Framruteblås på fullt
Moderator: Redaktion
Framruteblås på fullt
Jag märkte idag att om man trycker på framruteblåset två gånger i snabb följd går den på HI och full fläkt. Trodde tidigare att den var bara av eller på.
Trycker man igen så går den tillbaka till tidigare klimatinställningar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Framruteblås på fullt
bylund skrev:Jag märkte idag att om man trycker på framruteblåset två gånger i snabb följd går den på HI och full fläkt. Trodde tidigare att den var bara av eller på.
Japp använder detta ibland.
Skulle vilja ha samma knapp i appen.
Tack, bra info. Hade jag ingen aning om.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
- Gustafsson
- Teslaägare
Blir till att dubbelklicka på alla knappar för att se vad som händer...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Borde den inte gå på high och full blås på rutan med enkel klick det är ju det den är till i alla fall i alla mina andra bilar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Många bilar har 2 knappar en för full värme och en för att bara styra om luft till rutan.e5m1r skrev:Borde den inte gå på high och full blås på rutan med enkel klick det är ju det den är till i alla fall i alla mina andra bilar
Här har dom båda funktioner på en knapp.
Tycker det funkar bra.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Sepåfan, hade ingen aning. Jag hade bara noterat att det är trevligt att den klarar av att göra ett såpass bra jobb som den gör utan att låta som ett jetplan som många andra bilar gör när man trycker på den knappen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Upptäckte ny info i appen idag. Står dock i ett uppvärmt p-hus Gallerian i Stockholm så just där tillför inte smart preheating så mycket 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
mahulkp skrev:Upptäckte ny info i appen idag. Står dock i ett uppvärmt p-hus Gallerian i Stockholm så just där tillför inte smart preheating så mycket
Jag har stängt av den funktionen. Den värmer ibland i onödan när man inte ska köra, så det känns lite dumt
den har aldrig fungerat när JAG vill att den ska fungera, så den är avaktiverad hos mig också. Stod bar aoch värmde vid fel valda tillfällen och åt av batteriet, ingen vinst i det.Martinen skrev:mahulkp skrev:Upptäckte ny info i appen idag. Står dock i ett uppvärmt p-hus Gallerian i Stockholm så just där tillför inte smart preheating så mycket
Jag har stängt av den funktionen. Den värmer ibland i onödan när man inte ska köra, så det känns lite dumt
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den kanske värmer sig ibland när den fryser och är ledsen för att du är ute och kör med den.HelectriC skrev:den har aldrig fungerat när JAG vill att den ska fungera, så den är avaktiverad hos mig också. Stod bar aoch värmde vid fel valda tillfällen och åt av batteriet, ingen vinst i det.Martinen skrev:mahulkp skrev:Upptäckte ny info i appen idag. Står dock i ett uppvärmt p-hus Gallerian i Stockholm så just där tillför inte smart preheating så mycket
Du menar INTE ute och kör med den? Annars hade det inte gjort mig nåt om det brassar på lite extra när jag kör.Martinen skrev:Den kanske värmer sig ibland när den fryser och är ledsen för att du är ute och kör med den.HelectriC skrev:den har aldrig fungerat när JAG vill att den ska fungera, så den är avaktiverad hos mig också. Stod bar aoch värmde vid fel valda tillfällen och åt av batteriet, ingen vinst i det.Martinen skrev:

Model 3-24/Polestar 3-24
[quote="HelectriC"
Du menar INTE ute och kör med den? Annars hade det inte gjort mig nåt om det brassar på lite extra när jag kör.
[/quote]
Ja INTE skulle det vara.
Måste ha vatt Tibor som redigerat mitt meddelande, för att jävlas.
Du menar INTE ute och kör med den? Annars hade det inte gjort mig nåt om det brassar på lite extra när jag kör.

Ja INTE skulle det vara.
Måste ha vatt Tibor som redigerat mitt meddelande, för att jävlas.

Lite off topic. Men hitta ingen tråd som passade bättre. Någon som vet om det går att fälla in backspeglarna? Skall försöka komma in i ett trångt garage och skulle behöva de sista centimetrarna.
Tesla P90DL -15 & Renault Zoe -14
Vid fönsterhissarna där du ställer in speglarna, har du en knapp i mitten som fäller in speglarnaKimiray skrev:Lite off topic. Men hitta ingen tråd som passade bättre. Någon som vet om det går att fälla in backspeglarna? Skall försöka komma in i ett trångt garage och skulle behöva de sista centimetrarna.
Model 3-24/Polestar 3-24
Om jag har värmen inställd på 22 grader och dubbelklickar på fönster värmen så hoppar displayen till HI (vilket såklart är bra)
Men när jag slår av fönster värmen så står den fortfarande kvar på HI. Måste manuellt sänka ner den till 22 grader genom att klicka 10+ ggr.
Borde den inte hoppa tillbaka till 22 automatiskt?
Men när jag slår av fönster värmen så står den fortfarande kvar på HI. Måste manuellt sänka ner den till 22 grader genom att klicka 10+ ggr.
Så gör inte min.MikaelB skrev:Om jag har värmen inställd på 22 grader och dubbelklickar på fönster värmen så hoppar displayen till HI (vilket såklart är bra)
Tycker man 2 gånger hoppar den upp på high, men trycker man på samma knapp igen, så återgår den till tidigare inställning.