ska inte köra över 140 på vintern, det får bli till sommaren.
Ser ut som X-ice ofta är 2:a i tester efter Nokia HR2.
85D / vit / Panorama
Brukar inte vara problem då man sällan kör så fort på vintern men de är så pass mjuka att de blir riktigt ostabila i hög farthoben7 skrev:Tack för infon. Ska inte köra över 140 på vintern, det får bli till sommaren.
Jaaa. Fick mail från DS nu. Leverans 29/12 i sthlm 

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Verkar som att alla bilar tillverkade oktober början november levereras i år
Många julklappar med andra ord
Många julklappar med andra ord
Många hjulklappar minsann. Min DS sa att det inte blir någon jul i år, jag börjar förstå nu med alla era leveransbesked att han nog hade rätt, från sitt perspektiv iallafall.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Min "bör" dyka fram i mellandagarna enligt DS.
Har fått slutfaktura o felaktiga leasingpapper, väntar på rättade imorgon.
Har fått slutfaktura o felaktiga leasingpapper, väntar på rättade imorgon.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
15 timmar och 50 minuter kvar innan ETD. Hppas regskltarna kommit, annars blir julen lika tråkig som vädret.
Skickat från min SM-T800 via Tapatalk
Själv är man på väg att hämta pärlan
Vi kanske ses för jag hämtar min kl 10 iaf om plåtarna hunnit komma...wotottw skrev:Idag kom samtalet helt oväntat!!
Grattis. Skicka gärna bilder !e5m1r skrev:Själv är man på väg att hämta pärlan
Steffen skrev:Vi kanske ses för jag hämtar min kl 10 iaf om plåtarna hunnit komma...wotottw skrev:Idag kom samtalet helt oväntat!!
Lycka till om vi inte ses, DS nämnde inget om plåtar när han bekräftade leveransen idag
Idag stod det en antal nya Teslor hos Tesla i Upplands-väsby.
4-5 st hade inte ens fått någon nummer skilt ännu.
4-5 st hade inte ens fått någon nummer skilt ännu.
MYP -22 | MIB | svart/svart
F-N, ett missat samtal från Tesla nu när man kom ur duschen...o bara upptaget när jag ringer tillbaka på de.... 

-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a

Leverans nästa vecka!!!!
Har rejält uppbokat då, så ska återkomma med dag, tisdag eller onsdag ivf!
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449