Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...
Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
Jag uppgraderade den till "supertanker/rymdfärja" i en edit... M3 är för lite premium för min del. Man är ju gubbe. Vägljudet framför allt.
Exteriört front, blackout, fälgar.
Invändigt är det ju helt annorlunda.
Mycket större luftinsläpp, hittar inga positionsljus där de var kanske det är mer luft till bromsarna.
Ser inte den breddning av bakskärm jag tror S fått.
Kör mycket hellre X än 3. Körde 3:an ett tag men fick återfall till X.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...
Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
Jag vill nog påstå att det är en väsentlig skillnad mellan S och X.
Sen är absolut 3an en smidigare bil, men lite seg i accelerationen jämfört med en SP.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...
Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
Jag uppgraderade den till "supertanker/rymdfärja" i en edit... M3 är för lite premium för min del. Man är ju gubbe. Vägljudet framför allt.
Mindre välljudande i X? Den raven jag hade en helg förra året var rena sollet, kändes som precis allt välljudande kom in speciellt från framhjulen. Tom en model 3 känns bättre enligt mig.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Jag tycker tvärtom
Det enda som är relativt lika är väl utsidan? Batteripacket och övriga drivlinan samt mjukvaran verkar ju vara helt ny?
Vad var det du förväntade dig skulle vara annorlunda?
Model S Plaid 2023, Midnight silver med svart inredning.
Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Jag tycker tvärtom
Det enda som är relativt lika är väl utsidan? Batteripacket och övriga drivlinan samt mjukvaran verkar ju vara helt ny?
Vad var det du förväntade dig skulle vara annorlunda?
Det jag personligen hade önskat var mer exteriört, främst nya baklysen, med CCS-kontakt, men det kanske kommer till EU-varianten?
Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Jag tycker tvärtom
Det enda som är relativt lika är väl utsidan? Batteripacket och övriga drivlinan samt mjukvaran verkar ju vara helt ny?
Vad var det du förväntade dig skulle vara annorlunda?
Varför? Det är det jag tycker är minst intressant, den såg ju bra ut redan så lite småförändringar gör ju att den som ännu bättre ut. Slipper man dessutom sticka ut allt för mycket med att man har “senaste modellen”.
Varför? Det är det jag tycker är minst intressant, den såg ju bra ut redan så lite småförändringar gör ju att den som ännu bättre ut. Slipper man dessutom sticka ut allt för mycket med att man har “senaste modellen”.
Varför? Därför att det vore på sin plats efter över 8 års produktion. Nu ser man ingen skillnad i princip och det är väl lite tråkigt kan jag tycka.
Personligen har jag gärna samma kaross så fattar inte grannarna att jag byter bil. Men jag förstår att inte alla tänker lika.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Personligen har jag gärna samma kaross så fattar inte grannarna att jag byter bil. Men jag förstår att inte alla tänker lika.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Jag håller med dig helt här.
Jag vill heller inte att det sticker för mycket i ögonen på folk. Gillar att insidan blivit så pass mycket läckrare.
Lite mer tech hade inte varit fel. Sedan skulle jag vilja ha drag samt 7 sits också.
Hoppas inte de tar med sig vindrutetekniken från 3:an.
Ägare av en Tesla model Y LR, midnight silver metallic, 20 tum fälg
Personligen har jag gärna samma kaross så fattar inte grannarna att jag byter bil. Men jag förstår att inte alla tänker lika.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Jag håller med dig helt här.
Jag vill heller inte att det sticker för mycket i ögonen på folk. Gillar att insidan blivit så pass mycket läckrare.
Lite mer tech hade inte varit fel. Sedan skulle jag vilja ha drag samt 7 sits också.
Hoppas inte de tar med sig vindrutetekniken från 3:an.
Vänta lite nu. Tycker ni det "sticker i ögonen" när folk köper en ny generation av E-klass eller A6 också? Vilken kaross på t ex E-klass hade ni velat ha kvar?
Hade Tesla valt att göra en helt ny bil från grunden som såg annorlunda ut hade ni väl iofs applåderat det också.
Varför? Därför att det vore på sin plats efter över 8 års produktion. Nu ser man ingen skillnad i princip och det är väl lite tråkigt kan jag tycka.
Ja det hade väl varit roligt om de gjort något riktigt tufft, lite som de “förslag” som det ryktades om. Men jag förväntade mig inte direkt att Tesla gör sådana saker .
Varför? Därför att det vore på sin plats efter över 8 års produktion. Nu ser man ingen skillnad i princip och det är väl lite tråkigt kan jag tycka.
Ja det hade väl varit roligt om de gjort något riktigt tufft, lite som de “förslag” som det ryktades om. Men jag förväntade mig inte direkt att Tesla gör sådana saker .
