bylund skrev:thompap skrev:John skrev:Sitter på tåget mot Stockholm med Upplands Väsby som resans slutmål. Av gammal vana loggar man in på MyTesla för att kolla läget och ser då att det har tillkommit en en röd knapp bredvid knappen "Design". Denna röda knapp har texten "Acceptera leverans".
Frestad attklicka men det kanske är bäst att vänta till dess att man faktiskt fått bilen... hmmm
Inga bilder ännu eller första-intryck-upplevelser?!
Har man precis hämtat ut sin Tesla så har man inte tid att uppdatera forum

Så är det, speciellt när man inte har AP och inte kan skriva när man är ute och åker.
Intryck, vad ska man säga?
Börjar med det dåliga.
Gled ut på e4 söderut men kom inte längre än 5 km innan jag fick ett stenskott mitt i nyllet. Sen tog jag mig till Enköping för att få på vinterdäcken. Backar ut från däckfirman och gör ett fullt rattutslag åt höger då jag hör ett lätt skrap från vänster hjulhus. Detta händer mig en gång till under kvällen men minns inte vilket håll jag svängde då. Får kolla mer på det imorgon. Med nya dubbdäck så fick jag förhållningsorder att köra lugnt i 100 mil så då tog det roligaste slut.
Nu till det roliga/bra.
Det är ju faktiskt några månader sen jag testkörde så jag hade glömt hur lättkörd bilen är. Känslan är att det är så lätt att det nästan känns som att något är fel. Testade inga 0-100 men drog på några ggr på både e4 och e18, gasen i botten från ca 80, 100 & 120 upp till 160-170. Inget "vetenskapligt test" utan tryckte på några gånger när det blev fritt fram i vänsterfilen. Kan bara konstatera att bilen är sjukt pigg i precis de situationer jag vill ha det. Helt sjukt att en bil som väger 2.5 ton visar dessa egenskaper.
NextGen-sätena känns som helt rätt val. Bilen jag provkörde i somras hade inte dem och efter att ha kört dryga 10 mil idag känns mina säten grymt bra. De får ett tuffare test på fjällsemestern i mellandagarna. Om jag ska fortsätta jämföra med bilen jag provkörde så tycker jag att väg- & vindbruset som jag upplevde i somras inte är lika påtagligt i min bil och då levererades ändå min med takräcke. Panoramataket jag har kallas visst 2.0 men jag tror det finns fler ändringar som gjort ljudet i kupén trivsammare.
Har satt på hakka 8 med dubb och de känns bra. Nu har de inte satts på prov då jag fortfarande kör in dem men ljud och komfort är bra. Ett par kul grejer från däckbytet... min däckkille visade på en märkning på michelindäcken och berättade att det är Mercedes originaldäck. Det andra roliga var att jag fick en lång pratstund med Totte Wallin som visade sig vara en Porsche-fantast men väldigt nyfiken på teslan.
För att spinna vidare på det så bjuder bilen tydligen in till konversation. På däckfirman tror jag samtliga kunder samt personal kom fram och småpratade om bilen. Stannade till även på en kakelfirma i Bromma och även där ställde alla i personalen frågor.
Slutligen kan jag väl konstatera att jag jag börjar svaja lite när det gäller att foliera bilen. Det är väldigt snyggt med svarta bilar. Eller hur Danni [WINKING FACE]
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk