Tesla P90D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Re: Tesla P90D

Inlägg av RichardJ »

Nej precis suck :/ det suger ju faktiskt. Får man några fria mil per år eller är de bara betala o se glad ut ?

Jag har Premium Connectivity (ska vara for life sålänge jag har bilen) gällande Spotify då ska jag logga in med mitt eget konto eller ska ja välja Tesla att skapa ett konto i denna bil ? Jag tänker att det är kanske onödigt att betala för Spotify om det ingår i bilen ?

Tack alla för svar verkligen.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

RichardJ skrev:
Nej precis suck :/ det suger ju faktiskt. Får man några fria mil per år eller är de bara betala o se glad ut ?

Jag har Premium Connectivity (ska vara for life sålänge jag har bilen) gällande Spotify då ska jag logga in med mitt eget konto eller ska ja välja Tesla att skapa ett konto i denna bil ? Jag tänker att det är kanske onödigt att betala för Spotify om det ingår i bilen ?

Har du kollat upp historiken på bilen så att du har fakta istället för en bilförsäljares löften? Om du delar med dig av regnr så får du annars en koll härifrån... :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

lator skrev:
RichardJ skrev:

Har du kollat upp historiken på bilen så att du har fakta istället för en bilförsäljares löften? Om du delar med dig av regnr så får du annars en koll härifrån... :)
YCK961

Jag tänker ju gällande just garantin att Riddermarks är lite för stora för att stå och ljuga om en sån fråga. I övrigt har jag kollat upp bilen noggrant och är extremt nöjd med den. Nu gäller det bara att förstå allt :)

Har någon svaret på min Spotify fråga skulle jag bli väldigt glad.
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inlägg av John Galt »

Ang Spotify - om du inte har användning av S någon annanstans kan du säga upp.

Går utmärkt att använda Teslas egna konto.

Jag använder Teslas egna för att jag vill ha mitt egna konto för mig själv på andra enheter och inte dela med den som för tillfället styr musiken i bilen.
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

John Galt skrev:

Jag använder Teslas egna för att jag vill ha mitt egna konto för mig själv på andra enheter och inte dela med den som för tillfället styr musiken i bilen.
Tack för svar, det låter ju logiskt. Men då Spotify ska ingå in Premium Connectivity, kan man utnyttja det utanför bilen med? Eller är det Spotify knutet till bilen på något sätt?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

RichardJ skrev:
John Galt skrev:

Tack för svar, det låter ju logiskt. Men då Spotify ska ingå in Premium Connectivity, kan man utnyttja det utanför bilen med? Eller är det Spotify knutet till bilen på något sätt?
Funkar bara i bilen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Falo
Teslaägare

Inlägg av Falo »

Grattis till en fin bil.
Vill inte förstöra "nybilskänslan" men det har blivit en djungel med vad som ingår till vilka bilar.
Du skriver att Riddermarks nyligen köpt bilen av Tesla.
Är det inte så att Tesla plockar bort både fri laddning och
fri Premium Connectivity från alla begagnade bilar som de säljer. Däremot följer det med 30 dagar provperiod på Premium Connectivity.
Då har du kanske några dagar kvar och ska sedan betala om du vill fortsätta tjänsten.
Kolla upp vad som är lovat till dig av bilhandlaren.
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

Falo skrev:
Grattis till en fin bil.
Vill inte förstöra "nybilskänslan" men det har blivit en djungel med vad som ingår till vilka bilar.
Du skriver att Riddermarks nyligen köpt bilen av Tesla.
Är det inte så att Tesla plockar bort både fri laddning och
fri Premium Connectivity från alla begagnade bilar som de säljer. Däremot följer det med 30 dagar provperiod på Premium Connectivity.
Då har du kanske några dagar kvar och ska sedan betala om du vill fortsätta tjänsten.
Kolla upp vad som är lovat till dig av bilhandlaren.
Fri suc försvinner däremot ska så vitt jag fått förklarat för mig Premium Connectivity följa med.
Användarvisningsbild
Falo
Teslaägare

Inlägg av Falo »

Kollar man på begagnade bilar som Tesla säljer står det:

30-dagars provperiod med Premium Connectivity
Screenshot_2021-05-24-16-09-44-244_com.android.chrome.jpg
Användarvisningsbild
Falo
Teslaägare

Inlägg av Falo »

Nu vart jag tvungen att lusläsa.
Efter 16e Januari 2020 får alla begagnade bilar från Tesla betala för Premium.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/con ... edirect=no
Screenshot_2021-05-24-16-24-39-069_com.android.chrome.jpg
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

En liten koll ger vid handen att bilen såldes av TM den 30/3 2021 till en man i Enköping för 545300 kr som sen brukade bilen i 150 mil innan han sålde den till Riddermarks. Vad han fick av dem förtäljer inte historien men om du har betalat begärt pris för den så har den stigit med 75000 på två månader...
Detta innebär också att bilen numera saknar fri SuC och "premium connectivity"... Däremot så har den en begränsad garanti till den 30/3 2022.

Min fråga blir ändå: varför köpa en bil (på kredit) för att sälja den knappt två månader senare? Blev han så missnöjd eller tjänade han bara en hacka... :roll:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

lator skrev:
En liten koll ger vid handen att bilen såldes av TM den 30/3 2021 till en man i Enköping för 545300 kr som sen brukade bilen i 150 mil innan han sålde den till Riddermarks. Vad han fick av dem förtäljer inte historien men om du har betalat begärt pris för den så har den stigit med 75000 på två månader...
Detta innebär också att bilen numera saknar fri SuC och "premium connectivity"... Däremot så har den en begränsad garanti till den 30/3 2022.

