MrRun skrev:Ja det är verkligen den andra änden av det hela. Lyxigt att kunna åka till verkstaden och dom hjälper till med ett fruset lås! Är väl normalt upp till ägaren att lösa, behövs väl knappast några specialverktyg, specialkunskap osv. Eller är det bara jag som är för mycket åt "kan-själv-hållet". Bortskämd blev du.JoeMad skrev:Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.
Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.
Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu![]()
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!![]()
/Gör-det-självare
Nja, det blev lite akut när man var på resa och måste fylla spolarvätska.
Det hade inte gått att köra vidare på grund av salt och slask på vägarna om jag inte fått hjälp.
Enligt Sc behövde bilen lyftas upp, skyddsplåtar monteras av och med specialverktyg komma åt underifrån.
Det tog en timme för dem att öppna låset och montera tillbaka allt.
Självklart hade det löst sig med några timmar i ett varmgarage, men hade tyvärr inget med mig på resan

Är glad att jag inte försökte mig på något själv. Då hade jag nog fortfarande stått kvar i Ödeshög.
//Gör-det-helst-inte-självare