Sannolikhet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Sannolikhet

Inlägg av Ragnarferdinand »

Fick äntligen uppdateringen 7.0 till min P85, early 2014, igår kväll. Idag tog sambon bilen till det lilla samhället Hemse här på södra Gotland för att handla middag. Hon ringer och är förbannad! F-n, jag kommer inte hem! Jag kommer inte in i bilen. Varken med nyckel eller appen! . Jag ser framför mig en massa samtal till Tesla och en bilfärd i diesel bil. Urk!
Plötsligt... ...Nej, vänta! Det är inte vår bil.
Vad är sannolikheten?! Samma färg ( i mörkret ) i en liten håla, tre parkeringsplatser ifrån varandra på Ica.
Pinsamt! Cars. They all look the same.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Sannolikhet

Inlägg av bylund »

Möjligen en blå?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Framtidens röda Volvo 745 på ikeaparkeringen... :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

lator skrev:
Framtidens röda Volvo 745 på ikeaparkeringen... :mrgreen:
Jag har redan konstaterat att Model S börjar bli en dussinbil (iaf i Stockholmsområdet). Särskilt efter att jag mötte två svarta med max ett par minuter emellan ute på en landsväg. Har inte kollat på Ikeas parkering hur det ser ut där dock. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Förresten, på ämnet sannolikhet. Jag körde på motorvägen en kväll efter solens nedgång och fick plötsligt en fråga i mitt huvud: hur ser en Model S egentligen ut när man möter den i mörkret? Sekunden efteråt kikade jag bort mot mötande trafik och just då kom det en Model S åt andra hållet. Det var en jäkla snabb responstid hos Teslaguden där!
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

bylund skrev:
Möjligen en blå?
Ja. Det stämmer. Blågrå. Någon du känner? Bild

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Ragnarferdinand skrev:
bylund skrev:
Möjligen en blå?

Troligtvis vet jag vem det är genom jobbet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Pontus skrev:
Ragnarferdinand skrev:
bylund skrev:
Möjligen en blå?

Troligtvis vet jag vem det är genom jobbet.
Nu blir jag nyfiken.!! Är det en gotlänning eller svensk? :-)

Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

Ragnarferdinand skrev:
Fick äntligen uppdateringen 7.0 till min P85, early 2014, igår kväll. Idag tog sambon bilen till det lilla samhället Hemse här på södra Gotland för att handla middag. Hon ringer och är förbannad! F-n, jag kommer inte hem! Jag kommer inte in i bilen. Varken med nyckel eller appen! BildBild. Jag ser framför mig en massa samtal till Tesla och en bilfärd i diesel bil. Urk!
Plötsligt... ...Nej, vänta! Det är inte vår bil.
Vad är sannolikheten?! Samma färg ( i mörkret ) i en liten håla, tre parkeringsplatser ifrån varandra på Ica. BildBildBild
Pinsamt! Cars. They all look the same.

I Dåoch då händer det osannolika.
För många år sedan lät jag bärga en silverfärgad Granada Kombi med samma symptom. (Den bilentypen var ju inte helt vanlig.) Gick inte att komma in i! En polisbil kom dock jagandes efter bärgningsbilen. Bilägaren till den bärgade bilen var från grannstaden och fick se sin bil flyttas och ringde polisen. Bilen som bärgades var identisk med den som avsågs men fel exemplar! Allt stämde utom att platsangivelsen var på fel sida om gatan. Två identiska bilar mitt emot varann på samma gata. :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Ragnarferdinand skrev:
bylund skrev:
Möjligen en blå?
Snarare mörkblå. En kollega handlade där tidiga kvällen igår, så det var nog hon. Ibland är min röda där också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Surfaren skrev:
Förresten, på ämnet sannolikhet. Jag körde på motorvägen en kväll efter solens nedgång och fick plötsligt en fråga i mitt huvud: hur ser en Model S egentligen ut när man möter den i mörkret? Sekunden efteråt kikade jag bort mot mötande trafik och just då kom det en Model S åt andra hållet. Det var en jäkla snabb responstid hos Teslaguden där!
Ska jag bli tvungen att erkänna att det finns fördelar med att bo i Fjollträsk? Eller ska jag se det som att vi fortfarande har något att se fram emot här uppe i väntan på nästa förbipasserande Tesla.

Kanske är det tur att vi inte har så stort utbud här för min dotter, som jobbar extra på en lokal Sibylla-grill i ett gatuhörn, klagar redan nu på problem med whiplash-effekter pga förbipasserande Model S (hon har tyvärr också riskerat hälsan vid passage av några bilar som har snarlik design...). Annars är hennes största problem att välja färg till sin Model S. :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

lator skrev:
Ska jag bli tvungen att erkänna att det finns fördelar med att bo i Fjollträsk? Eller ska jag se det som att vi fortfarande har något att se fram emot här uppe i väntan på nästa förbipasserande Tesla.
Jag tror vi kan enas om att det är en av få fördelar med att bo i Fjollträsk, så har jag väl inte trampat på allt för många tår? :D
lator skrev:
Annars är hennes största problem att välja färg till sin Model S. :)
Så att samla ihop cashen är inget problem? Då är det ju bara att handla... Ta en svart och kör den till foliering, så kan hon byta färg då och då.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Jag ska tipsa henne om foliering. Hon var själv inne på att ha tre. En grön, en MC-white och en brun. Nu är ju både brun och grön historia så... Sen väntar hon väl bara på att gifta sig rikt antar jag........... :D
Användarvisningsbild
Johannes
Teslaägare

Inlägg av Johannes »

Fick mig att tänka på den här :D

MC Röd S85D.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Johannes skrev:
Fick mig att tänka på den här :D

+1
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

lator skrev:
Kanske är det tur att vi inte har så stort utbud här för min dotter, som jobbar extra på en lokal Sibylla-grill i ett gatuhörn, klagar redan nu på problem med whiplash-effekter pga förbipasserande Model S (hon har tyvärr också riskerat hälsan vid passage av några bilar som har snarlik design...). Annars är hennes största problem att välja färg till sin Model S. :)
De måste ha strålande business på den grillen, om extraknäcket kan finansiera en Model S!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Sannolikhet

bylund skrev:
Ragnarferdinand skrev:
bylund skrev:
Möjligen en blå?
Snarare mörkblå. En kollega handlade där tidiga kvällen igår, så det var nog hon. Ibland är min röda där också.
Coolt. Ni får höra av er när ni kommer till ön så får vi ha en Tesla träff mini! BildBild

Senast redigerad av Ragnarferdinand, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

danni skrev:
lator skrev:
De måste ha strålande business på den grillen, om extraknäcket kan finansiera en Model S!
Bästa korvmojen i stan! Kommer nog inte att ta mer än 50 år att skrapa ihop till en Tesla... :lol:
Skriv svar