Man kan dock inte lita på fordonsinformationen till hundra procent. Min bil har EAP, men på fordonsinformationen visas endast premium connectivity. Kvittot från Tesla säger utökad autopilot.
Intressant! Men då kan man iaf titta på andra ställen på skärmen för att få svar
Nu blir det intressant att se vad folket är beredda att betala för en S60 utan batterigaranti, USA-import med originalladdare (följer med lite adaptrar...). https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 7hk-110906
Verkar vara importerad direkt från USA (Californien) med spår av incident historik...
276 gick den för. Egentligen hejdlöst mycket för en bil från 2013 som är importerad, inte går ladda på supercharger osv. Men antagligen den i särklass billigaste Model S som sålts i Sverige.
Nu blir det intressant att se vad folket är beredda att betala för en S60 utan batterigaranti, USA-import med originalladdare (följer med lite adaptrar...). https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 7hk-110906
Verkar vara importerad direkt från USA (Californien) med spår av incident historik...
276 gick den för. Egentligen hejdlöst mycket för en bil från 2013 som är importerad, inte går ladda på supercharger osv. Men antagligen den i särklass billigaste Model S som sålts i Sverige.
Det såldes en fd taxi med diverse defekter för ett tag sen för 235 inkl avgifter...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Hur långt hade den gått? S60-importen hade ju "bara" 11000 mil - om det nu stämde i annonsen.
Typ 35000... Men den går att ladda i Sverige utan en massa extra sladdar och stök. Dessutom snabbare än 7,4 kW...
Men jag bara kommenterade angående det lägsta priset. Den billigaste som jag har hört om förut var en med något slags problem som Tesla vägrade ta på garanti. Om jag minns rätt så var priset 240000.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Hur långt hade den gått? S60-importen hade ju "bara" 11000 mil - om det nu stämde i annonsen.
Typ 35000... Men den går att ladda i Sverige utan en massa extra sladdar och stök. Dessutom snabbare än 7,4 kW...
Men jag bara kommenterade angående det lägsta priset. Den billigaste som jag har hört om förut var en med något slags problem som Tesla vägrade ta på garanti. Om jag minns rätt så var priset 240000.
Iofs borde väl 2013-2015 årsmodeller av Model S ha dubbelladdare ombord så att de klarar 32A trefas dvs 23kW? Sen ser inte många har 32A hemma är en annan sak...
Hur långt hade den gått? S60-importen hade ju "bara" 11000 mil - om det nu stämde i annonsen.
Typ 35000... Men den går att ladda i Sverige utan en massa extra sladdar och stök. Dessutom snabbare än 7,4 kW...
Men jag bara kommenterade angående det lägsta priset. Den billigaste som jag har hört om förut var en med något slags problem som Tesla vägrade ta på garanti. Om jag minns rätt så var priset 240000.
Iofs borde väl 2013-2015 årsmodeller av Model S ha dubbelladdare ombord så att de klarar 32A trefas dvs 23kW? Sen ser inte många har 32A hemma är en annan sak...
Hur långt hade den gått? S60-importen hade ju "bara" 11000 mil - om det nu stämde i annonsen.
Typ 35000... Men den går att ladda i Sverige utan en massa extra sladdar och stök. Dessutom snabbare än 7,4 kW...
Men jag bara kommenterade angående det lägsta priset. Den billigaste som jag har hört om förut var en med något slags problem som Tesla vägrade ta på garanti. Om jag minns rätt så var priset 240000.
Iofs borde väl 2013-2015 årsmodeller av Model S ha dubbelladdare ombord så att de klarar 32A trefas dvs 23kW? Sen ser inte många har 32A hemma är en annan sak...
S60:n är 7,2 kW enfas, US-import.
Okej, mer än jag visste
Ja det är ju ganska slött!
Men billigt alternativ om man inte har behov av snabbladdning. Finns det ingen Chademo-adapter eller något liknande som funkar så får man lite extra fart iaf?
För rätt use-case tror jag det är ett helt OK köp. Jag hade inte köpt den.
Beskrivning
Bra bil med bra köregenskaper. Extremt rymlig bil. Gratis Tesla laddar ut bilens liv. Panoramatak, dubbelladdare, Tech-paket, parkeringsassistent, dim- / kurvljus, Ultra Hi-Fi ljudsystem med DAB, vinterpaket med uppvärmda baksäten, luftfjädring. 20 "lättmetallfälgar på sommardäck (6 fälgar), standard 19" Tesla-fälgar på vinterdäck. Bilen är välskött och det har bara funnits 1 ägare. Garanti för drivlina och batteri fram till augusti 2022
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Så är det någon som vill ha en blå i väldigt fint skick för miltalet, då är det bara att slå till. Den har blivit väl omhändertagen. Både laddningsmässigt och utseendemässigt.
Så är det någon som vill ha en blå i väldigt fint skick för miltalet, då är det bara att slå till. Den har blivit väl omhändertagen. Både laddningsmässigt och utseendemässigt.
Så är det någon som vill ha en blå i väldigt fint skick för miltalet, då är det bara att slå till. Den har blivit väl omhändertagen. Både laddningsmässigt och utseendemässigt.
Så är det någon som vill ha en blå i väldigt fint skick för miltalet, då är det bara att slå till. Den har blivit väl omhändertagen. Både laddningsmässigt och utseendemässigt.
Hur mycket skiljer priset från vad du fick?
Ca 70 000 kr...
