Har idag en S75D som blir 3 år i höst. Köpte när de var som dyrast och har den 50% återköpsgarantin som då blir på 523 kkr nu i höst.
Utgår ifrån att Tesla inte vill betala en spänn mer än så för den.
Egentligen vill jag ha en Model S igen men vill nog se den nya först innan beställning och beställer man nu så är den ju typ 8 månader bort innan leverans.
Model X är inget för mig, för stor, för ful men härlig att köra förstås.
3 har jag inte ens provat, gillar inte riktigt utseendet och så är den "för vanlig"
Y är, för mig, en fulare 3:a men mer praktisk kanske. Intressantare än 3, trots allt.
Så, hur gör jag nu?
Byta modell, byta bilmärke

Jag är helt nöjd med min nuvarande bil, funkar klockrent.
Lite sugen på om det kom en "snikmodell" av Roadster men den verkar långt bort.
Har kollat lite löst på andra bilar och vissa är ju beredda att betala mera i inbyte för min Tesla för att kunna säga att "den här killen bytte in sin Tesla för att köpa vår batteribil istället" Sen VET jag givetvis att allt sånt här bara är räkneövningar och rabatter och att mellanskillnaden är den viktiga. Men visst är prestigevinsten i att byta in en Tesla och sälja nåt annat värd en del för tillverkarna.
Sen funderar man ju på, vad uppskattar jag mest med Tesla? varför har jag hållit mig hos dem sen 2014, med undantag för när jag var döende?
Jag gillar nog självkörningsfunktionerna allra mest med hela bilen och där är väl inga andra märken ifatt ännu?
Laddinfrastrukturen är ju också helt överlägsen men inte avgörande för mig.
Av bilar "på gång" i närtid tycker jag att Mercedes EQS ser jäkligt läcker ut men den blir nog nåt snäpp för dyr och som sagt, den finns ju inte ute att se och köra ännu.
Annars har ju andra tillverkare både kommit ifatt på vissa punkter (räckvidd) och förbi (kvalitetsintryck, plåtpassningar, finurliga lösningar)
Så, hur fasiken ska jag göra?