Haha om ni undrar om räckvidden på telefonen är tillräcklig för att öppna bilen om man råkat låsa in den och sitt kort i främre bagageutrymmet, så är svaret nej.
Som tur var hade en vän nyckel hem till mig och kunde köra och hämta det andra nyckelkortet. Laddsladden hade jag inte heller hunnit få i så blev en timmes menlöst väntande.
2020 Model 3 LR Performance vit med vit/svart interiör. Lite extra fix på den.
Haha om ni undrar om räckvidden på telefonen är tillräcklig för att öppna bilen om man råkat låsa in den och sitt kort i främre bagageutrymmet, så är svaret nej.
Som tur var hade en vän nyckel hem till mig och kunde köra och hämta det andra nyckelkortet. Laddsladden hade jag inte heller hunnit få i så blev en timmes menlöst väntande.
Ja man lär sig av sina misstag.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Snacka om att bli handikappad. Telefon, betalkort, nyckel till bilen. Allt utom räckhåll. Stod iaf utanför ett shoppingcenter så fick rulla laddsladden, dra den över axeln och traska in till infodisken på centret och snällt be om att låna telefon.
Står det inte i manualen att inte förvara bilens kort och mobil på samma ställe?
Man lär sig av misstagen.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Skulle inte förlita mig på enbart den då den kräver BT/4G-koppling för att fungera och att bilen har nätkoppling (har alltid både mobil, och även separat korthållare med kort med), men en mycket bra backup att alltid ha på handleden!
Skulle inte förlita mig på enbart den då den kräver BT/4G-koppling för att fungera och att bilen har nätkoppling (har alltid både mobil, och även separat korthållare med kort med), men en mycket bra backup att alltid ha på handleden!
På en riktig AfterWork ska man inte hålla på med appar!
Tack för tipset. Skall genast koppla min Garmin.
Har man AW (AppleWatch) med LTE så är det inget problem. Men det kostar ju....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri