Uppgradering mcu
Moderator: Redaktion
Re: Uppgradering mcu
Jag kan inte svara rent generellt, men den MCU som Mona granne fick var det 4G i istället. Därav gissar jag att det är så I alla. Borde vara billigare med 4G-chip ocksåpat skrev:Ingår uppgradering till 4g vid byte av MCU efter krasch av den gamla enheten?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Vi fick LTE när vi fick vår mcu utbytt mot en renoverad förra sommaren.
Men vet inte om de gör annorlunda nu i och med deras garantiåtagande.
Men vet inte om de gör annorlunda nu i och med deras garantiåtagande.
Model Y LR.
Model S70D
Är inte LTE en del av mobil kommunikation i 4G-nätet?
Vad kör Tesla med för operatör i Sverige, och har de roaming med övriga operatörer?
Vad kör Tesla med för operatör i Sverige, och har de roaming med övriga operatörer?
Telia är vad min 3a ansluter till. Har inte premium längre så kan inte surfa på LTE och kollaHomer skrev:Är inte LTE en del av mobil kommunikation i 4G-nätet?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Dem byter inte MCU längre utan bara tegra boardenpat skrev:Ingår uppgradering till 4g vid byte av MCU efter krasch av den gamla enheten?
Så spontant är svaret nej
MCU1 finns som MCU1.1 kan man säga
Ursprungliga MCU1 har integrerad 3g modul medan MCU1.1 har en ”lös”
När man bytte från början så var man tvungen att uppgradera till 4g av förklarliga skäl
Frågan är om man gör det även nu när bara tegra boarden byts
Jag skulle gissa på nej
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag har LTE, hur vet man om man har MCU2 installerad egentligen? Borde inte ha det, har en 2016 med nya Faceliften.
Kom väl först 2018?RichardJ skrev:Jag har LTE, hur vet man om man har MCU2 installerad egentligen? Borde inte ha det, har en 2016 med nya Faceliften.
Surfa in på, så tror jag du får svar.
Model Y LR.
Model S70D