ducce916 skrev:Helt riktigt men jag var mest intresserad av att höra vad du resonerade när du skrev ”få både kvalitet och fantastisk teknik, om man kan tänka sig något annat än Tesla”? Vi är ju alla olika så det är alltid intressant att höra. I synnerhet om man som jag testat det mesta för att verkligen se om det finns något bättre, men inte lyckats.
Du har säkert lika bra koll som jag på alternativen men..
I förhållande till Model 3 som tråden handlar om tänker jag främst på Polestar 2 som närmaste konkurrent och som är lika bra eller bättre på det mesta utom förbrukning, räckvidd och i fallet M3P även acceleration. Jag har beställt en Polestar 2.
Beroende på vad man värdesätter för egenskaper skulle även Mach E, Q4, Ev6, Ioniq 5, Id4 och Enyaq kunna vara alternativ till Model 3 och det finns säkert något kinesiskt alternativ som jag inte har så bra kolla på och som inte har hunnit komma hit ännu, kanske har jag även glömt nämna någon? Ingen av de jag räknat upp slår Model 3 på alla områden men samtliga har bättre byggkvalitet och fantastisk teknik och alla är bättre än Model 3 inom några eller många områden.
Därmed inte sagt att Model 3 inte skulle ha fantastisk teknik eller vara en bra bil.
Jag har inte så bra koll på alternativ till din Model X, men jag förmodar att EQC, I-pace och E-tron är bra alternativ om klarar sig med 5 sittplatser och vill ha bättre byggkvalitet.[/quote]
Det var väl en sak du glömde?:
https://carup.se/larmrapport-timslanga- ... massoboom/[/quote]
Eftersom du skriver att du beställt en PS så vet jag ju nu inte om du ens ägt någon EV innan, men ”bättre på allt förutom räckvidd, förbrukning” så får jag känslan att så kanske inte är fallet eftersom just detta tillsammans med snabbladdningsmöjligheter är (tyvärr) fortfarande en rätt stor del av ”ägandet”.
Nu tror jag att du också skrev att du inte tänkte dig för längre resor utan då anna bil så det lär nog funka kanon. PS är en jäkligt trevlig bil btw.
Men om man vant sig med att bara kunna sätta sig i en Tesla och dra 100 eller 300 mil valfritt vädersträck utan att ens behöva fundera på när/var/hur man laddar så ska det nog mycket till innan man byter.
Haft både en EQC en Etron på långlån.
Jättetrevliga bilar allihopa som givetvis på olika sätt haft kvalliteer som jag gärna haft i X’n men så länge inte en reseledare på heltid eller en Smith & Wesson ingår i köpet så är det tyvärr rent outhärdligt att åka länge är tio femton mil hemifrån.
Att sitta vid en trött 50kw Bee-laddare bakom en återvinningcentral i Skogås med två trötta ungar och fru och ladda i 2 timmar för att komma hem efter att farbrorn i Leafen laddat färdigt hade för mig i alla fall lett till automatiskt självmord.
Artikeln du länkade till var ju lite kul, men dessvärre så finns det nog en hel del allvar i den också