Ok ganska rimligt den får väl tex lite ny garanti och så…
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har följt lite bilar på KVD och Blocket och det känns som om marknaden för nyare begagnade elbilar är sval. Äldre bilar från 2013-2015 som Tesla Model S och Leaf är fortfarande 'dyra' om man ser till hur gamla de är idag, men bilar från 2018-2020 som är mycket bättre och framförallt nyare är relativt sett billiga i jämförelse.
En 2014 Model S för nästan 400 tkr eller en 2019 för under 600 tkr. Lätt val. En Leaf 62 kWh 2020 med 165 mil på mätaren gick för 233 tkr på KVD i veckan medan man vill ha minst 100 tkr för bilar från 2015.
Det känns som om man nästan fick nypris för lätt begagnade elbilar för ett par år sedan. Är den tiden över?
Har följt lite bilar på KVD och Blocket och det känns som om marknaden för nyare begagnade elbilar är sval. Äldre bilar från 2013-2015 som Tesla Model S och Leaf är fortfarande 'dyra' om man ser till hur gamla de är idag, men bilar från 2018-2020 som är mycket bättre och framförallt nyare är relativt sett billiga i jämförelse.
En 2014 Model S för nästan 400 tkr eller en 2019 för under 600 tkr. Lätt val. En Leaf 62 kWh 2020 med 165 mil på mätaren gick för 233 tkr på KVD i veckan medan man vill ha minst 100 tkr för bilar från 2015.
Det känns som om man nästan fick nypris för lätt begagnade elbilar för ett par år sedan. Är den tiden över?
Jag tror det och faktisk tor jag även Model 3 har en del i detta. Då det går att köpa en lättare begagnad Model 3 för dessa nivåer (550-600k)
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Har följt lite bilar på KVD och Blocket och det känns som om marknaden för nyare begagnade elbilar är sval. Äldre bilar från 2013-2015 som Tesla Model S och Leaf är fortfarande 'dyra' om man ser till hur gamla de är idag, men bilar från 2018-2020 som är mycket bättre och framförallt nyare är relativt sett billiga i jämförelse.
En 2014 Model S för nästan 400 tkr eller en 2019 för under 600 tkr. Lätt val. En Leaf 62 kWh 2020 med 165 mil på mätaren gick för 233 tkr på KVD i veckan medan man vill ha minst 100 tkr för bilar från 2015.
Det känns som om man nästan fick nypris för lätt begagnade elbilar för ett par år sedan. Är den tiden över?
Jag funderar själv på att byta och har fått två priser från andra märkeshandlare som jag tycker känns lite låga. Men samtidigt är utbudet på blocket m.m. nästan för lågt för att fastslå ett marknadspris. Särskilt eftersom det är svårt att veta på vilken nivå bilarna faktiskt byter ägare. Fått indikerat cirka 700k för min Model S LR 2020 (Raven), 3 200 mil, 21" Twin Turbine, svart inredning, chrome delete och midnight silver lack. Jag tycker det känns lågt, men det kanske är där marknaden ligger idag om man säljer till återförsäljare?
Har följt lite bilar på KVD och Blocket och det känns som om marknaden för nyare begagnade elbilar är sval. Äldre bilar från 2013-2015 som Tesla Model S och Leaf är fortfarande 'dyra' om man ser till hur gamla de är idag, men bilar från 2018-2020 som är mycket bättre och framförallt nyare är relativt sett billiga i jämförelse.
En 2014 Model S för nästan 400 tkr eller en 2019 för under 600 tkr. Lätt val. En Leaf 62 kWh 2020 med 165 mil på mätaren gick för 233 tkr på KVD i veckan medan man vill ha minst 100 tkr för bilar från 2015.
Det känns som om man nästan fick nypris för lätt begagnade elbilar för ett par år sedan. Är den tiden över?
Jag funderar själv på att byta och har fått två priser från andra märkeshandlare som jag tycker känns lite låga. Men samtidigt är utbudet på blocket m.m. nästan för lågt för att fastslå ett marknadspris. Särskilt eftersom det är svårt att veta på vilken nivå bilarna faktiskt byter ägare. Fått indikerat cirka 700k för min Model S LR 2020 (Raven), 3 200 mil, 21" Twin Turbine, svart inredning, chrome delete och midnight silver lack. Jag tycker det känns lågt, men det kanske är där marknaden ligger idag om man säljer till återförsäljare?
Ska kolla med några renodlade beghandlare med.
Tror du kan få uppåt 800 på KVD. Gick en raven för närmare 900 för några veckor sedan. Visserligen betydligt färre mil, men det var mer än nypris om man räknar med bonusen.
Har följt lite bilar på KVD och Blocket och det känns som om marknaden för nyare begagnade elbilar är sval. Äldre bilar från 2013-2015 som Tesla Model S och Leaf är fortfarande 'dyra' om man ser till hur gamla de är idag, men bilar från 2018-2020 som är mycket bättre och framförallt nyare är relativt sett billiga i jämförelse.
En 2014 Model S för nästan 400 tkr eller en 2019 för under 600 tkr. Lätt val. En Leaf 62 kWh 2020 med 165 mil på mätaren gick för 233 tkr på KVD i veckan medan man vill ha minst 100 tkr för bilar från 2015.
Det känns som om man nästan fick nypris för lätt begagnade elbilar för ett par år sedan. Är den tiden över?
Det beror på att en ny är ett vettigare köp för företag. Samma förmånsvärde som en begagnad osv. För privata köpare är en begagnad Model S för 800 tkr väldigt mycket pengar också. Däremot när de kommer ner mot 500 tkr så är det många som har råd. Därför stannar värdeminskningen av då.