Det var väl rätt sort i alla fall hoppas jag? /fthmikebike skrev:Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!
Servicehelvetet
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8133
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Servicehelvetet
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: Servicehelvetet
Fredrik j skrev:Känner igen språkhanteringen från dom SMS jag får från mina tonåringar. Är själv ingen språkpolis men man känner sig ofrånkomligt lite gammal när man läser sånt men man får väl kanske acceptera att nästa generation inte bryr sig utan skriver talspråk så ofta dom kan.mikebike skrev:Uppdateting:
"Hej, Vi har tuvär inte fått hem delar för din bokade service. Vi kommer att behöva boka om dig till en senare tid. Vill be som hälst mycket om ursäkt för detta sena updatering för erat ärende. Vi kommer att boka in dig på första bästa tid runt när delen kommer in. MVH Simon Tesla service"
Det kan bli lite komiskt när dom försöker uttrycka sig på ett officiellt sätt.
Texten så ser det ju ut att vara direktöversatt engelsk text så det är nog google translate eller något som du får ta ett snack med.

Re: Servicehelvetet
Nja, Google kan ju stava iaf.GreenMachine skrev:Fredrik j skrev:Känner igen språkhanteringen från dom SMS jag får från mina tonåringar. Är själv ingen språkpolis men man känner sig ofrånkomligt lite gammal när man läser sånt men man får väl kanske acceptera att nästa generation inte bryr sig utan skriver talspråk så ofta dom kan.mikebike skrev:Uppdateting:
"Hej, Vi har tuvär inte fått hem delar för din bokade service. Vi kommer att behöva boka om dig till en senare tid. Vill be som hälst mycket om ursäkt för detta sena updatering för erat ärende. Vi kommer att boka in dig på första bästa tid runt när delen kommer in. MVH Simon Tesla service"
Det kan bli lite komiskt när dom försöker uttrycka sig på ett officiellt sätt.
Texten så ser det ju ut att vara direktöversatt engelsk text så det är nog google translate eller något som du får ta ett snack med.

Ioniq 5 FE AWD
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9349
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Ja, fast det är ju den minst goda varianten. Det tog mig 4 dagar att äta upp den!fth skrev:Det var väl rätt sort i alla fall hoppas jag? /fthmikebike skrev:Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Servicehelvetet
Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse

Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Servicehelvetet
Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse...Credde skrev:Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet![]()
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9349
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
De är ju för goa.Credde skrev:Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse...Credde skrev:Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet![]()
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Servicehelvetet
Ja det kör inte just för dom... Dock funkar min MCU utan problem, så det är väl ingen brådska.mikebike skrev:De är ju för goa.Credde skrev:Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse...Credde skrev:Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet![]()
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9349
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Idag skulle de kommit hem till mig och fixat bilen, vilket alltså ändrades till måndag den 12/7.mikebike skrev:Jaha.
Nu har min servicetid blivit ombokad igen. Denna gång p.g.a. sjukskriven tekniker. Suck.
Nyss kom ett mess:
"Hej, och tack för din bokade tid hos oss på Tesla service. Vi har nu gått igenom er bokning och de arbeten ni önskar utföra på er bil kan tyvärr inte utföras på plats hos er. Det innebär att vi behöver boka om ert besök till oss på service center istället. Vi kommer att boka in er på den första lediga tiden vi har, och önskar ni en annan tid går det bra att ändra via er app. Mvh, Tesla service"
Det kom de alltså på idag!

