Framtida Tesla ägare

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Elko

Framtida Tesla ägare

Inlägg av Elko »

Hej på er,

Helt ny på forumet här!

Misstänker att detta ämnet populerats många gånger i forumet men jag försöker och slänger ut frågan.

J.

Jag förstår såklart att bagaget inte riktigt går att mäta sig men jag blev förvånad över hur mycket Teslan svalde, vi fick in både vagn och liggdel , samt att efter 4 månader så går vi över till sittdel endast och den fälls ihop med vagnen direkt vilket är jättesmidigt. (Cybex Priam)

Har vi fler barnfamiljer som rullar runt med en M3? Hur går det för er med utrymme?

Andra frågor jag tänker är att jag tänker köpa en begagnad M3 helst en LR men kan bli en SR+ om jag inte trillar över en LR till vettig peng. Miltal max 2-3000mil och 2019 och uppåt.

Vad bör man kolla på när man köper en begagnad Tesla? Jag är helt grön på elbilar så var snälla mot mig :)

hälsningar
Senast redigerad av Elko, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Framtida Tesla ägare

Inlägg av NiklasTesla »

Hej Elvis Model 3 fungerar finfint som familjebil (kört 4pax i bilen 100mil/dag vissa resor till Medelhavet).

Massa lastutrymme i liter pga Frunk, luckan i golvet i bagageutrymmet samt avsaknad av kardantunnel/Model 3s rymliga kupé.

Skulle gå på ny bil pga bra andrahandsvärde och endast halvförsäkring första 3åren samt 70tkr av staten.

Bara hör av dig om du har några frågor samt MVH
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare

Re: Framtida Tesla ägare

Inlägg av [JM] »

Elko skrev:
Hej på er,

Helt ny på forumet här!

Misstänker att detta ämnet populerats många gånger i forumet men jag försöker och slänger ut frågan.

Jag har beslutat mig att släppa min Mercedes E220d kombi till förmån av en Tesla model 3. Vi är 3 personer i hushållet var av den 3e är en bebis på 1månad.

Jag förstår såklart att bagaget inte riktigt går att mäta sig men jag blev förvånad över hur mycket Teslan svalde, vi fick in både vagn och liggdel , samt att efter 4 månader så går vi över till sittdel endast och den fälls ihop med vagnen direkt vilket är jättesmidigt. (Cybex Priam)

Har vi fler barnfamiljer som rullar runt med en M3? Hur går det för er med utrymme?

Andra frågor jag tänker är att jag tänker köpa en begagnad M3 helst en LR men kan bli en SR+ om jag inte trillar över en LR till vettig peng. Miltal max 2-3000mil och 2019 och uppåt.

Vad bör man kolla på när man köper en begagnad Tesla? Jag är helt grön på elbilar så var snälla mot mig :)

hälsningar
Elvis
Väljommen till forumet :D

Några saker att tänka på:

1. Har du någon plan för laddning av bilen?
2. Det finns en checklista på forumet som är bra. Ta gärna med någon teslaägare som hjälper dig att gå igenom bilen. Känner du inte någon så kan man fråga på forumet om det bor någon i närheten som kan hjälpa till.
3. Om bilen har glastak/taklucka så är det bra att sätta stenskottsfilm på den.
Det kostar bara nån tusenlapp men det kostar mellan 10 och 20-tusen att byta rutan om du får ett stenskott.
Täcks INTE av försäkringen nämligen.
Skriv svar