Priset är snarlikt, men easee finns det flera ställen på man kan beställa med installation. Hur gör man för att beställa WC med installation, så man får allt på samma faktura?
Moderator: Redaktion
Har själv båda två (köpte WC första gången då jag inte visste bättre), men mycket mer nöjd med Easee som jag skaffade i höstas (bortsett från vissa beroenden till molntjänster). Easee är en mycket mer modern och komplett box. Valet är givet för mig.Beppo skrev:Jag brottas med om jag ska beställa en Easee eller WC till min M3P, som kommer om en månad. Easee är väl egentligen en bättre box, med inbyggd jfb typ B, lastbalansering, osv. Det jag gillar med WC är den fasta sladden och att knappen för att öppna laddluckan finns på sladden
Priset är snarlikt, men easee finns det flera ställen på man kan beställa med installation. Hur gör man för att beställa WC med installation, så man får allt på samma faktura?
Ett tips. Om du kör på easee, beställ via en lokal elektriker som kan sätta ihop ett paket med en laddkabel med teslaknapp från en annan leverantör.Beppo skrev:Jag brottas med om jag ska beställa en Easee eller WC till min M3P, som kommer om en månad. Easee är väl egentligen en bättre box, med inbyggd jfb typ B, lastbalansering, osv. Det jag gillar med WC är den fasta sladden och att knappen för att öppna laddluckan finns på sladden
Bra tips! Easee i kombination med en Typ2-sladd som har en Teslaknapp är en grymt trevlig kombo (speciellt för M3).perkabolo skrev:Ett tips. Om du kör på easee, beställ via en lokal elektriker som kan sätta ihop ett paket med en laddkabel med teslaknapp från en annan leverantör.Beppo skrev:Jag brottas med om jag ska beställa en Easee eller WC till min M3P, som kommer om en månad. Easee är väl egentligen en bättre box, med inbyggd jfb typ B, lastbalansering, osv. Det jag gillar med WC är den fasta sladden och att knappen för att öppna laddluckan finns på sladden
Öppna luckan är inget problem, men att avsluta laddningen och lossa kabeln så finns ingen knapp under laddluckan på M3 (idiotiskt nog).lano skrev:Kanske en dum fråga, men vad är skillnaden med och utan knapp vad gäller M3 och MS? På min M3 kan jag trycka på luckan så öppnas den. Det var samma på den gamla MS? Har aldrig upplevt det som ett problem, har visserligen WC hemma men laddar ibland på publika laddare.
Det startas automatiskt, antingen på en gång eller om du gjort någon inställning i antingen boxen eller bilen som säger åt den att vänta, exempelvis till natten då elen är billigare.Henrik P skrev:Har beställt en Eease som jag funderar på att sätta inne i garaget men bilen kommer mesta delen stå ute.
Frågan från mig, räcker det med att plugga in sladden i bilen för att starta laddning eller måste det till nån handpåläggning på själva laddboxen varje gång?
Tibber Pulse kan vara alternativ om man har en mätare med HAN port. Se mer på Tibber Pulse. https://tibber.com/se/store/produkt/pul ... source=appDodde skrev:Verkar vara svårt att få tag på den där Watty. Någon som har info när den kan tänkas säljas igen?
Tibber kör pris per timme så det är svårt att jämföra mer än historisk data. Om jag ladda på billiga timmar så kan jag får lägre pris än en annan kund som laddar när det är dyrt. Skickar med mina siffror från mars.MrRun skrev:Är det nån som räknat i efterhand på vad ni sparat med Tibber jämfört med annat elbolag? Tibber tar ju 39kr i månaden vad jag förstår. Så det krävs ju att man laddar bilen en viss mängd varje månad för att Tibbers garanterade halva elkostnad för laddning ska ge utslag. Visst, de flesta elbolag har en fast kostnad också men den är ju inte alltför svårt att komma undan genom att byta elbolag eller välja Kundkraft osv.
Med mitt nuvarande elpris skulle jag få 87Kwh för 39kr vilket ju är typ 45 mil, vanligt för vissa, lite för andra.
Tibber betalar till spotpris.kenjon skrev:Hur mycket betalar Tibber om man har egen solcellsanläggning?