Ny tid 23/7 i Bredden. Min sista arbetsdag före semestern och då behöver jag bilen.....
EDIT: Uppringd och efter lite diskussion är ny tid för service 24/8.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1816
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Servicehelvetet
Lite perspektiv i tillvaron...
Jag uppmärksammade att det inte fungerade att låsa upp bilen eller öppna bakluckan från app-en på min Model S. Efter att ha läst i forumet här såg jag att det kunde vara knutet till MCU-uppgraderingen (eftersom jag gjort en sådan). Jag la in ett ärende i app-en och bokade en tid i augusti. Någon dag senare fick jag sms om att de bad mig att skicka in en tidpunkt när jag provade så att de kunde kolla i loggarna. Det kom sedan ytterligare en bekräftelse på att de kunde fastställa felet. Tidigare idag fick jag ytterligare ett sms från en tekniker som bad mig att testa om 15 minuter för att se ifall det fungerade då. Det gjorde det!
D.v.s. inte många minuters ansträngning från min sida och även om jag inte hade "personlig" kontakt med någon fixades trots allt väldigt smidigt. Man kan ju så klart argumentera för att det vore bäst ifall felet aldrig uppstått men det kan ju vara trevligt att se hur bra det faktiskt kan fungera.
Jag uppmärksammade att det inte fungerade att låsa upp bilen eller öppna bakluckan från app-en på min Model S. Efter att ha läst i forumet här såg jag att det kunde vara knutet till MCU-uppgraderingen (eftersom jag gjort en sådan). Jag la in ett ärende i app-en och bokade en tid i augusti. Någon dag senare fick jag sms om att de bad mig att skicka in en tidpunkt när jag provade så att de kunde kolla i loggarna. Det kom sedan ytterligare en bekräftelse på att de kunde fastställa felet. Tidigare idag fick jag ytterligare ett sms från en tekniker som bad mig att testa om 15 minuter för att se ifall det fungerade då. Det gjorde det!
D.v.s. inte många minuters ansträngning från min sida och även om jag inte hade "personlig" kontakt med någon fixades trots allt väldigt smidigt. Man kan ju så klart argumentera för att det vore bäst ifall felet aldrig uppstått men det kan ju vara trevligt att se hur bra det faktiskt kan fungera.
Driver sajten Car.info
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Re: Servicehelvetet
Håller med, via sms efter bokning går det att be dem ringa upp. Vilket funkat bra när jag behövt prata lite mer om seervicebehov än vad text via appen ger möjlighet till.OfarligTesla skrev:Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Model Y LR.
Model S70D
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9349
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Tydligen inte eftersom de ringt upp mig två gånger denna vecka för att ändra inbokad tid och från mobil service till SC.OfarligTesla skrev:Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Tycker inte att det funkar bra! Svarat flera ggr på sms utan kontakt även ringt flera ggr i samma ärende, ingen som helst respons.
Det tog drygt 4 timmar för mig i appen med bilder och text och lägga in 5 olika servicepunkter! Jag kastades ut 5 ggr och fick börja om. Jag tycker att det fortfarande är urdåligt!
Det tog drygt 4 timmar för mig i appen med bilder och text och lägga in 5 olika servicepunkter! Jag kastades ut 5 ggr och fick börja om. Jag tycker att det fortfarande är urdåligt!
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 874
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Servicehelvetet
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9349
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Vilken löjlig kommentar!mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Re: Servicehelvetet
Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.LarsL skrev:Vilken löjlig kommentar!mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Re: Servicehelvetet
Inte bara för dem som bor långt bort! Jag bor 3,5 mil från Service men de skickade ut en Ranger ändå för att uppdatera CCS. Det är service det. Och detta utan att bilen ännu var kopplad till min app.Fredrik j skrev:Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Servicehelvetet
Jag bor mitt i Stockholm så har nära till två servicecenter, Tesla skickar ändå mobil service om det går och jag vill ha det.Fredrik j skrev:Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 874
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Servicehelvetet
Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Re: Servicehelvetet
Två fel är väl inget?mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Här är min ID4:

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9349
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Servicehelvetet
Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).metchristian skrev:Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Servicehelvetet
Låter ju som om Tesla inte är bilen för dig. Gå tillbaka till Volvo och få lite sinnesro.mikebike skrev:Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).metchristian skrev:Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Re: Servicehelvetet
taliz skrev:Två fel är väl inget?mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Här är min ID4:
Nästan alltid när nån ska visa att det blir fel på andra bilar så används bilar från VAG som exempel.
