Jag kan inte låsa upp min Model S med appen längre, men jag kan blinka och tuta. Jag kan också sätta rutorna på ventilation vilket (och en lång pinne) räddade oss när nycklarna råkade bli inlåsta i bagageutrymmet… Det går att klicka på ”lås upp” men inget händer. Inte heller bakluckan går att öppna via appen.
Låser inte upp med appen så ofta men väldigt bra att ha i då och då och fram för allt i nödfall så jag vet inte exakt när den slutade fungera. Jag har alldeles nyligen uppdaterat MCU och då nollställs alls inställningar. Har jag missat att göra nån inställning eller är det nåt fel? Självklart har jag startat om med foten på bromsen och skrollhjul.
Nån som känner igen detta?
Jag har också noterat att jag inte kunnat få Summon att fungera på sista tiden, vilket fungerade relativt ofta förut…
Nån som känner igen detta?
Kan inte låsa upp med appen längre
Moderator: Redaktion
Re: Kan inte låsa upp med appen längre
Om du inte har gjort det redan, starta om appen och logga in igen, det löste ung samma problem för mig.
Tack, jag skall kolla om det fungerar. Jag testade faktiskt inte att logga ut från appen.thhmo skrev:Om du inte har gjort det redan, starta om appen och logga in igen, det löste ung samma problem för mig.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
- Gustafsson
- Teslaägare
Hade exakt det problemet. Kontaktade support som meckade med något digitalt bakom kulissen och sen dess ( ca 3 mån sedan) har allt funkat bra.
Jag började med att lägga ett serviceärende i appen, varefter Tesla ringde dagen därpå.
Jag började med att lägga ett serviceärende i appen, varefter Tesla ringde dagen därpå.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tack för infon, det får jag pröva!Gustafsson skrev:Hade exakt det problemet. Kontaktade support som meckade med något digitalt bakom kulissen och sen dess ( ca 3 mån sedan) har allt funkat bra.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
- AndersBosson
- Teslaägare