Jag har noterat själv och även fått frågan från vänner och grannar att det surrar om bilen när den är parkerad. Jag trodde först att det var klimatanläggningen som gått igång av någon anledning men efter lite mer undersökning har jag konstaterat att det sannolikt inte är det. Ljudet är ett svagt fläktljud av något slag men lägre än när klimatanläggningen går igång (om man starar den via appen tex).
I morse körde jag 4 km och parkerade utanför vårt frukostcafe. 15 minuter efter detta kommer en vän till samma ställe och undrar varför bilen står och surrar?
Är det någon kylfläkt eller något som går igång?
Är det fler som känner igen vad jag beskriver?
Vad är det som surrar när bilen är parkerad?
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Vad är det som surrar när bilen är parkerad?
Ja...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Det är kupefläkten som ventilerar ur fukt ur A/C kondensorn om jag fattat rätt. För att undvika problemet med unken lukt vid uppstart.
Alltså helt normalt och tar minimalt med ström, men förlänger tiden innan bilen går ner i sov läge.
Alltså helt normalt och tar minimalt med ström, men förlänger tiden innan bilen går ner i sov läge.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Ni som är nya ägare kommer med tiden uppleva andra märkliga ljud från bilen. Välkommen till livet som Tesla/elbilsägare. 

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp