Voltbox. Revolution eller scam

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

heldiggrisen
elbilist

Voltbox. Revolution eller scam

Inlägg av heldiggrisen »

Tor i humor-tråden länkade till den här, och det verkar vara en så revolutionerande produkt, att jag tycker den förtjänar en egen tråd.
Apparater drar alltid mer energi än de behöver för att vara igång, på grund av ineffektivitet och brus på sinusvågen.

Voltbox minskar detta brus och minskar därmed mängden el som går till spillo. Den ändrar inte vad mätaren läser av eller stjäl extra kraft från andra ställen, den använder bara energin mer effektivt och behöver därför mindre av den.
A4A10B6A-E36D-4195-A469-C6C72D67BF3C.jpeg
Vad säger ni? Nobelpriset eller en stor scam?

https://getvoltbox.com/article4/se
heldiggrisen
elbilist

Re: Voltbox. Revolution eller scam

Inlägg av heldiggrisen »

Det kan jo inte bli bättre än det här:
F: Vad händer om Voltbox inte fungerar?
A: Vi ber alla kunder att ge Voltbox minst två hela månader för att filtrera bort de elektriska föroreningarna mellan 4 och 150 kHz (vilket är den farligaste smutsiga el som transporteras genom dina elledningar)

Om du i slutet av de 30 dagarna inte har märkt en minskning av din elförbrukning och/eller inte mår bättre, andas bättre, sover bättre eller känner att din allmänna hälsa har förbättrats, kontakta oss bara via telefon eller e-post så tar vi gärna tillbaka enheten med full återbetalning. Inga frågor ställda.
Inte bara sänker den elräkningen, den förbättrar inomhusmiljön också.

Löp&köp
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Inlägg av tor »

heldiggrisen skrev:
Tor i humor-tråden länkade till den här, och det verkar vara en så revolutionerande produkt, att jag tycker den förtjänar en egen tråd.
Apparater drar alltid mer energi än de behöver för att vara igång, på grund av ineffektivitet och brus på sinusvågen.

Voltbox minskar detta brus och minskar därmed mängden el som går till spillo. Den ändrar inte vad mätaren läser av eller stjäl extra kraft från andra ställen, den använder bara energin mer effektivt och behöver därför mindre av den.
A4A10B6A-E36D-4195-A469-C6C72D67BF3C.jpeg
Vad säger ni? Nobelpriset eller en stor scam?

https://getvoltbox.com/article4/se
Bra med en egen tråd :)

Finns några youtube video när dom plockar isär en sådan. Man kan ju tycka att alla som gått i skolan borde fatta att det är fejk. Fast det är ju såklart en sammansvärjning mellan elbolag, politiker samt skolsystemet som får mig att tycka så.....
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

En kondensator, lite dioder och några motstånd. Men man ska inte underskatta placebo-effekten av såna här saker.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Den tar ju bort smutsig el. Äntligen slipper jag ladda min elbil med kolkraftselektroner :lol:
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Om du pluggar in en i varje vägguttag som finns hemma, så att man inte kan ha något annat inkopplat, då borde du ju sänka din elräkning.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Jag tror den fungerar lika bra som propellern man sätter i insuget och magneterna runt bränsleledningen på ICE-bilar.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
wheels

Inlägg av wheels »

"A: Vi ber alla kunder att ge Voltbox minst två hela månader för att filtrera bort de elektriska föroreningarna mellan 4 och 150 kHz (vilket är den farligaste smutsiga el som transporteras genom dina elledningar)

Om du i slutet av de 30 dagarna inte har märkt en minskning av din elförbrukning"

Skall man vänta i två månader eller trettio dagar innan man lämnar tillbaks skiten.
Olika former av snakeoil har ju funnits i alla tider
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Coolt. En manick som omvandlar gammal ström till ny ström. Med fina handritade grafer. Det måste ju vara en bra produkt. Hur kan det här någonsin vara scam?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Om du i slutet av de 30 dagarna inte har märkt en minskning av din elförbrukning och/eller inte mår bättre, andas bättre, sover bättre eller känner att din allmänna hälsa har förbättrats, kontakta oss bara via telefon eller e-post så tar vi gärna tillbaka enheten med full återbetalning
Ooooch där stänger jag av mitt intresse. Allmänna hälsa? Låter som man vill blåsa s.k "elallergiker".
Skriv svar