Min fråga blir ändå: varför köpa en bil (på kredit) för att sälja den knappt två månader senare? Blev han så missnöjd eller tjänade han bara en hacka... :roll:
Teslas bilar säljs ibland väldigt billigt. Så han kanske gjorde det för att köra billigt eller till och med tjäna nån krona. Eller så är det nåt som han inte gillade? Vem vet.
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

lator skrev:

Det var chefen på Riddermarks som köpte bilen, och jag kollade som sagt upp denna bil ganska noga och var väl medveten om det priset därav prutade jag ner den till 550k och fick väldigt bra för min Volvo. Tack för ert intresse det värmer verkligen!
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

Nu har jag loggat in min Spotify o de funkar klockrent.. Tråkigt att de bara funkar i bilen känns segt isf att ev. Betala för PC och ytterligare ett konto för att lyssna utanför bilen, även om det är mindre summor.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

RichardJ skrev:
Det var chefen på Riddermarks som köpte bilen, och jag kollade som sagt upp denna bil ganska noga och var väl medveten om det priset därav prutade jag ner den till 550k och fick väldigt bra för min Volvo. Tack för ert intresse det värmer verkligen!
550´ får ju anses vara ett vettigt pris men när du skriver "chefen" så undrar man ju vem du syftar på... 25 åring utan bolagsengagemang känns ju inte som någon högre chef... :roll:
Användarvisningsbild
Zocke
Teslaägare

Inlägg av Zocke »

Grattis RichardJ till bilen och välkommen in i Tesla familjen :D

Jag är övertygad att du blir nöjd med köpet. Jag har nyss köpt en 90D själv och bara haft den i ett par månader, men är
stormförtjust i ALLT.

Kolla gärna på Youtube videon jag nyss la upp https://www.youtube.com/watch?v=baEY5HYvke8 när jag gjorde en långkörning för att testa gränserna på räckvidden och se hur mycket
batterikapacitet som var kvar på min bil med 40.000 mil på mätaren! Jag gissar att det är en av de bilar i världen som har gått längst med orginalbatteriet.
High milage Tesla org battery.jpg
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

Zocke skrev:
Grattis RichardJ till bilen och välkommen in i Tesla familjen :D

Jag är övertygad att du blir nöjd med köpet. Jag har nyss köpt en 90D själv och bara haft den i ett par månader, men är
stormförtjust i ALLT.

Kolla gärna på Youtube videon jag nyss la upp https://www.youtube.com/watch?v=baEY5HYvke8 när jag gjorde en långkörning för att testa gränserna på räckvidden och se hur mycket
batterikapacitet som var kvar på min bil med 40.000 mil på mätaren! Jag gissar att det är en av de bilar i världen som har gått längst med orginalbatteriet.
Spännande kanal med potential blir ännu bättre när du fått till redigeringen lite samt mer bekväm bakom kameran, tack ! Vart hittar jag instrumentet du använde för att få upp denna info? Snyggt jobbat !
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

En sak jag funderat på nu som nybliven Teslaägare.

Har köpt en Easee box och lagt upp ett timavtal hos tibber. Min tanke var då att koppla boxen mot Tibber och smartladda när det är som billigast. MEN, jag vill ju samtidigt att den ska förvärma batteriet osv inför avresa, då om jag ställer in den avresetiden i bilen med förvärmning - vad händer då om laddboxen uppkopplat mot tibber känner av att elpriset är dyrt just dåå?

Jag hörde att det bästa va att koppla boxen mot tibber och inte bilen, då den väcks ett par ggr under natten och att det sliter i längden.

Hur löser ni det?
Användarvisningsbild
Zocke
Teslaägare

Inlägg av Zocke »

Tack för feedback på videon. Vad tycker du jag kan förbättra med redigeringen?
Jag är mycket obekväm framför kameran och stel som inför ett tal på en begravning, men ända sättet är att ta tjuren vid hornen och träna mer. :oops:

Jag köpte ett kit med både adapterkabel och blåtands dongeln från denna sida:

https://e-mobility-driving-solutions.co ... s/?lang=en

https://e-mobility-driving-solutions.co ... e/?lang=en

Scan my Tesla finns på Google play store och jag tror att du måste ha en Android mobil.
Har hört att det inte funkar med Iphone, men kan ha fel. Är inte Iphone ägare själv.
Användarvisningsbild
RichardJ
Teslaägare

Inlägg av RichardJ »

Zocke skrev:
Tack för feedback på videon. Vad tycker du jag kan förbättra med redigeringen?
Jag är mycket obekväm framför kameran och stel som inför ett tal på en begravning, men ända sättet är att ta tjuren vid hornen och träna mer. :oops:

Jag köpte ett kit med både adapterkabel och blåtands dongeln från denna sida:

https://e-mobility-driving-solutions.co ... s/?lang=en

https://e-mobility-driving-solutions.co ... e/?lang=en

Scan my Tesla finns på Google play store och jag tror att du måste ha en Android mobil.
Har hört att det inte funkar med Iphone, men kan ha fel. Är inte Iphone ägare själv.
Tack för tipsen ! Jag har Android.

Framförallt får du jobba med klippningen, nu valde jag att titta pga genuint intresse och för att du skickade mig länken, men jag tror att för en random youtube tittande individ, kan vissa klipp kännas utdragna exempelvis när ni bogserar på bilen på släpet etc. Jobba mer med klippningen, snabbspolning fungerar ibland, bakgrundsprat är bra. Fånga tittaren och se till att det händer saker och försök håll det intressant. Sedan som sagt kameravana, nu ser man att det blir lite stelt och när du känner att du är påväg att tappa ordet så klipper du, bjud på dig själv istället och gör bort dig, det är mänskligt och roligt !

Du kommer lyckas bra om du fortsätter ge det tid ! Tesla är intressant, resa Europa är intressant !
Skriv svar