Hade väl inte behövt vara nåt sånt heller. Bara en ny generation. Sånt som biltillverkare i alla tider gjort. Fanns flera generationer V70 också. Och nu V90 istället. Vissa generationer står ut mer än andra. T ex BMW E60 som ju var lite udda efter E39 tack vare Chris Bangle. Men nu kom ju G30 och ersatte F10 häromåret och där är det väldigt likt föregångaren. Så det skiljer såklart sig åt.
Just Tesla är väl något som sticker lite extra i folks ögon. Jag har fått gliringar från flera håll.
Men med tanke på att model 3 blir allt vanligare och att folk i allmänhet inser att man får se på totalkostnaden och inte inköpspriset, så minskar den svenska avundsjukan.
Vi bor i en mindre landsort och klassas väl som "de rika" med stort hus, pool, etc. Jag vill inte sticka ut för mycket.
En ny BMW, mercedes kanske också sticker lite i ögonen, men Volvo är fortsatt ok, trots priser upp emot 800 000 kr o över.
Ägare av en Tesla model Y LR, midnight silver metallic, 20 tum fälg
Trodde Teslorna var så vanliga nu att det är okej att parkera på villauppfarten i mindre samhälle. Men det tar väl några år till innan vi har Volvo status
Trodde Teslorna var så vanliga nu att det är okej att parkera på villauppfarten i mindre samhälle. Men det tar väl några år till innan vi har Volvo status
Klart det är ok. Vad ska hända tror ni? Nu råkar jag veta att det snackats lite om mina Teslor men vet inte om det haft några direkta negativa konsekvenser för mig. Har inte råkat ut för nån vandalism och konsultuppdraget har jag kvar.
Just Tesla är väl något som sticker lite extra i folks ögon. Jag har fått gliringar från flera håll.
Men med tanke på att model 3 blir allt vanligare och att folk i allmänhet inser att man får se på totalkostnaden och inte inköpspriset, så minskar den svenska avundsjukan.
Vi bor i en mindre landsort och klassas väl som "de rika" med stort hus, pool, etc. Jag vill inte sticka ut för mycket.
En ny BMW, mercedes kanske också sticker lite i ögonen, men Volvo är fortsatt ok, trots priser upp emot 800 000 kr o över.
Visst är det där märkligt? När jag köpte en begagnad Porsche undrade bekanta om jag vunnit pengar samtidigt som deras egna XC60s kostade betydligt mer.
Det finns ju en oskriven regel om att en bilmodell behöver bytas ut efter 8år med facelift efter halva tiden för att fortfarande vara relevant.
Det visade ju sig även gälla Tesla även om många trodde annorlunda. Rimligen borde ju faceliften vara nära på model3. Kanske får modelY från Berlin ett uppdaterat utseende på interiören som även kommer på model3. Det har ju gått fyra år nu…
Just Tesla är väl något som sticker lite extra i folks ögon. Jag har fått gliringar från flera håll.
Men med tanke på att model 3 blir allt vanligare och att folk i allmänhet inser att man får se på totalkostnaden och inte inköpspriset, så minskar den svenska avundsjukan.
Vi bor i en mindre landsort och klassas väl som "de rika" med stort hus, pool, etc. Jag vill inte sticka ut för mycket.
En ny BMW, mercedes kanske också sticker lite i ögonen, men Volvo är fortsatt ok, trots priser upp emot 800 000 kr o över.
Visst är det där märkligt? När jag köpte en begagnad Porsche undrade bekanta om jag vunnit pengar samtidigt som deras egna XC60s kostade betydligt mer.
Det finns ju en oskriven regel om att en bilmodell behöver bytas ut efter 8år med facelift efter halva tiden för att fortfarande vara relevant.
Det visade ju sig även gälla Tesla även om många trodde annorlunda. Rimligen borde ju faceliften vara nära på model3. Kanske får modelY från Berlin ett uppdaterat utseende på interiören som även kommer på model3. Det har ju gått fyra år nu…
M3 har väl precis ansiktslyfts? Med fokus på interiören
Har man varit tidigt ute med en Model S "hemma på gatan" tror jag det kvittar om du byter ut den till en ny Plaid, uppdaterad kaross eller t o m en Roadster. Man är förknippad med Tesla oavsett både vad gäller folks positiva och negativa värderingar... Därför hoppas jag Tesla förnyar allt som är relevant för att bilarna ska bli snyggare/bättre!
M3 har väl precis ansiktslyfts? Med fokus på interiören
Ja, tycker skillnaden är rätt markant när man sitter i den dessutom. Småförändringar men som höjer helhetsintrycket mycket, har ju en 2019 som lånebil nu och när jag fick gå från det nya till det gamla märkte jag hur mycket bättre den nya var.